• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup?

Mark D

Junior Member
GTX 580 Watergekoeld, kan dit zo?

hallo allemaal

Ik heb vandaag hier de GTX 580 watergekoeld gewonnen.
Nu vroeg ik mij af of mijn huidige setup deze videokaart & een I7 920 (eventueel overclocked) koel kan houden.
het gaat om het volgende:
EK-CoolStream RAD XT 360
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 LT
XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump 2
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting v2 - G1/4
Scythe Kaze Master Pro 5.25 Black KM03-BK
Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

Dit is momenteel wat ik nu heb draaien. Hier gaat dan de GTX580 tussen. Over mijn
rad ben ik niet zo erg bezorgt, moet kunnen. Maar mijn pomp wel wat meer....
Hij is wel 750L maar volgensmij is hij niet erg krachtig.

Wie o wie geeft mij advies!
 
Laatst bewerkt:
Nee,

ik geef je echter 5 tientjes voor die kaart, voor de moeite ;)



Een 360 rad kan aardig wat warmte kwijt, echter als ik kijk naar de 240 van mn vrouwtje, en de ondergeklokte gtx285 die eraan hangt en de slechte positionering van dat ding, kan het best zijn dattie t niet op mooie temps gaat houden.
Wordt een beetje heel erg krap zegmaar :/
Heb geen ervaring met hittedump van een 580
 
heb heel even 2x580 sli +mobo + cpu gekoeld gehad op een 360 rad dat was net f te veel
maar 1x 580 moet je wel halen als je je fans hard genoeg laat spinnen en genoeg frisse aanvoer lucht hebt

(btw ik geef 6 tientjes :D)
 
haha je wilde me ook niet zien springen door de kamer vanmiddag toen ik dat mailtje las :D
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen... Het zal niet zo zijn dat hij stock al gelijk 100+ word.
Ik kan altijd nog een nieuwe pomp of extra rad aanschaffen. Bedankt voor jullie reacties!
 
Welke stepping is je CPU? C0 of D0? Dat maakt qua warmteproductie nog wel eens uit.

Als je dit al koel wilt houden, dan heb je minimaal een push/pull met Gentle Typhoons nodig denk ik, anders moet je de fans erg hard zetten om nog wat koelvermogen te krijgen ;). Ik zou zelf nog een klein rad erbij nemen, maar ik denk niet dat het per se nodig is.

Nog gefeliciteerd met die kaart btw, ik denk dat veel mensen hier daar toch wel redelijk op aasde ;).
 
push/pull is overhyped scheelt misschien 2 graden max

Twee graden is voor waterkoelbegrippen een megaverschil. :p ;)


De prestatiewinst van push-pull hangt af van de combinatie warmtedump, rad oppervlakte en rad dikte.

Grof gesteld: Als je alleen de CPU koelt met een MORA3 zal weinig tot geen prestatiewinst krijgen met een push-pull.
Met een dun 120mm rad zoals bv de magicool slim of een BI stealth zal je ook niet heel veel profijt hebben van die extra fan op het rad. Een enkele fan kan een dunne radiator al redelijk optimaal van een goede luchtstroom voorzien.
Met de dikkere radiatoren kan je weer wel meer winst halen met een push-pull. Dan natuurlijk wel pas wanneer je wat warmtedump aan de hoge kant zit ten opzichte van het aanwezige radoppervlakte.

De ruimte tussen de vinnen speelt natuurlijk ook nog mee. Maar de meeste dikkere radiatoren van tegenwoordig hebben al veel ruimte tussen de vinnen voor betere beluchting met lagere fanspeeds. Bij die hele dunne rads zoals die al eerder genoemde magicool slim en BI stealth zitten de vinnen weer wel erg dicht op elkaar. Ondanks dat presteren die met een bepaalde warmtedump toch weer erg goed op lagere fanspeeds wanwege de geringe dikte. (hier meer info, grafiekjes ect. )
Wat dikte en vindichtheid betreft is de Swiftech MCR de meest gebalanceerde radiator. Dat zie je weer terug in de all round goede prestaties van deze radiator. :)



Die EK-CoolStream is een beetje een middenmoter wat dikte betreft. Je kan het idd het beste even uitproberen en er later eventueel nog een 2e rad tussen stoppen. Een extra 120mm rad erbij zal denk ik meer prestatiewinst opleveren als drie fans extra voor een pus-pull (+ de het extra geluid van drie fans)
 
Ik draai hier zelf :

-I7 980
-HD6990
-Rex3
-12 gb corsair dominators


Allemaal watergekoeld op een Phoyba 480 radiator , en draait allemaal super word onder gamen 40 graden @ gpu dus denk niet dat jij je veel zorgen zou moeten maken aangezien de GTX580 een lager TDP heeft dan mijn kaart :) al heb ik een 480 radiator en jij een 360 maar in veel testen zie je dat 480 V 360 niet echt super veel verschil is .
 
Om hier nog even op in te haken, Het kan prima ;) de kaart word FLINK overclocked (1150mV 1000/2000/2220) en word niet warmer dan 55 graden. Alleen ik merk wel dat mijn water na lange tijd gamen zo rond de 50 graden word. Nu heb ik dit een beetje verholpen door een sterkere outtake fan te plaatsen maar hij word nog steeds zo tussen de 40 en de 45 graden (gemeten tussen de koelvinnen in de radiator) Zou een extra 120M radiator hier enorm in helpen? zoja wat voor een?
 
Ik heb dezelfde setup toevallig met exact dezelfde rad. gaat prima maar ideaal is anders water temp ongeveer 30 en cpu ~40-50.
Ik heb er zelf 3 Sanyo denki's aanhangen @ 1000rpm.
Ik ga wel eind deze maand over naar een 540 Rad met 3x 180mm Fans :)

Misschien kun je een foto posten van je huidige setup, dat maakt het ons wat makkelijker om tips te geven.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
Robin Nieuwe videokaart. Hardware & Software 20
Rico Nieuwe Videokaart. Hardware & Software 5
X Nieuwe videokaart kopen. Hardware & Software 11
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
coolfris nieuwe videokaart keuze: afstand gaatjes Hardware & Software 4
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
D Nieuwe videokaart ? Hardware & Software 14
M Nieuwe snelle videokaart? Budget ā‚¬700. 14-12-10 Hardware & Software 6
B Nieuwe videokaart kopen voor TP9 Hardware & Software 13
M Nieuwe videokaart GTX460 + welke waterkoelblokjes Waterkoeling 5
D probleem met nieuwe videokaart Hardware & Software 19
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
D advies nieuwe videokaart Hardware & Software 16
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan