• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nighthawk's build log - no name

Ik vind het er hoe dank ook goed uit zien Hawk.

Hoe heb je die chromen latjes bevestigd op de mesh? Blijft de mesh wel goed
zitten met het klitteband wat je hebt gebruikt? Het is toch klitteband?
 
Ik vind het er hoe dank ook goed uit zien Hawk.

Hoe heb je die chromen latjes bevestigd op de mesh? Blijft de mesh wel goed
zitten met het klitteband wat je hebt gebruikt? Het is toch klitteband?

De chromen latjes zijn onderaan al voorzien van een 2mm dikke laag van een of andere kleefstof. Zoals ik zei zijn het eigenlijk van die latten om in de deuropening op de vloer te leggen, je had er die je moest vastvijzen en je had er zonder vijzen met kleefstof. En die latjes komen echt niet makkelijk meer los, de kleefstof kruipt als het ware tussen de mesh, heb het al eens proberen losmaken om wat bij te zagen en het zit echt wel goed vast lol.
De mesh blijft heel goed zitten met de klitteband/velcro of hoe je het wil noemen. Je had verschillende types en ik heb de extra sterke klitteband genomen, je moet ook daar redelijk goed trekken en beetje bij beetje lostrekken, kan nooit vanzelf loskomen.

@Freddy en Brutus: Zoals jullie zeggen is het inderaad beter, dat was ook mijn eerst idee om het net zo te doen als met een kader. Maar 1 probleem... materiaal. Ik heb zo geen speciale zaag om snel die latjes mooi recht en op maat te zagen. Ik gebruik gewoon de meetlat, wat tape om de lijn af te bakenen en voor de rest een ijzerzaagje met de hand. Dat is al een hele opgave om het mooi recht te doen, laat staan dat ik zo schuine zijden zou gaan snijden die uiteindelijk mooi in elkaar moeten passen met een ander latje. En naar een winkel gaan en op maat laten zagen heeft geen zin, want tijdens het werken moet je na het monteren van 1 latje alle afmetingen van het volgende latje gaan bepalen tot op de mm om het echt mooi te doen, dus het materiaal zou je thuis moeten hebben.

Wat bedoel je dan denk je nu, kijk nog eens naar volgende foto, vooraan op de scheidingslijn van de linkse en de voorste meshplaat. Door het het gebruik van de klitteband zit de mesh niet helemaal tegen het frame natuurlijk, aangezien de klitteband een 2-tal mm dik is, daardoor krijg je op de scheidingslijn tussen 2 meshplaten een kleine spleet, die moet dicht gemaakt worden door de latjes op die hoek een klein beetje over de rand van de mesh te zetten, zodat die latjes van elke meshplaat die spleet camoufleren. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :)

mesh_mount3.jpg


Daarbij komt ook dat onderaan die latjes de kleefstof serieus tegenwerkt, terwijl je erdoor zaagt komt er van die lijm op je zaag te zitten en ineens zit je vast, moet dan telkens de zaag kuisen en weer een stukje verder doen :)
Ik heb ook al gedacht om het eens te proberen met de dremel, dat kan ik vanmiddag eens doen met een proefstukje...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het net met de dremel geprobeerd, zeer voorzichtig, maar het is niet te doen. Ook de lijm kleefstof draait volledig rond de dremel lol. Ik ga eens proberen met de handzaag en bijvijlen, maar dat gaat een hels werk worden. We zien wel wat het wordt lol.
 
Ja ik geef het op, ik ga het bij gewone latjes houden zoals ik oorspronkelijk deed, slecht is het ook zeker niet.
De andere oplossing was inderdaad nog mooier geweest maar ja, als je de juiste gereedschappen niet hebt moet je maar roeien met de riemen die je hebt nietwaar, dat is zowat de leuze van elke modder ;)
 

Man man, mooi gerief.
Ik woon in Belgiƫ, rond Gent, zal niet gaan denk ik, toch bedankt :)
Ik ben bijna klaar trouwens, ik zal straks een paar pics posten.
 
Ok de mesh is af, hier enkele pics van het frame mƩt mesh en mƩt chromen latjes als afwerking. Het is zeer geslaagd! Het had natuurlijk nog net iets beter geweest als ik het had kunnen doen zoals eerder vermeld, maar ik denk dat het verschil verwaarloosbaar is.
Here it goes...

Mooi he :)
mesh_af1.jpg


Eens vanop de grond getrokken met flits:
mesh_af2.jpg


En eens zonder flits om te tonen wat je nog ziet van de radiator, niet zoveel dus :)
mesh_af3.jpg


Er zal ook blauw licht zichtbaar zijn achter de mesh, afkomstig van de shroud-leds maar dat zal wel een kewl effect zijn :)

Eens de voorkant van de kast getrokken, het voorpaneel moet er wel nog op, vandaar dat de mesh iets uitsteekt, normaal past het perfect.
mesh_af4.jpg


En nog een laatste globale foto
mesh_af5.jpg


Ik heb gezwoegd, gezweet en veel gevloekt maar het resultaat mag er zijn imo.

To be continued...
 
Bij jouw vorige foto kon ik de chrome niet zo goed zien, maar deze laatste foto's wel.
Ziet er vet uit, bling bling :D

Ja de omstandigheden om foto's te nemen zijn er niet naar in mn werkplaats, de camera is ook niet zo van topkwaliteit, kan slecht tegen beweging. En het chroom moet goed opgepoetst worden nog, er staan meer vette vingers op dan chroom momenteel :)
 
@Freddy: die SLI connector, ben je zeker dat die verzonden is geweest? :)
Vorige week maandag via paypal betaald dus ik veronderstel dat het dinsdag verzonden is. Had hier toch al moeten zijn denk ik, ook al is het maar regular mail. Net in mn bus gaan kijken maar nog steeds niks, ik wacht nog wel enkele dagen, maar het lijkt me toch lang...
 
Dat is de voorkant lol :)
I know, kan verwarrend zijn, is nog een kast van de oude stempel, het is geen lian-li of zo ;)
Maar ik blijf het een mooie kast vinden, vandaar dat ik ze nog even hou.
Front panel komt daar nog op he, vandaar dat het frame onderaan een beetje uitsteekt, dan sluit het mooi aan met de front van de kast.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Cinewall build Overige Builds 22
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan