• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nighthawk's build log - no name

Goed, mijn oude kast is te klein om alles in te monteren voor de waterkoeling van mn GPU loop, zeker met de TFC 360 radiator. Extern was dus een vereiste in afwachting dat ik een deftige kast koop :)
Ik ga regelmatig naar LANs of naar een vriend om te gamen dus ik wil em makkelijk kunnen vervoeren ook zonder dat er slangen of een rad vooraan of achteraan uitsteken die kunnen botsen in de auto, ik kon dus nog kiezen tussen boven en onder mn kast. Dit is mn eerste keer waterkoeling dus als er een lek is als de radiator bovenop de kast zit, dan ben je ook gezien. Daarbij zie ik de radiator liever niet teveel in het zicht. Dan bleef enkel nog onderaan over. Er is ook nog geen cpu loop, das voor later als ik naar nehalem overstap, dus het voordeel is dan nog eens dat als ik een lek heb, het bijna onmogelijk is dat ik er schade van zal ondervinden, alles drupt dan op de onderplaat van de kast, dat vind ik een extra pluspunt als dit je eerste waterkoeling is.

Oplossing? Een frame maken om mn kast op te hogen zodat de radiator eronder kan en wat gaten boren om de slangen door te steken, ik wil namelijk ook geen slangen die achteraan mn kast binnenkomen, dus langs onder.
Ben dus naar een doe-het-zelf-zaak geweest en wat winkelhaken gekocht, vierkante holle kokerprofielen en veel bouten.

Beetje wazig sorry:
frame_stukken.jpg


Na 8u meten, zagen, vijlen en veel precisiewerk zit het frame gemonteerd onderaan mn kast en heb ik plaats genoeg om de radiator te monteren.

Foto van het frame:
(nog niet letten op de binnenkleur van de kast)
frame1.jpg


Zoals je ziet is het zeer stevig, je kan er gerust op gaan zitten en het kan onmogelijk in elkaar klappen:
frame2.jpg


Ik kon niet anders dan enkele bouten aan de onderzijde van het frame zetten ook, met het gevolg dat het dus kan krassen als het op de vloer staat. Geen paniek, ik kan er altijd voetjes onder zetten, of met wat ander gerief dat ik hier nog heb liggen de boutkoppen bedekken met (zoals je op volgende pic ziet) dikke rubbers of speciale dingetjes voor bij tafelpoten, dat zie ik nog wel.
Sorry van de weer wazige foto, ik heb het beven in vandaag denk ik:
frame3.jpg


Het frame moet wel nog wat opgekuist worden zoals je kan zien, maar in real life ziet het er best nog goed uit. Ik ben ook van plan om het frame met de rad erin volledig te bedekken met mesh, zodat je er niks meer van ziet, probeer het je zo wat in te beelden ;)

Volgende pic geeft het resultaat van de paint spray job. Veel schuren, primen en dan 4 lagen fluogele (beetje groenachtige) fluorescente verf. Niet letten op het middendeel, daar zie je dat er meer verf op zou moeten, maar dat heb ik speciaal zo gelaten om wat verf te besparen om toe te komen. Daar komt toch het moederbord op dus je ziet er toch niks van. De rest is zeer goed meegevallen, 1 vlekje rechtsonder dat duidelijk te zien is maar goed, voor de rest is het homogeen. Daarbij komt ook dat met lichte kleuren je duidelijker de imperfecties ziet dan met donkere kleuren, dus als je dat in acht neemt is het nog geslaagd :) Alle delen die goed zichtbaar zullen zijn, zijn zeer egaal en homogeen, je zal wel zien als het af is ;)
Die zichtbare delen zijn de binnenzijwanden, het deel rechts van het moederbord, de montagerekken en de dwarsbalk boven, die zijn allemaal picobello.
paint.jpg


Nu ga ik mn radiator monteren met de nieuwe 45° en 90° fittings, stukje slang erop en kijken waar ik de gaten onderin best zet.

To be continued...
 
OK, ff wat preview foto's gemaakt in het donker met de UV lichten erop:

paintUV1.jpg


paintUV2.jpg


Het is beter dan ik dacht :)
Opnieuw, niet letten op het middendeel, daar zit het moederbord toch dus ja.

Alleen vind ik dat die lampen nog meer lichten zouden moeten geven, bestaat er zo niks sterkers? Ik heb ze er eens dicht tegen gehouden en het was echt nog beter van effect...
 
Wooooww, dat ziet er heel vet uit.
Het is wel zo hoe meer lampen hoe meer effect.
Ik heb 4x 30CM UV lampen in mijn kast hangen haha :D

Ja ik denk dat ik er ook nog es 2 ga bijbestellen, het is echt een heel cool effect, dat fluogeel slaat ook een beetje groen uit met die UV lampen, het is in het echt zelfs nog veel mooier dan op de foto's. Kan al niet wachten tot ie af is...
Damned, kon ik nu niet direct nog wat extra lampen bijbesteld hebben lol :)

Btw, ik heb nu UV lampen genomen, maar als ik andere ccfl's zou nemen die niet UV zijn, ik zeg nu maar rood of groen (niet dat ik dat zou doen), wat effect zou dat dan hebben? En is er niks op de markt dat sterker licht geeft dan die revoltecs die ik nu heb?
 
J...

Btw, ik heb nu UV lampen genomen, maar als ik andere ccfl's zou nemen die niet UV zijn, ik zeg nu maar rood of groen (niet dat ik dat zou doen), wat effect zou dat dan hebben? En is er niks op de markt dat sterker licht geeft dan die revoltecs die ik nu heb?

UV lampen zijn meestal aan elkaar gelijk qua lichtopbrengst.
UV lamp laat de UV actieve kleuren opgloeien.
Andere lampen kleur lampen, dus niet UV zal niet dat "gloei" effect hebben.
Sterker nog, als je bijvoorbeeld rood doet, dan wordt bijna alles in de kast roodkleurig. Dan heb je eigenlijk voor niks gespoten (tenzij je rood hebt gespoten).
 
Dacht ik al.
Ben eens aan het zoeken nu op ebay en zo naar UV leds met een hoge lichtsterkte, misschien maak ik zelf wel enkele strips. Natuurlijk zou het handig zijn om de lichtsterkte van de revoltec te kennen om te vergelijken of zeker als basis maar die vind ik niet echt...
 
Volgensmij heb je geen lampen meer nodig in je kamer :p.

Dat frame heb je ook netjes gemaakt, zoals maomanna al aangeeft zijn dat spuitplekken of schaduwen?

Zoals ik al zei, het is maar een test-kast eh, de "plekken" waar jullie naar verwijzen zijn delen die ik express wat minder grondig heb gedaan, zoals het deel achter het moederbord of het stukje net boven de voeding bijvoorbeeld. Die zie je toch nooit en zo kon ik wat besparen ook op de verf zodat ik voldoende had om de wel zichtbare delen fijn te doen. Die zijn in een laag of 4 gespoten, telkens met het nodige schuurwerk. Ik spuit niet heel mn case in mooi goud of zo hé, het is puur voor het effect, ik kon evengoed enkel de stukken afgetekend en geverfd hebben die van belang zijn maar dat was weer teveel werk om af te plakken :)

En op de foto's onder de UV lampen zie je duidelijk dat die zichtbare delen egaal zijn, de schaduwen die je nog ziet zijn effectief schaduwen, zoals op de bay rechtsboven, die kreeg gewoon geen licht op de foto.
 
Bon, tijd voor een mini-update.
Dat houdt het overzichtelijk voor mezelf ook.

Gaten geboord en verder uitgedremeld tot de rubbertjes erin pasten voor de slangen en de bedrading van de radiator.
Het linkse gat op de foto is voor de bedrading voor de voeding van de fans op de rad en de leds op de xtender shrouds. Rechtse gaten zijn de slangopeningen naar de radiator.
onder_gaten.jpg


Kleine zoom op de rechtse gaten, je ziet dat het linkse gat niet rond is maar meer ovaal, dat heb ik speciaal zo gedaan omdat daar geen slang door gaat maar wel een 90° bochtstukje om direct naar mijn onderste grafische kaart te kunnen gaan, die echt wel dicht tegen de bodem van de kast zit (+-3cm). Door het wat ovaal te maken kan ik de 90° bocht wat extra kantelen zodat ik beter naar de fitting kan die op de rad zal zitten. Zoals je nu al merkt is alles heel nipt :)
Ik moet echt alles 10 keer narekenen en controleren en continu aanpassen om alles te kunnen passen. Maar het zal wel lukken ;)
onder_gaten2.jpg


Het montageplaatje in het midden van volgende foto is de plaats voor de HD-bay. Daar ergens moet mijn micro-reservoir kunnen komen. Als je goed kijkt is er plaats links ernaast in de diepte van de kast. Maar daar wil je natuurlijk je reservoir niet zetten. Ik ga het zo oplossen, ik heb de popnagels uit het plaatje geboord en ga het dieper in de kast plaatsen, bijna tegen de achterwand, da HD-bay zal dus dieper zitten. Daardoor komt er plaats vooraan in de kast (rechts van het montageplaatje op de foto) om het reservoir zichtbaar te zetten en kan ik het ook makkelijker bijvullen.
bay1.jpg


Plaatje eruit en popnagels uitgeboord:
bay2.jpg


Ophanghaakjes eraf gedremeld, ik ga het opnieuw bevestigen met een paar schroeven zonder het op te hangen en ook zonder popnagels dus, ik haat die dingen :)
bay3.jpg


Verder dan dat ben ik nog niet geraakt in de kast zelf, hoe het er uit gaat zien met de HD-bay die verhuist en de reservoir ervoor dat zie je morgen of zo.

Ik heb wel verder gedaan met de radiator, die is nu helemaal clean, heb er lang aan zitten spoelen. Niet letten op de zijdelingse plaatsing van de radiator, ik heb er echt wel mijn redenen voor maar ik ga er nu niet op in, dus als je het vreemd vindt dan moet je het maar gewoon aanvaarden ;) Het is eens iets anders :D
De shrouds en fans gemonteerd (thanks Freddy voor de mod-tip). En na veel prutswerk met cable management komt er nu nog enkel 1 molex binnen van de shroud-leds en dan nog de kabeltjes van de fans.
rad.jpg


Even een zijaanzicht van het gevaarte gemonteerd op mn custom-frame. Op de foto lijkt het wat scheef te zitten, vreemd genoeg, want ik ben net gaan controleren en het zit kaarsrecht. Een foto zegt niet altijd alles blijkbaar :)
rad2.jpg


Fotootje van hoe de rad gemonteerd is op de kast en het custom frame, met sterke winkelhaken. Die moeten wel nog een zwart lakje krijgen zodat ze goed blenden met de rad en dan zie je er niks meer van. Het is allemaal uiterst stevig, bijna geen beweging in te brengen, ik sta er zelf versteld van :)
Niet gedacht dat het zo geslaagd ging zijn. Later komt er nog mesh volledig rond het frame onderaan zodat je enkel nog de mesh ziet met daarachter het licht van de shroud-leds :)
rad3.jpg


Nu vraag je je misschien af waar al die kabels naartoe zijn als je met dezelfde setup al eens gewerkt hebt, die led-kabels van de shrouds zijn best wel dikke moeilijk te buigen dingen, 6 leds dus 6 kabels en 3 molexen. Dan nog eens de 3 fan cables... Als dat allemaal je kast in moet. Gewoon opgelost door alle led kabels plat te leggen en met tie wraps samen te binden. Daarbij 2 molex splitters gebruikt waar dan de 3 molexen van de leds opkomen zodat er uiteindelijk maar 1 molexje de kast binnengaat, samen met de 3 fan kabeltjes. En omdat het allemaal samengebonden is, kan het mooi gepropt worden tussen de rad en de onderkant van de kast. Je ziet er niks van en alles zit muurvast. Ik moest op de grond gaan liggen om volgende foto te kunnen maken van de kabels die opgeborgen zijn.
rad4.jpg


Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Euhm, hoe voeg je deftig die foto's uit je album in? Het lukt me gelijk niet :)
Als ik het weet dan kan ik het aanpassen...
Ik heb nu gewoon img tags gebruikt opnieuw, maar dan zijn ze geresized blijkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Je rad combo is bijna net zo breed als je kast :D!.

Ziet er netjes uit, ook de cable/slangen management is goed uitgedacht zo te zien :). En btw bij casemodden is alles 100x meten en 2x zagen (1x fout, 1x goed :p).

Wat is er mis met de foto's trouwens geresized passen ze beter op het forum, ziet er prima uit zo ;).
 
Wat is er mis met de foto's trouwens geresized passen ze beter op het forum, ziet er prima uit zo ;).

Das waar maar ik was intussen al gewoon dat je de foto's nog kon expanden voor extra detail ;)
Niet dat ik hiervoor 1mb pics poste, ik hield ze altijd rond de 150kb, maar als ik nog es een foto met kleine details post gebruik ik mn eigen webspace wel. Ben al blij dat ik nu het meeste in de gallery kan droppen, want webspace begon aardig vol te raken :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Cinewall build Overige Builds 24
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan