Ik vind het er hoe dank ook goed uit zien Hawk.
Hoe heb je die chromen latjes bevestigd op de mesh? Blijft de mesh wel goed
zitten met het klitteband wat je hebt gebruikt? Het is toch klitteband?
De chromen latjes zijn onderaan al voorzien van een 2mm dikke laag van een of andere kleefstof. Zoals ik zei zijn het eigenlijk van die latten om in de deuropening op de vloer te leggen, je had er die je moest vastvijzen en je had er zonder vijzen met kleefstof. En die latjes komen echt niet makkelijk meer los, de kleefstof kruipt als het ware tussen de mesh, heb het al eens proberen losmaken om wat bij te zagen en het zit echt wel goed vast lol.
De mesh blijft heel goed zitten met de klitteband/velcro of hoe je het wil noemen. Je had verschillende types en ik heb de extra sterke klitteband genomen, je moet ook daar redelijk goed trekken en beetje bij beetje lostrekken, kan nooit vanzelf loskomen.
@Freddy en Brutus: Zoals jullie zeggen is het inderaad beter, dat was ook mijn eerst idee om het net zo te doen als met een kader. Maar 1 probleem... materiaal. Ik heb zo geen speciale zaag om snel die latjes mooi recht en op maat te zagen. Ik gebruik gewoon de meetlat, wat tape om de lijn af te bakenen en voor de rest een ijzerzaagje met de hand. Dat is al een hele opgave om het mooi recht te doen, laat staan dat ik zo schuine zijden zou gaan snijden die uiteindelijk mooi in elkaar moeten passen met een ander latje. En naar een winkel gaan en op maat laten zagen heeft geen zin, want tijdens het werken moet je na het monteren van 1 latje alle afmetingen van het volgende latje gaan bepalen tot op de mm om het echt mooi te doen, dus het materiaal zou je thuis moeten hebben.
Wat bedoel je dan denk je nu, kijk nog eens naar volgende foto, vooraan op de scheidingslijn van de linkse en de voorste meshplaat. Door het het gebruik van de klitteband zit de mesh niet helemaal tegen het frame natuurlijk, aangezien de klitteband een 2-tal mm dik is, daardoor krijg je op de scheidingslijn tussen 2 meshplaten een kleine spleet, die moet dicht gemaakt worden door de latjes op die hoek een klein beetje over de rand van de mesh te zetten, zodat die latjes van elke meshplaat die spleet camoufleren. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen
Daarbij komt ook dat onderaan die latjes de kleefstof serieus tegenwerkt, terwijl je erdoor zaagt komt er van die lijm op je zaag te zitten en ineens zit je vast, moet dan telkens de zaag kuisen en weer een stukje verder doen
Ik heb ook al gedacht om het eens te proberen met de dremel, dat kan ik vanmiddag eens doen met een proefstukje...