• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

"Prime" (O11 Dynamic Ryzen build)

Gurt11

Member
Dag Highflow!

Ik begon met het plannen van mijn vorige build in 2015. Nu, bijna 5 jaar later, gaat Specced ITX 1.0 op pensioen. Een 2.0 kwam er niet, maar ik heb ongelofelijk genoten van die build. Hij mocht even staan op de Cooler Master bijeenkomst in Eindhoven in 2018. Ik heb er mooie complimenten voor gekregen, niet in het minst van de leden van het Highflow forum. Bedankt en vaarwel Specced ITX.

Enter "Prime" !

Hardware:

*
Case: Lian Li PC-O11 Dynamic white
* Motherboard: ASUS Prime X570-Pro
* CPU: AMD Ryzen 5 3600
* RAM: Corsair Doinator Platinum 16gb DDR4-3000
* GPU: ASUS AMD RX 5700XT
* SSD: ADATA XPG SX8200 pro M.2 1TB
* HDD: WD Ultrastar DC HC510 10TB
* PSU: Corsair AX860 (re-used)

Watercooling:

*
CPU block: EK Supremacy Classic
* GPU block: EK Quantum Vector Radeon RX5700 +XT - Special Edition
* Radiator: EK CoolStream PE 360
* Pump-reservoir: EK Classic DP Side PC-O11D G1 + DDC 3.2 PWM
* Fans: EK Vardar EVO 120ER black
* Fittings: EK HTC Classic 14mm black
* Fluid: Mayhems Advanced Nano Liquid Coolant Pastel White

Deze build zal gebruikt worden voor zowel de dagdagelijkse taken en gamen als een werkplek voor mijn vriendin, een media center voor PLEX en basic backup/file server in het algemeen.

20191218_170715.jpg
20191218_171102.jpg
20191218_171121_HDR.jpg
20191218_173513.jpg
20191218_163616_HDR~2.jpg
 
Updates!
Leveringen van Highflow en EK kwamen zonder problemen aan. Bedankt jongens!

NmoNBUY.jpg


A2jWpZ5.jpg


kQZDbxA.jpg


ycmQ6M9.jpg


JkY73rE.jpg


gaLq89t.jpg


6uhYJp8.jpg


uYVqwX4.jpg


NZ6hu86.jpg
 
En ik ga meteen een tweede post toevoegen waarin er al wat gebouwd wordt. De processor, het prachtige Dominator Platinum geheugen en het CPU waterblokje mogen erop.
De reservoir-pomp combinatie is er een die regelmatig gebruikt wordt voor deze case omdat EK en Lian Li ze speciaal ervoor maken. De pomp is in deze versie geupdate naar een DDC 3.2 pwm. Het hele stuk voelt enorm kwalitatief aan!

s2znkaF.jpg


dmzhkjY.jpg


qWyJZD8.jpg


JtptwL4.jpg


28FJRQf.jpg


Een van de meer 'custom' elementjes van de build betreft een paar onderdelen van Coldzero.eu. Ik gebruik voor deze build een M.2 SSD, die een mooie opvallende plexi cover krijgt. Ode aan de heropstanding van AMD met hun Ryzen processoren. Ook in de bodem van de case komt een plexi bodemplaat van Coldzero. In het verleden kreeg ik nog mooi custom werk van hem, dus hij mag zeker ook in deze build vertegenwoordigd worden.

W1dvIwn.jpg


De hoogte waarop het reservoir vastgemaakt wordt, kan aangepast worden. De bedoeling is uiteraard om de hardline tubing zo recht mogelijk van en naar de koelblokken te laten lopen.

OzcrYzx.jpg


y06q4ey.jpg


Ook wordt de GPU even ge-testfit. Ik gebruik hier een Cooler Master vertical gpu mount. Het lijkt logisch om het GPU waterblock te showcasen op deze manier, want ik heb een speciaal exemplaar voor de RX5700XT voorzien. Letterlijk ;)
Het geheel heeft een beetje last van verzakking door het gewicht en vanwege de manier waarop de mount in de pci-slot-openening van de Lian Li case past. Er is net wat te veel speling mogelijk daar waar de mount opzij langs het moederbord 'inschuift'. Zal wel opgelost worden...

gucQYnP.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Pharlap HWbot Prime Benchmarks & Scores 56
H OPTERON PRIME - Supermicro 4 processor folding mayham Gallery & Build Logs 117
M Stoffilter set O11 Dynamic EVO HighFlow Webshop 2
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan