zoals beloofd ga ik nu de foto's posten
eerstens: het koperen blok in de uiteindelijke vorm vlakgefreesd en een klein beetje geschuurd.
vervolgens: het aluminium blok met daarop de tek plaatjes icm de artic silver
koelpasta.
ik had voor tussen de teks en het koper 3 tubes vloeibaar metaal gekocht maar wat is dat een klote troep, het is niet uit te wrijven en niks helpt daarbij, echt een afrader!
dit is een plaatje van de koeler zonder load met 8 van de 11 tek's actief, 1 tek is bij de assemblage gesneuveld, tenminste toen ik hem oppakte brak het keramische plaatje bij de aansluitdraden, heel erg k*t want hij zat er namelijk al tussen
maarja 11 tek's is wss ook genoeg.
de temperatuur die ik haal met de koeler is -17 tot -18 zonder load met een kamertemp van 18 en een water temp van 20. niet echt geweldig maar aangezien de temperatuur waarschijnlijk ongeveer lineair naar beneden gaat als de kamer temp naar beneden gaat hoop ik nog de -30 te kunnen halen als ik de
radiator buiten zet met 0 graden ofzo.
nu nog een foto van mijn hele setup in combinatie met het koelblok. in eerste instantie was ik van plan om een moederbord tray te gaan gebruiken van een oude kast maar toen ik de koeler er zonder moederbord eronder op legde boog het helemaal door, dus moederbord maar op de plank gelegd want zoveel druk is niet goed lijkt me
nog 1e van het koelblok zie het losse draadje van de kapotte tek
en dan nog 1 van wat ijsvorming
de temperatuur van de koeler met load is ongeveer -10 tot -15 weet het namelijk niet zeker bij een kamer temp van 20 graden, een temperatuur in windows heb ik nog niet kunnen krijgen want mijn 450 geeft ineens geen temperatuur meer door :dunno zeer vreemd.
morgen de voltage mods op de kaart zetten en dan naar buiten s'avonds en dan kijken hoe ver ik kan komen