• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nighthawk's build log - no name

Een eerst spoeling van mn TFC rad, niet gedacht dat er zoveel vuil in zou zitten.

spoeling1.jpg
 
Wat er uit TFC radiatoren komt valt nog wel mee (ze hebben het immers bij de productie al uitgespoeld).

Je moet eens zien wat er uit Thermochill radiatoren komen, daar komt soms echt drap uit :p
 
Hoe spoelen jullie ze dan grondig door? Ik zet de kraan altijd zachtjes aan en hou daar 1 van de aansluitingen op, zodat het water er door heen gedrukt wordt.

EDIT: Kijk en dat vergeet ik dan weer te vertellen omdat ik denk dat dat vanzelf sprekend is :p na dat ik onderdruk een radiator heb schoon gespoeld, pomp ik er ook gedestilleerd water door heen met mijn MCP655 pompje :) Gewoon slang in de fles en pompen maar.
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk niet aan te raden om kraanwater te gebruiken.
Daar zit kalk en andere mineralen in die achter kunnen blijven in de radiator.

De TFC Rad hoeft eigenlijk helemaal niet doorgespoeld te worden.

Maar wil je het toch doen, kan je het beste met gedistilleerd water spoelen.
(50 cent per liter bij de Kruidvat)

Of kraanwater, maar dan moet het water wel eerst gekookt zijn.

Ik had bij mijn Thermochill radiator het zekere voor het onzekere genomen en gedistilleerd water van de kruidvat zitten koken :p
Verder had ik een pompje van 10 euro gekocht bij de intratruin.
En het warme water zo door het rad laten pompen.
De pomp had het na een kwartier ofzo wel begeven, die was helemaal gesmolten haha :D
 
@Freddy, ik heb nog wat fittings en zo bijbesteld aangezien ik graag deze week nog zou kunnen verderwerken en hopelijk afwerken. Ik heb dan ook maar direct met paypal betaald, kwestie van niet te moeten wachten op het voltooien van een europese overschrijving. Ik hoop dus dat je die paar dingen op voorraad hebt :)
 
w00t :)

In meantime, nu we toch even vastzitten even wat anders doen vanavond: lappen van de TRUE copper.

Nu ze zeggen dat je geen druk moet uitoefenen terwijl je bezig bent, dat je het gewicht van de koeler zijn werk moet laten doen... dat ding weegt net geen 2kg :D
Ik hoop alleen dat de koeler zelf niet voor teveel pressure zorgt, zal maar voorzichtig te werk gaan.
Pics komen normaal later vanavond.

Even wat pics van de situatie ervoor.

Out of the box:
true1.jpg


Even gepresenteerd ;)
BLING BLING
true2.jpg


Tot mijn verbazing, een mirror finish, maar ik heb het al gecontroleerd met een scheermesje en het kan inderdaad wel wat schuurwerk gebruiken:
true3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog niks gehoord van de RMA neen, de info is naar de leveranciers verstuurd dus ik wacht nog ff op reactie. Maar heb intussen bij mn nieuwe kleine bestelling nog 2 UV lights van 30cm bijbesteld, lijkt me beter om wat meer effect te hebben.
 
Meer info over de RMA zal deze week wel komen.
Je krijgt dan een email.

No rush, kvind het trouwens beetje zonde om iets van 7,5 euro terug te sturen om dan een nieuwe te verzenden dus ik vind het op zich niet erg. Moest het nu nog over iets gaan van een hogere waarde... Alles bij elkaar zal het verzenden en zo al meer gaan kosten dan het lampje :)
 
Damn, begonnen met lappen om half 8 en had gedaan om 23u, zomaar even 3.5u bezig geweest. Ik wens het niemand toe :)
Daar komt nog eens bij, vergeet niet dat dat ding net geen 2kg weegt...
Maar het resultaat is schitterend, al zeg ik het zelf.
Eerst en vooral wil ik Thermalright zelf bedanken voor een heatsink met meer putten dan iets anders lol. Om een lang verhaal kort te houden, op het eerste zicht leek er niet veel werk aan tot ik effectief begon te lappen. Ik heb direct beroep moeten doen op mn 2de lapping set die voorzien was voor mn cpu, ik moet dus een lapping set bijbestellen.

Het langere verhaal lees je hieronder, met de nodige foto's en veel bloed, zweet en tranen.

Alles mooi klaargezet :)
start.jpg


Eerste pic na 400grit:
400grit0.jpg


Je ziet al direct 2 grote probleemgebieden, ik had toen al door dat ik door direct al naar 600grit over te gaan nooit alles ging wegkrijgen, dan maar mn 2de lapping set open gedaan en nogmaals met 400grit erover gegaan.
400grit1.jpg


Op hoop van zegen ben ik dan overgeschakeld naar 600grit in de hoop dat ik met de rest van het papier alles mooi mirror zou krijgen en die zware oneffenheden eruit zou krijgen. Ziehier 600grit:
600grit0.jpg

Zoals je ziet zijn de probleemgebieden al iets kleiner geworden. Zie je helemaal linksboven dat nog blinkend verticaal streepje? Ik wist toen al dat ik dat nooit weg ging krijgen, was veel te diep.

Verder met 800grit:
800grit0.jpg


1000grit:
1000grit0.jpg


1500grit:
1500grit0.jpg

Zoals je hier ziet blijft linksboven een redelijk gebied nog allesbehalve mooi geschuurd. Met de nog resterende papieren ging ik dat nooit effen krijgen zoals ik al vreesde. Aangezien ik toch al een 400grit van mn extra lapping set had genomen heb ik dan maar besloten om die verder op te gebruiken en ben dan maar opnieuw overgegaan naar een ruwer vel en dus weer gestart bij 600grit :)

Na 600grit voor de 2de maal:
600grit1.jpg

Let bij de volgende foto's op het gebied linksboven dat steeds verder krimpt en dus mooi vlakker wordt, gelukkig.

Opnieuw 800grit:
800grit1.jpg


Opnieuw 1000grit:
1000grit1.jpg


Opnieuw 1500grit:
1500grit1.jpg


We komen in de buurt :)
2000grit:
2000grit.jpg


En dan voor de mirror finish :)
2500grit:
2500grit.jpg

Als je hel goed kijkt zie je linksboven nog een heel klein gebied dat ik niet vlak gekregen heb, dat was gewoon te oneffen, soms kom je blijkbaar gewoon ECHTE putten tegen lol.

Na 3.5u lappen en 1800 keer heen en weer gegaan te zijn met dat lompe geval is het resultaat ronduit schitterend :)
Oh spiegeltje spiegeltje aan de wand...
true_klaar1.jpg

Heeeeeeeeeeel erg geslaagd als je het mij vraagt, ben er zelf trots op :D

En dan nu alle vellen die gesneuveld zijn, het zijn er een pak...
papieren.jpg


Voila, tot zover het lappen van een Copper TRUE.
Vrijdag of zo gaan we verder met het lappen van de QX9650 :)
 
Laatst bewerkt:
Ik liep deze morgen rond in een doe-het-zelf-zaak en zag toevallig wat spuitbussen staan met fluorescerende verf. Nu ik heb dat nog nooit gebruikt en aangezien ik voorlopig mn waterkoeling in mijn good old chieftec case ga zetten in afwachting dat ik iets anders kan kopen, dacht ik bij mezelf, waarom niet eens proberen. Spijtig genoeg hadden ze maar 2 kleuren zijnde geel en oranje. Mijn slangen gaan blauw zijn dus heb ik maar geel genomen. Nog een busje primer en wat schuurpapier gekocht en voila.

Ik ga dus met mn oude case eens een test-run doen met fluorescerende verf, dus als het op niet veel trekt, dan heb ik het tenminste al eens gedaan :) En zoals ik al zei, binnenkort toch tijd voor een nieuwe case dus ja...

Bereid je maar al voor op een fluogeel interieur met caraĆÆbisch blauwe slangen :)
Benieuwd wat dat gaat geven...
 
Tsss, GLS is ermee aan het rammelen denk ik.
Woensdag is het pakje naar mij verzonden, tot daarnet stond er op de website dat het ingescand is op 3/12 en nog steeds in nederland was. En nu 5min geleden, is het zogezegd pas ingescand op donderdag 4/12 en is het nu in Belgiƫ, onderweg? Raar dat je track en trace geschiedenis zomaar wordt gewist en er ineens iets helemaal anders staat :)

Anyway, ik hoop dat het vandaag nog komt, ik heb speciaal met paypal betaald met de extra kost zodat ik het voor het weekend zou hebben.
*crossing fingers*
 
ben benieuwd naar het fluoriserende effect.
het lappen is je goed afgegaan dus.ik denk dat ik morgen maar ff met de auto op en neer ga rijden naar Breda om mijn nieuwe kast te halen en een geluidskaart. zie mijn full hd topic.
 
Met wat vertraging dan toch mijn bestelling gekregen, met dank voor de mars :)

Het zijn gewoon wat 45Ā° en 90Ā° fittings, paar cable splitters, 2x30cm UV lights en wat clips voor cable management. En ook een extra lapping setje voor de cpu.

extras1.jpg


Ik heb ook net gedaan met mn kast te spuiten in FLUOgeel :)
Zoals ik al zei, er waren geen andere kleuren beschikbaar, maar het is ook maar een test-run met mn oude kast om te zien wat effect het geeft onder UV. Foto's van de paint job komen straks, eerst nog een fotootje van de spullen (primer en verf).

verf.jpg


Zo slecht zal het wel niet zijn vermoed ik ook, aangezien mn slangen caraĆÆbisch blauw zijn, dat lijkt me wel nog samen te gaan, we'll see :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Cinewall build Overige Builds 24
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan