• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti

Van die fan met die vier pin kan je denk ik het beste even of bij Freddy informeren. Of anders de vraag even hier in het electronica subforum stellen. Kans is groot dat je daar een beter antwoord krijgt dan van mij. ;) Van die stroomdingen ben ik niet 100% goed op de hoogte.
Die 5400 fan heeft een molex om hem van stroom te voorzien en een 3-pin fan connector met 1 draad om het RPM-signaal indien nodig te laten monitoren door een fancontroller (of moederbord).

Echter, die 3-pins fan connector kan je niet aansluiten op de fancontroller om deze te kunnen regelen, hiervoor heb je een adapter nodig zoals bijvoorbeeld deze: 4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter. Let wel, per kanaal van de fancontroller heb je 1 adapter nodig.

Zou je bij wijze van spreken 6 van die fans hebben, dan kan je er 2 per kanaal aansluiten en heb je 3 van die adapters nodig. Wil je de rpm dan nog kunnen uitlezen, dan moet je die ene draad uit de originele 3-pin fan connector halen en deze bij de adapter erin steken.

Moet zeggen dat ik het een slimme zet vind van Scythe om dit zo te doen, aangezien er namelijk meer fancontrollers in de wereld zijn die maar 10w per kanaal of minder kunnen leveren (en die dus niet geschikt zijn om deze fan aan te kunnen sturen).

dus als ik het goed versta moet ik gewoon vier van die connectors kopen en ze zo aansluiten op mijn lamptron fan controller. en die fancontroller kan ze dan ook op 5400rpm laten draaien? ik wil zeker hebben dat ik de rpm kan uitlezen. kan je eens een klein aansluit schematje maken dat ik er wat meer vat op heb met die 3e draad dat je bedoelt dan kan ik die bv aan solderen en een krimpkous overdoen.

huidige winkelwagen http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=50e9a2b94218afaf8628fbbd34c05565 heb het al in de mot er zal wat soldeer werk aan te pas komen.

er zitten 3 scythe ventilatoren achteraan extern op mijn behuizing gemonteerd. ik zou graag willen dat die bekabeling nouwlijks zichtbaar is of op zijn minst proper in een sleve zit.

de afstand van die externe ventilatoren naar binne tot aan de fancontroller is ongeveer 90 cm (met nog wat aansluit kabel over) ik kan ze tot halverwege in de kabel banen verwerken achteraan in mijn behuizing en dan deze gebruiken http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/3-pin-fan-verlengkabel-60cm.html tot aan de fancontroller

dan heb ik nog 1 scythe intern op de bodem van mijn behuizing en voor deze kan ik dan deze gebruiken http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/3-pin-verlengkabel-30cm.html maar dan zitten we nog met dat probleem voor de rpm te kunnen uitlezen. waar moet ik die draden dan op aansluiten ?? je sprak van een draad ergens bijsteken voor de rpm te kunne uitlezen

Laatst bewerkt:
Ik heb nu al 3x je bericht gelezen, maar wat nu precies je vraag is dringt bij mij niet door. Wellicht dat het door de opmaak komt.

@wwwicked: Zouden het niet van die kleine vier pin conectoren zijn. Dezelfde als op die sanyo denki's zitten?
Nee, hij heeft echt 4-pins molex eraan zitten met een aparte 3-pin fanconnector voor het RPM signaal. Totaal anders dan de Denki's.

Edit: Dank je voor het aanpassen van de opmaak, komt een heel stuk duidelijker over.

Als je die Scythe fans aanschaft, dan heb je een molex connector (4-pins) eraan zitten en een fanconnector (3-pins). In die 3-pins zit een gele kabel. Deze verwijder je uit de connector met bijvoorbeeld een dunne (en kleine) schroevendraaier. De lege connector die je overhoudt leg je netjes weg in een bakje (mocht je het later weer nodig hebben.. dan is hij zo gevonden).

Dan pak je de adapter erbij. Die gaat van 3-pins fanconnector naar molex. Als je goed kijkt, dan zal je zien dat er in die connector maar 2 draden zitten (rood en zwart). Er is dan nog een positie vrij en daar komt dus die gele draad bij. De molex sluit je daarna aan op de molex van de fan.

Enige is wel, dat als je 2 fans per kanaal doet, dat je bij 1 van de fans niet de rpm kan laten monitoren (aangezien het niet aan te raden is om 2 RPM signalen door te geven aan een enkele aansluiting). Maar aangezien ze op hetzelfde kanaal zullen zitten, zullen ze ook ongeveer dezelfde rpm hebben.

Die verlengkabels dien je dan ook aan te sluiten na de adapter.

Laatst bewerkt:
hoe lang zijn die bijgeleverde kabels van die scythe 5400 fans? weet je dat toevallig?

wat mijn vraag dus ook inhoud is hoe krijg ik die bekabeling proper tot aan de fancontroller plus dat alles werkt zoals het moet

euhem ok heb ik even geluk dat ik nog eens gemeten heb lol mijn voeding komt 20cm diep en mijn radiator is zo'n 15 cm.
dus heb ik ongeveer max 2 cm tussen mijn voeding en radiator dus wat ga ik doen : ik plaats dit stuk Bitspower RAD Support I BR-RADS1-BK onder de radiator dan met de ventilator er bovenop kom ik aan 9.5 cm hoogte :O dan heb ik de grote van mijn moederbord nog eens afgemeten en gelukkig gaat dat niet voor problemen zorgen.
en kan ik eronderdoor met mijn kabels :D

coolfris ik heb nog een vraagje :p is er soms een stuk dat ik tussen de stroomkabels van de pomp kan steken om de snelheid te bepalen hoe rap die pomp wel draait of geeft dat niet dat die op volle toeren blijft

damn check mijn winkelwagen looool HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - lauwagie

mss nog een rol wc papier voor die oude pasta te verwijderen

coolfris ik heb nog een vraagje :p is er soms een stuk dat ik tussen de stroomkabels van de pomp kan steken om de snelheid te bepalen hoe rap die pomp wel draait of geeft dat niet dat die op volle toeren blijft

Dat kan ook zoals met de aquaero met een fancontroller met voldoende vermogen. Die lamptron van in je mandje zou dat bv wel aan kunnen. Alleen zijn alle kanalen daarvoor nu al gereserveerd door de fans. Dan zou je deze met 8 kanalen moeten hebben.
Voor de vier pin molex van je pomp heb je dan wel 4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter nodig om hem op de fancontroller aan te kunnen sluiten.

Oh ja, bij de koelblokken van de graka zitten al ik geloof van twee stopfittingen. Die van Bitspower zijn natuurlijk (imo) wel wat mooier. :)

Hij heeft toch 4 fans in zijn lijst staan? 2 per kanaal, dus 2 kanalen in gebruik. Zou betekenen dat hij dan nog 2 kanalen vrij zou hebben. Kan hij mooi nog 1 kanaal gebruiken voor de pomp ;).

Of zie ik nog iets over het hoofd?

[DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition]

DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition

danger den.jpg dit is de standaard behuizing ik bestel 1 met 2x dual 5.25 bay en iets groter

-twee reservoirs met twee verschillende koelvloeistoffen (rood uv en blouw uv)
-twee pompen waarvan ik de snelheid kan aanpassen
-2X 460radiators Black Ice SR-1 480 met op elk 4 scyth ventilatoren van 5400rpm
-2x Lamptron FC-5 Fan Controller 4x 30W Channels Black V2 om de snelheid te bepalen en de rpm te kunnen uitlezen.
-rood zal de CPU coolen
-blouw zal de GPU's coolen

hardware:
-Intel
Socket 1366 : Core i7-990X, 3460 MHz, 12 MB cache

-Asus
Socket 1366 : Rampage III Black Edition (Intel X58, 6 DDR3)

-Corsair
CMZ24GX3M6A1600C9 DDR3, 1600 MHz, 24 GB, XMP, Vengeance Heatspreader (6 x 4 GB)

-Zotac
ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti 1Gb ddr5 amp
SLI
ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti 1Gb ddr5 amp

-Western Digital
600 GB WD6000HLHX VelociRaptor (SATA, 6 GB, 10000 rpm, 3,5")

-Hitachi
2000 GB HD Ultra A7K3000 (7200 rpm, SATA, 64 MB cache)

-Thermaltake
TP-1350MPCEU PSU Toughpower ST 1350 Watt (zilver, ATX 2.3, modular)

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
Dustyrick Advies waterkoeling Intel i5 661 en Asus EAH4890 Waterkoeling 23
L Waterkoeling Intel i7 advies Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan