• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller?

Sw333t

I Love my NUC
Ampere x Voltage = Wattage.

Oftewel: 0.23 x 12 = 2,76 Watt per fan. Je zou dus 7 van dat soort fans aan kunnen sluiten op 1 kanaal.

Echter, hier zit een maar aan. Je kan slechts van 1 fan de rpm uitlezen, bij het aansluiten van 2x een signaaldraad voor de rpm zal de fancontroller een beetje gek worden en het toerental (rpm) niet goed weergeven.

Zo'n kabel zou ideaal zijn voor jou: 3-Pin Splitter / Y-Kabel

XenOn

New member
Ampere x Voltage = Wattage.

Oftewel: 0.23 x 12 = 2,76 Watt per fan. Je zou dus 7 van dat soort fans aan kunnen sluiten op 1 kanaal.

Echter, hier zit een maar aan. Je kan slechts van 1 fan de rpm uitlezen, bij het aansluiten van 2x een signaaldraad voor de rpm zal de fancontroller een beetje gek worden en het toerental (rpm) niet goed weergeven.

Zo'n kabel zou ideaal zijn voor jou: 3-Pin Splitter / Y-Kabel
Oke bedankt!

DutchChilles

New member
Even een vraag om hier verder op in te gaan: Als je dan de signaaldraad van één van de fans los haalt (de gele dacht ik?), geeft de fancontroller dan de RPM van de andere fan wel goed weer?
Lijkt mij handig als je twee identieke fans aansluit bijvoorbeeld.

Sw333t

I Love my NUC
Even een vraag om hier verder op in te gaan: Als je dan de signaaldraad van één van de fans los haalt (de gele dacht ik?), geeft de fancontroller dan de RPM van de andere fan wel goed weer?
Lijkt mij handig als je twee identieke fans aansluit bijvoorbeeld.
Ja, maar is dus bij eerder genoemde splitter dus niet nodig. Als je goed kijkt bij die splitter zit er maar bij eentje ook de gele draad verbonden. De andere aansluiting heeft alleen rood en zwart.

Bovenaan