Damn, begonnen met lappen om half 8 en had gedaan om 23u, zomaar even 3.5u bezig geweest. Ik wens het niemand toe
Daar komt nog eens bij, vergeet niet dat dat ding net geen 2kg weegt...
Maar het resultaat is schitterend, al zeg ik het zelf.
Eerst en vooral wil ik Thermalright zelf bedanken voor een heatsink met meer putten dan iets anders lol. Om een lang verhaal kort te houden, op het eerste zicht leek er niet veel werk aan tot ik effectief begon te lappen. Ik heb direct beroep moeten doen op mn 2de lapping set die voorzien was voor mn cpu, ik moet dus een lapping set bijbestellen.
Het langere verhaal lees je hieronder, met de nodige foto's en veel bloed, zweet en tranen.
Alles mooi klaargezet
Eerste pic na 400grit:
Je ziet al direct 2 grote probleemgebieden, ik had toen al door dat ik door direct al naar 600grit over te gaan nooit alles ging wegkrijgen, dan maar mn 2de lapping set open gedaan en nogmaals met 400grit erover gegaan.
Op hoop van zegen ben ik dan overgeschakeld naar 600grit in de hoop dat ik met de rest van het papier alles mooi mirror zou krijgen en die zware oneffenheden eruit zou krijgen. Ziehier 600grit:
Zoals je ziet zijn de probleemgebieden al iets kleiner geworden. Zie je helemaal linksboven dat nog blinkend verticaal streepje? Ik wist toen al dat ik dat nooit weg ging krijgen, was veel te diep.
Verder met 800grit:
1000grit:
1500grit:
Zoals je hier ziet blijft linksboven een redelijk gebied nog allesbehalve mooi geschuurd. Met de nog resterende papieren ging ik dat nooit effen krijgen zoals ik al vreesde. Aangezien ik toch al een 400grit van mn extra lapping set had genomen heb ik dan maar besloten om die verder op te gebruiken en ben dan maar opnieuw overgegaan naar een ruwer vel en dus weer gestart bij 600grit
Na 600grit voor de 2de maal:
Let bij de volgende foto's op het gebied linksboven dat steeds verder krimpt en dus mooi vlakker wordt, gelukkig.
Opnieuw 800grit:
Opnieuw 1000grit:
Opnieuw 1500grit:
We komen in de buurt
2000grit:
En dan voor de mirror finish
2500grit:
Als je hel goed kijkt zie je linksboven nog een heel klein gebied dat ik niet vlak gekregen heb, dat was gewoon te oneffen, soms kom je blijkbaar gewoon ECHTE putten tegen lol.
Na 3.5u lappen en 1800 keer heen en weer gegaan te zijn met dat lompe geval is het resultaat ronduit schitterend
Oh spiegeltje spiegeltje aan de wand...
Heeeeeeeeeeel erg geslaagd als je het mij vraagt, ben er zelf trots op
En dan nu alle vellen die gesneuveld zijn, het zijn er een pak...
Voila, tot zover het lappen van een Copper TRUE.
Vrijdag of zo gaan we verder met het lappen van de QX9650