Ik heb nu al lang moeilijk lopen doen met lucht koelers en aio koelers, maar telkens krijg ik het niet stil genoeg of heb ik last van vibraties of beide. Dus ik wil het nu een keertje goed aanpakken. Ik heb samen met een vriend een build samengesteld en mijn vraag is of dit wel allemaal samen werkt en ook gaat passen in de case.
Het idee achter 2x radiator is zodat de fans stiller kunnen draaien.
RGB maakt mij verder niet uit. Ik ga voor stilte en neem hoogst waarschijnlijk een case zonder window.
Hardware
De case ben ik nog niet 100% uit. Het idee is om te gaan voor een Be quiet Silent Base 802 en dan een 360 rad bovenin en voorin. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik dan mijn pomp moet mounten en of dat uberhaupt gaat passen. Advies hierover zou erg fijn zijn.
Ik had wel een bracket gevonden zodat ik het kon mounten aan mijn radiator. Hiervoor dat ik in gedachten om aan de voorkant mijn fans te hebben, daarachter de radiator en daarachter de pomp gemount met de bracket.
Winkelwagen
Radiator 2x
www.highflow.nl
Fans
Nog niet uit maar waarschijnlijk Silent Wings 3 PWM.
CPU Block
www.highflow.nl
GPU Block (+ Backplate)
www.highflow.nl
Reservoir / pomp
Ik nam aan dat ik de loop kon vullen door aan de bovenkant van de reservoir te vullen.
www.highflow.nl
Koelvloeistof
Nog niet uit maar waarschijnlijk simpel gedestilleerd water.
Slang/Tube
www.highflow.nl
Fittingen (2x)
www.highflow.nl
Fittingen - corner (2x)
Ik weet niet hoeveel van deze ik moet hebben maar ze kunnen handig zijn alleen erg prijzig.
Ik wil ook weer niet de goedkoopste nemen omdat ik las dat deze vaak oorzaken zijn van leaks.
www.highflow.nl
Fittingen - splitter
www.highflow.nl
Fittingen - drain
www.highflow.nl
Fittingen - verbindingsstuk
Om de drain aan te sluiten aan de splitter.
www.highflow.nl
Accessoires
Leak tester met luchtdruk en psu bridging tool moet ik ook nog toevoegen.
Weet alleen niet waar ik de luchtdruk dan op aan moet sluiten.
www.highflow.nl
www.highflow.nl
Het idee achter 2x radiator is zodat de fans stiller kunnen draaien.
RGB maakt mij verder niet uit. Ik ga voor stilte en neem hoogst waarschijnlijk een case zonder window.
Hardware
- ASUS ROG Strix X570-E Gaming
- Ryzen 7 5800X
- EVGA GeForce RTX 2080 FTW3 Ultra Gaming
De case ben ik nog niet 100% uit. Het idee is om te gaan voor een Be quiet Silent Base 802 en dan een 360 rad bovenin en voorin. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik dan mijn pomp moet mounten en of dat uberhaupt gaat passen. Advies hierover zou erg fijn zijn.
Ik had wel een bracket gevonden zodat ik het kon mounten aan mijn radiator. Hiervoor dat ik in gedachten om aan de voorkant mijn fans te hebben, daarachter de radiator en daarachter de pomp gemount met de bracket.
Winkelwagen
Radiator 2x

Black Ice Nemesis Radiator GTS 360 - Black
Fans
Nog niet uit maar waarschijnlijk Silent Wings 3 PWM.
CPU Block

Watercool HEATKILLER® IV PRO (AMD processor) BLACK COPPER 18035 kopen bij HighFlow.nl
Watercool HEATKILLER® IV PRO (AMD processor) BLACK COPPER 18035 4251312603595 kopen bij HighFlow.nl. Voor iedere gamer een gewenst model. HighFlow levert alles voor waterkoeling. ✅ Gratis verzending va €150 ✅ Altijd Euroknallers
GPU Block (+ Backplate)

EK-Quantum Vector FTW3 RTX 2080 D-RGB - Nickel + Acetal
EK-Quantum Vector FTW3 RTX 2080 D-RGB - Nickel + Acetal EK Quantum Product Line Waterblock 3831109816790
Reservoir / pomp
Ik nam aan dat ik de loop kon vullen door aan de bovenkant van de reservoir te vullen.

Aqua-Computer Mounting bracket 120 mm fan mount for ULTITUBE D5 reservoir 34112
Aqua-Computer Mounting bracket 120 mm fan mount for ULTITUBE D5 reservoir 34112
Koelvloeistof
Nog niet uit maar waarschijnlijk simpel gedestilleerd water.
Slang/Tube

Alphacool Eisrohr 13/10mm plexi (PMMA) satin 80cm - 4pcs kopen bij HighFlow.nl
Alphacool Eisrohr 13/10mm plexi (PMMA) satin 80cm - 4pcs kopen bij HighFlow.nl. Voor iedere gamer een gewenst model. HighFlow levert alles voor waterkoeling. ✅ Gratis verzending va €150 ✅ Altijd Euroknallers
Fittingen (2x)

Alphacool HF 13/10 compression fitting G1/4 - deep black sixpack kopen bij HighFlow.nl
Alphacool HF 13/10 compression fitting G1/4 - deep black sixpack kopen bij HighFlow.nl. Voor iedere gamer een gewenst model. HighFlow levert alles voor waterkoeling. ✅ Gratis verzending va €150 ✅ Altijd Euroknallers
Fittingen - corner (2x)
Ik weet niet hoeveel van deze ik moet hebben maar ze kunnen handig zijn alleen erg prijzig.
Ik wil ook weer niet de goedkoopste nemen omdat ik las dat deze vaak oorzaken zijn van leaks.

Bitspower G1/4 Carbon Black Rotary 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-CB90R
Bitspower G1/4 Carbon Black Rotary 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-CB90R
Fittingen - splitter

Bitspower Carbon Black T-Block With Triple IG1/4"
Bitspower Carbon Black T-Block With Triple IG1/4" BP-CBTB 4712914770660
Fittingen - drain

Bitspower Valve / Kraan Carbon Black - BP-MVV-CBBK
Bitspower Valve / Kraan Carbon Black - BP-MVV-CBBK
Fittingen - verbindingsstuk
Om de drain aan te sluiten aan de splitter.

Bitspower G1/4" Matt Black Dual G1/4" Mini Extender BP-MBWP-C42
Bitspower G1/4" Matt Black Dual G1/4" Mini Extender BP-MBWP-C42
Accessoires
Leak tester met luchtdruk en psu bridging tool moet ik ook nog toevoegen.
Weet alleen niet waar ik de luchtdruk dan op aan moet sluiten.

Alphacool HardTube Heat Gun Pro 2000W
Alphacool HardTube Heat Gun Pro 2000W Heatgun Warmtepistool Fohn Föhn 29111 4250197291118

Alphacool Acrylic Double Bending Tool 12-14mm and 16mm - Black kopen bij HighFlow.nl
Alphacool Acrylic Double Bending Tool 12-14mm and 16mm - Black - 4250197291248 - 29124 kopen bij HighFlow.nl. Voor iedere gamer een gewenst model. HighFlow levert alles voor waterkoeling. ✅ Gratis verzending va €150 ✅ Altijd Euroknallers