Bon, tijd voor een mini-update.
Dat houdt het overzichtelijk voor mezelf ook.
Gaten geboord en verder uitgedremeld tot de rubbertjes erin pasten voor de slangen en de bedrading van de
radiator.
Het linkse gat op de foto is voor de bedrading voor de voeding van de
fans op de rad en de leds op de xtender shrouds. Rechtse gaten zijn de slangopeningen naar de
radiator.
Kleine zoom op de rechtse gaten, je ziet dat het linkse gat niet rond is maar meer ovaal, dat heb ik speciaal zo gedaan omdat daar geen
slang door gaat maar wel een 90° bochtstukje om direct naar mijn onderste grafische kaart te kunnen gaan, die echt wel dicht tegen de bodem van de kast zit (+-3cm). Door het wat ovaal te maken kan ik de 90° bocht wat extra kantelen zodat ik beter naar de
fitting kan die op de rad zal zitten. Zoals je nu al merkt is alles heel nipt
Ik moet echt alles 10 keer narekenen en controleren en continu aanpassen om alles te kunnen passen. Maar het zal wel lukken
Het montageplaatje in het midden van volgende foto is de plaats voor de HD-bay. Daar ergens moet mijn micro-
reservoir kunnen komen. Als je goed kijkt is er plaats links ernaast in de diepte van de kast. Maar daar wil je natuurlijk je
reservoir niet zetten. Ik ga het zo oplossen, ik heb de popnagels uit het plaatje geboord en ga het dieper in de kast plaatsen, bijna tegen de achterwand, da HD-bay zal dus dieper zitten. Daardoor komt er plaats vooraan in de kast (rechts van het montageplaatje op de foto) om het
reservoir zichtbaar te zetten en kan ik het ook makkelijker bijvullen.
Plaatje eruit en popnagels uitgeboord:
Ophanghaakjes eraf gedremeld, ik ga het opnieuw bevestigen met een paar schroeven zonder het op te hangen en ook zonder popnagels dus, ik haat die dingen
Verder dan dat ben ik nog niet geraakt in de kast zelf, hoe het er uit gaat zien met de HD-bay die verhuist en de
reservoir ervoor dat zie je morgen of zo.
Ik heb wel verder gedaan met de
radiator, die is nu helemaal clean, heb er lang aan zitten spoelen. Niet letten op de zijdelingse plaatsing van de
radiator, ik heb er echt wel mijn redenen voor maar ik ga er nu niet op in, dus als je het vreemd vindt dan moet je het maar gewoon aanvaarden
Het is eens iets anders
De shrouds en
fans gemonteerd (thanks Freddy voor de mod-tip). En na veel prutswerk met cable management komt er nu nog enkel 1 molex binnen van de shroud-leds en dan nog de kabeltjes van de
fans.
Even een zijaanzicht van het gevaarte gemonteerd op mn custom-frame. Op de foto lijkt het wat scheef te zitten, vreemd genoeg, want ik ben net gaan controleren en het zit kaarsrecht. Een foto zegt niet altijd alles blijkbaar
Fotootje van hoe de rad gemonteerd is op de kast en het custom frame, met sterke winkelhaken. Die moeten wel nog een zwart lakje krijgen zodat ze goed blenden met de rad en dan zie je er niks meer van. Het is allemaal uiterst stevig, bijna geen beweging in te brengen, ik sta er zelf versteld van
Niet gedacht dat het zo geslaagd ging zijn. Later komt er nog mesh volledig rond het frame onderaan zodat je enkel nog de mesh ziet met daarachter het licht van de shroud-leds
Nu vraag je je misschien af waar al die kabels naartoe zijn als je met dezelfde setup al eens gewerkt hebt, die led-kabels van de shrouds zijn best wel dikke moeilijk te buigen dingen, 6 leds dus 6 kabels en 3 molexen. Dan nog eens de 3 fan cables... Als dat allemaal je kast in moet. Gewoon opgelost door alle led kabels plat te leggen en met tie wraps samen te binden. Daarbij 2 molex splitters gebruikt waar dan de 3 molexen van de leds opkomen zodat er uiteindelijk maar 1 molexje de kast binnengaat, samen met de 3 fan kabeltjes. En omdat het allemaal samengebonden is, kan het mooi gepropt worden tussen de rad en de onderkant van de kast. Je ziet er niks van en alles zit muurvast. Ik moest op de grond gaan liggen om volgende foto te kunnen maken van de kabels die opgeborgen zijn.
Wordt vervolgd...