• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe build

outblaze

New member
nou bij deze ben ik ook maar gaan vernieuwen aangezien het nu goed uitkwam maar me oude systeem nog niet zo oud was maar naar me ouders gaat.
Hierbij de specs:
Case: Thermaltake X71
CPU: Intell i7-6700K
Geheugen: G-skill ddr 4 2133mhz 16gb
Moederboard: MSI Z170 Gaming m5
Videokaart: MSI GTX 1080 8G Gaming X
PSU: Corsair RM650.

picca's :
IMG_0350.jpg
IMG_0355.jpg
IMG_0356.jpg

ok waren er wat problemen met het msi board en cpu waterblock

IMG_0365.jpg
IMG_0367.jpg

een randje van het waterblok kwam op de condensator (i guess) hierdoor had ik problemen met het goed monteren op het moederbord. Na wat gepast geweld past het en werkt alles nog goed :p .

Zou graag nog zelf me kabels willen sleeven in een leuke kleur combi en in 4mm zodat the cable combs beter werken. dit is iets wat ik in de toekomst zou willen doen. Verder hoop ik later dit jaar een rad toe te kunnen voegen en me gpu ook te gaan waterkoelen. en hardtubing te gaan gebruiken. het meeste had ik nog uit me vorige build dus dit heb ik eerst maar gebruikt .

Edit: mocht er iemand nog een suggestie hebben voor goede fans dan hoor ik dat graag! :)

Groetjes Delano

outblaze

New member
Ik heb nu geloof ik de vardar f2 en ze hebben bijna allemaal een ratel. Heb er al eerder een laten omruilen. Maar ben er nu wel een beetje klaar mee met die fans :(

outblaze

New member
Ik zal er zo is maar kijken bedankt voor de tip er zijn zoveel fans dat ik door de bomen het bos niet meer zie welke ik nou moet nemen ��

pkwadraat

Member
Als ze maar een hoge statische druk bij relatief lage toeren opbrengen dat is het belangrijkst. Heb zelf de Gentle Typhoons en de EK-Vardars, qua prestaties relatief gelijk en draai ze op lage toeren dus weinig lawaai. De Gentle's zijn wel een stuk duurder en ik heb zelf geen last van geratel bij de Vardars.

outblaze

New member
Bij een vardar fan had ik al last vanaf het begin. Deze teruggestuurd en een nieuwe voor gekregen. Nu helaas gaan de andere ook ratelen. Best goed voor fans die nog geen half jaar oud zijn ��

Madbull

New member
Ik heb dit ook gehad met een tweetal Corsair SP120 fans.
Deze kwamen uit een duo pack waardoor het bijna vast staat dat dit een productiefoutje in een bepaalde serie is.
Echter heb ik deze niet terug gestuurd maar een paar hele zachte tikjes gegeven in het midden van de fan en toen hield het op.
(het geratel is niet terug gekomen)
Ben erg tevreden over deze fans, ze presteren erg goed al komen ze niet als beste uit de testen.
Qua design is de SP120 natuurlijk een erg mooie fan, dit is was voor mij de doorslag gevende factor geweest.

outblaze

New member
Ik heb zelf ook al heel veel reviews door gelezen. Ook heb ik ekwb een mail gestuurd aangezien de fans van april dit jaar zijn. Ik wil best wat geld neertellen voor goede fans. Maar er is zoveel te krijgen en er zijn zoveel claims met cfm dit en cfm dat. Elke review is weer anders. Ik heb zelf in me vorige kast ook Corsair Sp120 gehad. Dit vond ik goeie fans ook al waren ze wel wat luider. Op dit moment heb ik alleen de EK vard F3 in me case and een 120 mm aan de achterkant. Ik wil ook nog wel een 140mm in de front gaan plaatsen en 3 in de bovenkant (aangezien daar toch nog een 360 rad gaat komen maakt het niet veel uit als ik die al eerder heb.

Tot nu toe krijg ik onder full load 57 graden en draaiend op 4,6 ghz

Ik vraag me af of ik van de F3 naar de F2 van vardar veel verschil ga merken.

Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
R Nieuwe Build: JeMi Desk Gallery & Build Logs 11
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
V Nieuwe watercooling build Advies Waterkoeling Setup 9
B Nieuwe build Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 10
G Nieuwe build Advies Waterkoeling Setup 34
Sw333t Nieuwe naam gezocht voor Lian Li build (voorheen CleanLi) Cases en Modding 44
A Vraag nieuwe en eigen build Waterkoeling 7
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy MDPC-X Hook-Up Wire (Stroomdraad/kabel) en nieuwe Crimping Tool CTX3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe forum categorie voor virtueel flipperen :) Virtual Pinball / Flipperkast 4
Maarten/Pine Nieuwe light bar set cablemod HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan