Sw333t
I Love my NUC
Die 5400 fan heeft een molex om hem van stroom te voorzien en een 3-pin fan connector met 1 draad om het RPM-signaal indien nodig te laten monitoren door een fancontroller (of moederbord).Van die fan met die vier pin kan je denk ik het beste even of bij Freddy informeren. Of anders de vraag even hier in het electronica subforum stellen. Kans is groot dat je daar een beter antwoord krijgt dan van mij. Van die stroomdingen ben ik niet 100% goed op de hoogte.
Echter, die 3-pins fan connector kan je niet aansluiten op de fancontroller om deze te kunnen regelen, hiervoor heb je een adapter nodig zoals bijvoorbeeld deze: 4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter. Let wel, per kanaal van de fancontroller heb je 1 adapter nodig.
Zou je bij wijze van spreken 6 van die fans hebben, dan kan je er 2 per kanaal aansluiten en heb je 3 van die adapters nodig. Wil je de rpm dan nog kunnen uitlezen, dan moet je die ene draad uit de originele 3-pin fan connector halen en deze bij de adapter erin steken.
Moet zeggen dat ik het een slimme zet vind van Scythe om dit zo te doen, aangezien er namelijk meer fancontrollers in de wereld zijn die maar 10w per kanaal of minder kunnen leveren (en die dus niet geschikt zijn om deze fan aan te kunnen sturen).