• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox

rhuizergros

New member
Beste mensen,

Na me voorgesteld te hebben zal ik hier mijn build log gaan bijhouden van de VMware ESX WhiteBox welke ik aan het bouwen ben.

Ik ben een test/studie omgeving aan het samenstellen welke ik ga gebruiken om mijn certificaten in de toekomst bij te houden dus het is van belang dat ik een snelle machine configureer waarop ik aan de hand van VMware meerdere ESX hosts gaan implementeren en aan de hand van VMware vCenter een algehele omgeving ga installeren waarbij ik gebruik van van:

- Windows Server 2008/2012
- Citrix XenApp
- VMware vSphere 6
- RES powerfuse One

Ik ben begonnen met de hardware setup voor deze machine en heb onderstaande besteld en inmiddels bijna alles ontvangen op de CPU's na. Deze staan in backorder en wellicht ga ik deze nog aanpassen naar 12 Cores CPU's.

Fractal Design Define R5
Asus Z10PA-D8
2 x Intel Xeon E5-2630 v3 Boxed
4 x Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2400C16
Sharkoon WPM600 Bronze
2 x Intel SSD Pro 1500 2.5" 120GB
Synology DiskStation DS415+
4 x
WD Red Network NAS HDD, 3TB

V
anochtend is het pakket van WC afgeleverd bij de buren dus vanavond even oppikken en vant weekend hopelijk alvast aan de slag.

Bitspower Enhance 90-Degree Dual Multi-Link Adapter - Silver Shining - BP-E90DML
8 x Bitspower G1/4 Enhance Multi-Link For OD 12MM - Silver Shining - BP-EML
Bitspower Hard Tube Silicone Bending for ID 12MM - 1M - BP-HTSB12CL-1M
Bitspower Metal Hard Tubing Internal Reamer / Deburring Tool - BP-CMMTC
2 x Bitspower None Chamfer PETG Link Tube OD12MM-Length 1000MM - BP-NCPLT12-L1000
Bitspower Silver Shining T-Block With Triple IG1/4" - BP-TB
EK-XTOP Revo D5 PWM - Plexi - incl. pump
Thermaltake Riing 12 LED RGB 256 Colors - 120mm Fan - Triple Pack - CL-F042-PL12SW-B
2 x XSPC EX240 Slim Line Dual Fan Radiator
XSPC PETG Easy Bending Tool
XSPC Photon 270 Tube Reservoir

IMG_1153.jpg

IMG_1250.jpg

IMG_1261.jpg


 

Bijlagen

  • Capture.jpg
    Capture.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Kleine update na het ontvangen van het pakket van HF!! dankjewel voor de snelle verzending!

Natuurlijk wat zaken niet goed gemeten dus zat met het probleem dat mijn reservoir niet juist past en mijn pomp totaal niet past op de plek waar ik deze bedacht heb.... Gelukkig heb ik een boormachine en wat tools in huis dus we gaan gewoon wat aanpassingen doen om alles passend te maken en ik vind dat dat moet lukken.

Hier een kleine Update.

Pakketje ontvangen en uitgepakt:

IMG_1337.jpg

Pomp klaar gemaakt voor installatie: (helaas past de pomp niet dus daar ga ik vanavond een mooie oplossing voor bedenken)

IMG_1341.jpg

IMG_1342.jpg

Radiatoren:

IMG_1344.jpg

IMG_1347.jpg

IMG_1348.jpg

Reservoir:

IMG_1346.jpg
 
Gisterenavond nog even bezig geweest met het eea dus bij deze wat updates.

Radiatoren schoon gemaakt en Fans gemonteerd en bevestigd aan de bovenkant:

IMG_1414_zps0lnwdfbb.jpg


Plekje gezocht voor de Pomp en deze tijdelijk gemonteerd: (Ik ga hiervoor volgende week even een frame voor maken aan de hand van het sjabloon wat erbij zit)

IMG_1418_zpsgtx8xjvc.jpg


Radiator en Reservoir gemonteerd: Word vanmiddag als mijn HF pakket is afgeleverd nog een extra fan geplaatst.

IMG_1415_zpse7mjbejq.jpg


Overzicht van hoe de machine er nu bij staat:

IMG_1416_zpssn7szafd.jpg
 
Rustig aan en genieten van de hobby.
Dat vergeten we soms door frustratie en het zo snel mogelijk in elkaar proberen te krijgen van het systeem (en daardoor achteraf weer uit elkaar halen voor verbeteringen :sarc: )
 
Daar heb je zeer zeker gelijk in maar altijd lastig als je zo graag alvast die CPU blocks wilt bestellen maar dat komt wel goed :) We hebben de tijd en gaan rustig aan bekijken hoe we alles gaan aansluiten.
 
Gisteren begonnen met het leggen van de hard tube en natuurlijk een start gemaakt met de langste die in mijn build komt, helaas een beetje een onduidelijk foto door de lichtinval maar zal nog wat betere schieten zodra er meer te zien is!

IMG_1627_zpsgnfatrvz.jpg


IMG_1626_zpsiuuprry1.jpg
 
Heb je nog een 90 graden bocht over? Persoonlijk vind ik het mooier als de flowmeter recht over de PSU gaat. Dit is eenvoudig te realiseren door er een bocht en een stukje tubing.

Voor de rest ziet alles er prachtig uit.
 
Thnx voor je reactie!! Ik zit er inderdaad aan te denken om deze recht over mijn PSU te laten lopen alleen heb op dit moment geen bochtjes meer. Maar omdat ik nog genoeg bochtjes moet bestellen doe ik er zeker 1 extra bij zodat hij recht over de PSU loopt. Anders zou dat de enige verbinding zijn die schuin in me kast loopt en houd liever van strak en recht zoals je kan zien haha! Nogmaals bedankt voor je feedback, ik ga deze nog zeker aanpassen!
 
Als de behuizing rechts van jou op jouw bureau staat, dan kan de flow meter op deze manier (schuin), juist beter zichtbaar zijn.
Dan is het vanuit jouw zitpositie zeg maar recht, dat kan ook mooi zijn hehe
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
vincent Cinewall build Overige Builds 19
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan