• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nighthawk's build log - no name

Je hebt jouw eigen externe "radbox" gebouwd :D
Met de Mesh erom heen gaat dat er strak uit zien denk ik!
Welke kleur Mesh eigenlijk?

en over de foto's, die worden automatisch verkleind, zodat het niet teveel bandbreedte gaat slurpen en sneller laadt.
En het formaat zo gekozen, dat het past in onze forum layout (zodat het niet gaat 'springen').
 
Met de Mesh erom heen gaat dat er strak uit zien denk ik!
Welke kleur Mesh eigenlijk?

Goeie vraag, ik had er nog niet over nagedacht, en naar mesh-types of merken heb ik ook nog niet gezocht.
Toevallig iets moois gezien de laatste tijd? Dan heb ik een bron van inspiratie ;)
Of een fabrikant met een ruimer aanbod...

Op het eerste zicht geen licht grijs of metaalkleur, das teveel hetzelfde van de case.
Zwart vind ik dan weer te hard. Zacht antraciet lijkt me wel wat, mooi contrast en toch niet teveel van het goede :)
 
Laatst bewerkt:
Als je met mesh van ac ryan gaat werken dan raad ik je aan om eerst alles op maat te maken en dan het mesh opnieuw een kleurtje te geven.

Bij het zagen krijg je scherpe uitsteeksels (als je een gaatje half door midden zaagt) die moeten goed gevijld worden waardoor de verf aan de randen er niet meer uitziet.
Ook als je gaat buigen met dat spul gaat de anodisering die erop zit barsten en krijg je zilveren streepjes op het buigpunt.

Als het goed lukt ziet deze mesh er wel heel erg mooi uit ;).
 
Ook als je gaat buigen met dat spul gaat de anodisering die erop zit barsten en krijg je zilveren streepjes op het buigpunt.

Inderdaad, daarom dat ik dacht van 4 stukken te gebruiken voor elke zijde, en dan elke plaat rondom rond af te werken met latjes of zoiets, in het chroom of zo ;)

Dan heb je gewoon aan 1 zijde bijv een paneel en boven, onder, links en rechts kleef je er een latje van een 2-tal cm breed op, zo zie je op de hoeken ook niet dat het onderbroken is, plus het is geen saaie mesh die gewoon rond het frame zit, er zit dan nog iets extra op.
Maar waar vind je dat lol, chrome latjes, dat moet toch bestaan zo van die shiny plastic latjes.
 
Ok, ik ben vandaag nog eens gaan shoppen voor de benodigdheden voor de mesh.
Wat heb ik gekocht?

Mesh, vrij fijne die nog moet gespoten worden in het zwart, hoe ik dat moet schuren dat weet ik ook niet, als iemand enig idee heeft, of misschien is het niet echt nodig en mag ik direct primen?

mesh.jpg


En dan de benodigdheden:
- spuitbus zwarte verf, glans
- blinkende inox deurlijsten :)
- voetjes voor onder het frame, om niet op de vloer te krassen.

mesh2.jpg


Ik wil dus het frame onderaan dichtmeshen maar ik wil later nog makkelijk aan de radiator kunnen zonder veel te moeten demonteren. Ik ga dus gewoon 4 meshplaten snijden en zwart spuiten, die op elke kant van het frame komen. En elke plaat wordt aan de rand afgewerkt met die die blinkende alu deurlijsten zodat je de afgesneden randen niet ziet. En om overal makkelijk aan te kunnen ga ik de platen gewoon bevestigen aan het frame met velcro strips. Dus gewoon strips op het frame en op de achterkant van de platen, dan moet ik ze er gewoon maar tegenzetten en voila. En als ik onderhoudswerken moet doen dan kan ik ze gewoonweg lostrekken :)
 
Die mesh ziet er hetzelfde uit als de mesh van easyparts.nl, als het een blanke mesh is kan je direct primer spuiten op zulke kleine oppervlakten is schuren niet nuttig. Wel even goed ontvetten!

Goed bedacht, gewoon beetje klittenband je ziet er niets van en het werkt wel goed :D.
 
Onvet het goed, als in een badje zeg maar voor de gaten.

Heb de mesh's van de stacker 832 vorig jaar blauw gespoten en ik moest de
hele tijd de gaten open blazen (jaja of ik heb te dik gespoten :) ).
 
Pas wel op met Therpentine, heb je het wel eens gebruikt om je verf van je
handen of te halen? Er blijft een vette laag op je handen en dus ook op je
kast.

Ik haal meestal pure alcohol bij de drogist, ontvet en vervliegt snel.
 
Ok kleine update van wat er vanavond gedaan is.

Mesh ontvet, 2 laagjes primer en de eerste laag verf. Ik ga niet langer wachten dan 24u om de volgende laag te doen aangezien het over zo kleine oppervlakten gaat dus dat moet wel redelijk snel uitharden denk ik. Das dus voor morgen.

Hier alvast een pic van de verfwerkzaamheden. Niet letten op het witte dat je ziet, das gewoon nog primer die op de papieren eronder hangt :)
mesh_laag1.jpg


Terwijl alles aan het drogen was heb ik gaten in het frame geboord en de voetjes gemonteerd, ik heb genomen wat er lag in de winkel maar slecht is het niet. En niet letten op het frame, moet nog es opgepoetst worden, hangt nog vol gele verf van het schuren :)
voeten.jpg


Nog eentje (staat nog wat scheef want was nog niet vastgedraaid):
voeten2.jpg


Ben ook verder gegaan met het idee om de HD-bay te verplaatsen zodat het reservoir er nog naast kan.

Oorspronkelijke situatie:
bay1.jpg


Nieuwe situatie, HD bay dieper in de kast geplaatst zodat er rechts plaats is voor het reservoir:
reservoir_plaats.jpg


Ziet er al heel wat beter uit.
Het begint zo stilaan vorm te krijgen, ik denk dat ik tegen eind dit weekend alles wel zal afhebben, de meeste mod-werken zijn voorbij, enkel nog cpu lappen en ik kan mijn koelblokken beginnen monteren :)

To be continued...
 
Laatst bewerkt:
Begint er goed uit te zien.:icon_super: Een mooi idee on je rad onder de case te plaatsen hij zal daar goed koelen.

Ben zeer benieuwd naar het u.v effect van de case in het donker:001:
Veel succes verder met modden....(leuke bezigheid of niet):052:
 
Gaat er bijzonder goed uitzien Hawk!

Nog een kleine tip, heb zelf alles opgehangen aan visdraad. Zo kan je er beter
bij met spuiten (beide kanten) maar zo hangt het ook beter om te drogen en
zou je er een fan op kunnen richten (redelijk afstand, nooit te dichtbij).

Want neem aan dat je de andere kant van de mesh ook nog moet spuiten?
 
Gaat er bijzonder goed uitzien Hawk!

Nog een kleine tip, heb zelf alles opgehangen aan visdraad. Zo kan je er beter
bij met spuiten (beide kanten) maar zo hangt het ook beter om te drogen en
zou je er een fan op kunnen richten (redelijk afstand, nooit te dichtbij).

Das een goed idee, ga ik onthouden voor de volgende keer.

Want neem aan dat je de andere kant van de mesh ook nog moet spuiten?

Normaal wel, maar ik ga kijken wat het geeft als ik het niet doe.
Want ik had 2 busjes van 150ml, ik dacht 1 voor elke kant, maar ze zijn al bijna op en ik moet nog een laatste laag spuiten aan de eerste kant. En mijn budget is er echt bijna door nu lol. Maar als ik zie dat het echt nodig is, als je door de mesh kijkt en je ziet dat de andere kant niet goed is, na montage bedoel ik, dan doe ik de andere kant ook wel. Maar zal niet nodig zijn denk ik, radiator wordt volledig omsloten en voor de rest is er niet veel plaats om door te kijken dus de "vuile" zijde zal volgens mij niet zichtbaar zijn...
 
Goed, ik heb dit weekend echt nog niet veel tijd gehad maar heb vanavond toch een klein beetje kunnen verder doen. De mesh heeft zijn laatste laagje gekregen, heb wel maar 1 kant geverfd wegens een gebrek aan verf, maar als het echt moest storen kan ik later altijd nog de andere zijde spuiten. Heb es gecontroleerd en op het eerste zicht merk je er niet veel van.
Enkele pics nu.

Frame beplakt met velcro:
mesh_mount1.jpg


De mesh op maat gesneden in 4 kleinere panelen die elk eveneens van velcrostrips voorzien zijn. Daarna de meshplaten op het frame gezet, dankzij de velcro kunnen de panelen er heel makkelijk op en af.
mesh_mount3.jpg


Nu is het natuurlijk geen zicht zo, met die zwarte strips die je erdoor ziet en het frame zelf ook nog. Daarom komen er chromen latjes op elke meshplaat. In de winkel vond ik niks anders dan van die latten die je normaal in de deuropening op de grond legt :)
mesh_mount2.jpg


Ik heb vanvond 1 mesh kant afgewerkt om te kijken wat het geeft en het valt goed mee!
Niet letten op de vette vingers die erop staan :)
mesh_mount4.jpg


mesh_mount5.jpg


Morgen werk ik alle zijden af, ik zal de kast dan eens recht zetten en nog een foto nemen, nu ziet het er nog niet zo speciaal uit, daarvoor heb je een deftige foto nodig waarop het af is ;)

To be continued...
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Cinewall build Overige Builds 22
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan