Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik wil toch even een vraag stellen over de temps van mijn waterkoeling systeem. Ik denk zelf dat er meer uit te halen valt maar geen idee hoe het kan dat het verschil tussen mijn CPU en GPU zo groot is, terwijl de GPU later in de loop komt.
Specs:
i7 4790k op stock (4ghz), met XSPC Raystorm blok
Maximus VII Formula (Watercooled)
MSI GTX 970 Gaming met EK block.
360mm slimline rad van XSPC met Corsair SP120 fans (Ong. op 40%, stap naar 60% maakt geen verschil in temps) EK-D5 pump/res combo met 250 tube.
Monsoon fittings, waarbij 3x 45 graden fittings.
Drain onderaan bij de pomp met BitsPower Q-rotary.
De pomp hangt aan een Lamptron fancontroller, en aan de molex aansluiting en staat ingesteld op 100%. De pomp zelf staat op stand 5, is nauwelijks hoorbaar en er lijkt niet heel veel flow te zijn.
Temps:
CPU Temps Idle: +/- 48 graden
GPU Temps Idle +/- 33 graden
Mobo Temps Idle: +/- 34 graden
Loop volgorde: Pomp - Rad - Mobo - CPU - GPU - Drain - Pomp
En wat zijn de load temperaturen, dat is namelijk veel belangrijker bij watercooling dan die idle temps.
Overigens, het water in een loop heeft nagenoeg overal in de loop dezelfde temperatuur . Die onderlinge verschillen liggen dus niet aan de locatie in de loop, maar meer aan het feit dat een gpu simpelweg warmer wordt dan een cpu.
Heb net gekeken, stond inderdaad op 1. Inmiddels op 5 getest en BurnInTest aan het draaien. Het valt me hierin op dat de temps echt enorm fluctueren. gemiddeld rond de 61 voor de cpu, max op 76 graden.
Zou het kunnen dat Windows 10 wellicht meetfouten afgeeft oid?
Er zitten ook wel goede verbeteringen in, maar ook veel vage buggs. Nu. En uiteraard nog weinig drivers voor. Nu maar hopen dat het OS in degelijke staat de wereld in komt
Dat is niet optimaal. De waterstroom loopt dan niet zoals gepland/ontworpen. Toch koelt de boel evengoed wel, alleen waarschijnlijk iets minder goed dan wanneer het water de geplande route volgt.
Maar als de temps goed zijn kan je het ook zo laten zitten en de boel omdraaien als het je uitkomt.