Hallo, mijn naam is Dave.
Ik oriënteer mij momenteel om mijn grafische kaart (MSI 2080TI Gaming X TRIO) van waterkoeling te voorzien.
Toevallig iemand hetzelfde gedaan hier op het forum waar een apart onderwerp te vinden is.
Echter na het doorlezen zakt de moed mij in de schoenen. Ik ben niet echt heel handig en een setup met het zelf aanleggen van buizen, reservoir etc is voor mijn doen erg veel gevraagd.
Ik zou het liefste voor een AIO oplossing gaan. Dat is nog te overzien en is (denk ik) een goedkopere oplossing.
Maar dan moet dat uiteraard wel kunnen.
Na lang zoeken heb ik dit gevonden op reddit. Iemand die met een NZXT Kraken G10 en een AIO oplossing zijn kaart van waterkoeling heeft voorzien.
Dit is de link:
trio_x_2080ti_g10_kraken_aio_watercoooled
Ook elders nog een paar meldingen dat iemand hetzelfde met de NZXT Kraken G12 dit gedaan heeft.
Laat ik eerst mijn huidige setup beschrijven:
Kast: Fractal Define R6
Moederbord: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC
CPU: Intel 9900K, @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X TRIO, 11GB
Bestaande koeling:
CPU waterkoeling: AIO NZXT Kaken X52, radiator aan bovenkant (exhaust)
Voorkant kast: 2x 140mm Noctua NF-A14 PWM (intake)
Achterkant kast: 1x 140mm Noctua NF-A14 PWM (exhaust)
Onderkant kast: 1x 140mm Fractal Dynamic X2 GP-14 (intake)
(zie fotos als bijlage)
Mijn doel is een koelere GPU tegen dezelfde of minder geluid.
Ik ben niet geïnteresseerd in uiterlijk. RGB en hoe het eruitziet in de kast heeft mijn laagste prio.
(de kast zit toch dicht).
Budget: tsja dat is lastig omdat ik niet weet wat ik kan gebruiken. Maar als het een AIO oplossing zou kunnen zijn dan denk ik dat ik nodig heb:
NZXT Kraken G12 (of oudere G10)
NZXT Kaken X52 (of betere tegen ongeveer rond die prijs)
Koelpasta + evt heatsinks voor de vrams.
Als eerste zou ik willen weten of een AIO oplossing echt wel mogelijk is, of iemand daar ervaring mee heeft.
Als dit niet mogelijk is, dan uiteraard een custom loop. Maar dan zit ik met het probleem dat ik dit niet zelf aandurf.
Ik heb echter wel een behoorlijk bedrag over om dit door iemand te laten doen die er verstand van heeft.
Al met al is dit voor mij onbekend terrein. Mijn huidige systeem heb ik laten assembleren door de winkel waar ik alle spullen gekocht heb.
Het enige wat ik zelf gedaan heb, onlangs, is het vervangen van de originele Design R6 fans door de Noctua's.
Ik oriënteer mij momenteel om mijn grafische kaart (MSI 2080TI Gaming X TRIO) van waterkoeling te voorzien.
Toevallig iemand hetzelfde gedaan hier op het forum waar een apart onderwerp te vinden is.
Echter na het doorlezen zakt de moed mij in de schoenen. Ik ben niet echt heel handig en een setup met het zelf aanleggen van buizen, reservoir etc is voor mijn doen erg veel gevraagd.
Ik zou het liefste voor een AIO oplossing gaan. Dat is nog te overzien en is (denk ik) een goedkopere oplossing.
Maar dan moet dat uiteraard wel kunnen.
Na lang zoeken heb ik dit gevonden op reddit. Iemand die met een NZXT Kraken G10 en een AIO oplossing zijn kaart van waterkoeling heeft voorzien.
Dit is de link:
trio_x_2080ti_g10_kraken_aio_watercoooled
Ook elders nog een paar meldingen dat iemand hetzelfde met de NZXT Kraken G12 dit gedaan heeft.
Laat ik eerst mijn huidige setup beschrijven:
Kast: Fractal Define R6
Moederbord: MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC
CPU: Intel 9900K, @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X TRIO, 11GB
Bestaande koeling:
CPU waterkoeling: AIO NZXT Kaken X52, radiator aan bovenkant (exhaust)
Voorkant kast: 2x 140mm Noctua NF-A14 PWM (intake)
Achterkant kast: 1x 140mm Noctua NF-A14 PWM (exhaust)
Onderkant kast: 1x 140mm Fractal Dynamic X2 GP-14 (intake)
(zie fotos als bijlage)
Mijn doel is een koelere GPU tegen dezelfde of minder geluid.
Ik ben niet geïnteresseerd in uiterlijk. RGB en hoe het eruitziet in de kast heeft mijn laagste prio.
(de kast zit toch dicht).
Budget: tsja dat is lastig omdat ik niet weet wat ik kan gebruiken. Maar als het een AIO oplossing zou kunnen zijn dan denk ik dat ik nodig heb:
NZXT Kraken G12 (of oudere G10)
NZXT Kaken X52 (of betere tegen ongeveer rond die prijs)
Koelpasta + evt heatsinks voor de vrams.
Als eerste zou ik willen weten of een AIO oplossing echt wel mogelijk is, of iemand daar ervaring mee heeft.
Als dit niet mogelijk is, dan uiteraard een custom loop. Maar dan zit ik met het probleem dat ik dit niet zelf aandurf.
Ik heb echter wel een behoorlijk bedrag over om dit door iemand te laten doen die er verstand van heeft.
Al met al is dit voor mij onbekend terrein. Mijn huidige systeem heb ik laten assembleren door de winkel waar ik alle spullen gekocht heb.
Het enige wat ik zelf gedaan heb, onlangs, is het vervangen van de originele Design R6 fans door de Noctua's.