• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: Custom TEC GPU Blok

weer een kleine update:
gisteren is mijn 2e phobia 1080 radiator binnen gekomen dus heb ik die maar gemonteerd




het 2e aluminium koelblok kan ik nog niet aan beginnen aangezien ik nog niet de juiste boor thuis heb liggen, in dit blok moet namelijk draad getapt worden en ik heb jammergenoeg niet de juiste kerndiameter liggen dus moet het maar eventjes wachten.
 
Normaal is push/pull altijd met fans, nu met rads :p of zie ik het verkeerd?

Heb je natuurlijk wel dat de ene rad iets minder koelt omdat daar de verwarmde lucht uit de eerste rad doorheen gaat..
Die zou ik dan ook maar als eerste in de loop zetten, daarna pas de andere... maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al door xD
 
Afzonderlijk is beter.
Maar als dit niet kan zou je ze ook kunnen stapelen.
Dit werkt wel omdat de temperatuur verschillen groter zijn als bij normale waterkoeling.
 
rads stapelen werkt wel als je een beetje logisch nadenkt aangezien je het radiator oppervlakte nu dus verdubbeld, een 2x zo dikke radiator werkt toch ook beter als een dunne. en ik heb geen zin om nog 9 scythe ultra kaze te gaan kopen zo veel koel vermogen heb ik nou ook weer niet nodig.

ja dat klopt maar het maakt volgens mij niet zo heel erg veel uit hoe je het ook laat lopen of je nou eerst meer koelt en vervolgens minder of andersom. vanavond ga ik het 2e blok af maken, ben nu bezig met draad te tappen in het blok. daarna zal het eventjes stil zijn aangezien ik al een week wacht op een definitieve prijs voor het koper. eigenlijk hoef ik voor het aluminium alleen nog maar 4 g1/4 gaten te tappen en dan zijn ze klaar
 
ja dat kan nog maar ik wil in eerste instantie dat hij goed werkt, is dat klaar dan wordt het langzaam tijd om hem mooi te maken.
en hij moet later ook nog op mijn cpu passen en dan komt hij eigenlijk op zijn kant te liggen dus het uiteindelijke uiterlijk gaan we pas verzinnen als ik hem compleet heb dan weet ik tenminste ongeveer hoe het er uit gaat zien.
 
Je weet dat je voor G1/4 met boor 11,5mm voor moet boren ?
Boor 11 wil net niet en 12 is eigenlijk net te veel.

En om recht te tappen heb ik een messing verloopje uit de bouwmarkt met
G1/4 binnendraad en 3/8 (of 1/2) buitendraad.
Zo heb je een soort aanslag voor het (recht) tappen (wel steeds een stukje mee draaien)
als je deze om de tap doet.
 
volgens mij moet je een boor van 11,8 hebben, tappen gaat denk ik wel lukken ik ga eerst proberen op een stukje nutteloos aluminium en als dat niet lukt dan ga ik dat proberen van jou verloopstukje
 
Nadat ik op de gok boor 11 met de tappen had meebesteld destijds zag ik in een tabel boor 11,5 staan.
En als ik kijk hoe tappen in 12mm gaat lijkt me 11,8 ietsje te dik, maar gevoel bedriegt soms.

In plastic (pvc pijp) kan ik me redden met boor 11, maar dan moet ik gelijk de laatste tap pakken.
Mijn setje bestaat uit 2 tappen en de eerste loopt minder mooi op een punt zeg maar.

Het hulpstukje zit nu standaard in het doosje met de tappen, ik tap niks meer zonder ;)
 
die 11,8 heb ik gekozen omdat dat de kerndiameter is van een g1/4 als je een kleiner gat neemt dan ga je met je tap ook nog in de wand snijden waar hij toch eigenlijk niet voor bedoeld is. de eerste tap is ook voor het voorbereiden op de eindtap, het is logisch dat die niet zo mooi tapped.
 
2 Rads opgestapelt:

MCR320S_CWChart.jpg


1 Single Rad:

MCR320_CWChart.jpg


Conclusie: Het werkt dus niet... (Zelfs niet met grotere temp verschillen door grotere heatdump -> de radiatoren die je hier hebt scalen met de vergrote heatdump)

Je zou ook een aantal Sharkoon System Fans erbij kunnen halen:
http://shop.e-bug.de/shop/product_info.php?info=p14616&refID=twea

(Deze zijn zeer goedkoop en werken prima)
 
ik denk persoonlijk dat je deze radiatoren niet kan vergelijken met de phobia 1080 rads want: correct me if im wrong maar die mcr 360 radiatoren hebben dacht ik een hele dichte vin structuur, waardoor de lucht die door de radiatoren gaat drastisch verminderd als er nog een radiator op gezet wordt. dit heeft de grote radiator niet aangezien die gemaakt is om met ventilatoren te werken die op een lager toerental draaien waardoor deze dus wel voordeel zal hebben van het vergrote oppervlakte. omdat deze de luchtstroom niet verziekt.
 
die 11,8 heb ik gekozen omdat dat de kerndiameter is van een g1/4 als je een kleiner gat neemt dan ga je met je tap ook nog in de wand snijden waar hij toch eigenlijk niet voor bedoeld is. de eerste tap is ook voor het voorbereiden op de eindtap, het is logisch dat die niet zo mooi tapped.

Ik heb de G1/4 binnendraad even gemeten en dan zit je met 11,5 net zo veel mis als met 11,8.
Mijn schuifmaat gaf 11,65mm aan dus dan zou ik toch echt met 11,5 boren zodat je de volledige
draad over houdt, zeker in een relatief zacht materiaal als alu.
Een beetje tap snijdt echt die 0,15mm (gedeelt door 2) wel weg lijkt me ;)
 
ik denk persoonlijk dat je deze radiatoren niet kan vergelijken met de phobia 1080 rads want: correct me if im wrong maar die mcr 360 radiatoren hebben dacht ik een hele dichte vin structuur, waardoor de lucht die door de radiatoren gaat drastisch verminderd als er nog een radiator op gezet wordt. dit heeft de grote radiator niet aangezien die gemaakt is om met ventilatoren te werken die op een lager toerental draaien waardoor deze dus wel voordeel zal hebben van het vergrote oppervlakte. omdat deze de luchtstroom niet verziekt.

De MCR320 radiator heeft 14.6 FPI en de Phobya 1080 12, dit zit dus vrij dicht bij elkaar.
 
1,74mm om 2,12 mm "bruto" ruimte dus ...

Als je dan nog eens 0,25mm (gokje) aftrekt voor de dikte van het koper
wordt het 1,49mm om 1,87mm, een verschil van 0,38mm en da's ruim 25%
1,49 + 25% = 1,8625

't Is maar wat je niet veel noemt ....
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
iSP Project Custom Case - Build by Dutch Engineers Cases en Modding 133
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan