• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: Custom TEC GPU Blok

ik denk ook niet dat ik 2x zoveel koel vermogen zal krijgen maar eerder iets in de richting 1.45 tot 1,5 keer zoveel. als dit te weinig blijkt te zijn zal ik ze waarschijnlijk wel los van elkaar zetten. en ik hoop eigenlijk rond de delta temp van lucht tot water van ongeveer 2 tot 5 graden met een belasting van 1200 watt wat dan neer komt op een c/w van 0,0017 tot 0,0042 wordt lastig om te halen maar niet onhaalbaar denk ik.

overigens verwacht ik dat het koper volgende week woensdag of donderdag binnenkomt. dan nog bewerken dat duurt weer een dag of 2 en dan nog wachten op de tops voor mijn 2 d5 pompen :) en dan kan hij draaien
 
nieuwe update
vandaag heb ik de gaten geboord en getapped voor de mounting plaat die het koper en aluminium vast gaat maken aan mijn grafische kaart.





waar de zwarten schroeven zitten word de plaat vast gemaakt aan het koperen koelblok
de andere schroeven (m3) maken de kaart vast aan de mounting plaat. dit doe ik zo omdat ik zo ook andere plaatjes kan maken voor andere grafische kaarten of ook nog voor een cpu socket



en nog een foto met de mounting plaat op de grafische kaart


ik had eigenlijk gehoopt dat het koper ondertussen al binnen zou zijn maar helaas na een belletje erachter gekomen dat dat pas volgende weer dinsdag of woensdag word. dus tot dan heb ik verder niks te doen jammer genoeg :(
 
nee die elektrische isolatie is niet nodig omdat het plaatje wel nog een halve centimeter van het pcb af komt te zitten, het koperen middenstuk van 4x4 cm steekt dus 5 mm uit en daar tussen komt isolatie te zitten tegen condens
 
nog maar effetjes een fototje van hoe de tek's op het aluminium blok kommen te zitten


zo net even nog het aluminium een beetje geschuurd.

vervolgens getest of ze daadwerkelijk water dicht zijn en raad een ze zijn het :)
 
nee dat hoeft niet heb al een 1500 watt en een 850 watt psu liggen, meer als genoeg power hier in huis :p

ik heb vandaag de kabels voor de voeding van de teks gemaakt en ik heb 5 min geleden even een korte test gedaan om te kijken of de voeding genoeg vermogen kan leveren. en dat kan hij, ik heb er 3 elementen aan gehangen op 1 rail dus met 9 meer moet het ook wel lukken. ook valt de vdrop ook wel redelijk mee, mijn multimeter gaf een voltage van 11.74 volt aan. best redelijk vind ik
 
Laatst bewerkt:
ik heb zojuist het koperen blok binnen gekregen. hij is toch wel wat zwaarder als ik in gedachten had, 5,2 kilo! samen met het aluminium wordt het samen zo'n 9 kilo!



nog een paar foto's met het aluminium erop



nog 2 foto's van de standaard koeler van de grafische kaart naast de nieuwe :)



ja hij is gigantisch :)
morgen nieuwe schroeven kopen want die ik nu heb voor mijn freesbankje zijn helaas genoeg niet lang genoeg, is maar goed ook want morgen tentamen had me anders toch niet in kunnen houden :p
dus aan het einde van het weekend is hij waarschijnlijk af
 
update:
ik heb vandaag de backplate die tevens als geheugen koeler dient gemaakt, ook gelijk de geheugen koeler voor de voorkant gemaakt




en dan nu de voorkant, er zit ook een koeler op de vrm's maar die heb ik alleen een beetje moeten aanpassen niet zelf gemaakt dus.



ik hoop dat morgen mijn nieuwe freesjes binnen komen en dan kan ik het koperen blok afmaken en dan monteren en testen :)
 
koelen/smeren met kruipolie is niet altijd beter aangezien dan alle spaanders ophopen bij je frees ipv weg gewerkt te worden, ik ben btw klaar met het frezen van aluminium en ben nu bezig in het koper. is wel wat vervelender als alu. het blijft de hele tijd plakken aan je frees, zeer vervelend.

vandaag zijn de nieuwe freesjes binnen gekomen en raad eens: ze hebben de verkeerde geleverd:013: :'(
de nieuwe zouden als het goed is vandaag nog verstuurd worden
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
iSP Project Custom Case - Build by Dutch Engineers Cases en Modding 133
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan