• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen

foxbuster

Member
Allen,

Ik ben ondertussen af en aan al twee jaar bezig met mijn build en ondertussen is hij bijna af. Ik heb gewoon in de loop der tijd kleine dingen gedaan, waardoor ik de build steeds verder mijn smaak heb gemaakt. Het enige waar ik nu nog tegen aan loop zijn de kabels. Ik wil graag black/white kabels hebben, maar met de standaard kits voldoen niet aan mijn eisen, om sommige dingen dan niet uitkomen. Momenteel hangen er teveel kabels in de PC!

Ik heb de volgende kabels/aansluitingen nodig:
Voeding -> 8 PINS CPU
Voeding -> 24 PINS MOBO
Voeding -> 8 PINS GPU 1
Voeding -> 8 PINS GPU 2
Voeding -> 1.1 Voeding PWN (MOLEX PWR)
Voeding -> 2.1 Corsair LED HUD 1 (SATA PWR)
Voeding -> 2.2 Corsair LED HUD 2 (SATA PWR)
Voeding -> 2.3 Phanteks FAN HUB 1 (SATA PWR)
Voeding -> 2.4 Phanteks FAN HUB 1 (SATA PWR)
Voeding -> 2.5 Phanteks Lightning NODE Pro (SATA PWR)
Voeding -> 2.6 Corsair Commander Pro (SATA PWR)
Voeding -> 2.7 Crucial SSD (SATA PWR)
Voeding -> 2.8 Blueray DVD Writer (SATA PWR)

Ik wil zo min mogelijk kabels gebruiken en hoe het nu is kan echt niet. Dit is namelijk de enige stap die ik nog niet gedaan heb. Ik loop echter tegen het probleem aan als ik een kit koop dat deze niet aan mijn eisen voldoet, omdat bijvoorbeeld van 1 van de SATA kabels de laatste connector heel ver moet zitten ivm de DVD speler. Ook zou één van de connectors een molex moeten bevatten en niet zodat ik nog een extra kabel in mijn voeding hoef aan te sluiten (scheelt ruimte en is netter weg te werken). Ik denk dus dat ik aan custom kabels moet gaan denken, behalve de MOBO / CPU en 2x GPU. De GPU moeten echt 2x apart zijn, heb hier vanmiddag een discussie over gehad, aangezien de MSI 1080 TI meer voeding kan trekken dan door een enkele splitted kabel heen kan gaan (correct me if wrong).

Ook wil ik de kabels vervangen die aangesloten zitten op de waterpomp, vanaf de motor zelf, aangezien deze ook zichtbaar zijn.


Ik wil dus het volgende bestellen via Highflow indien mogelijk:

1. https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/Premium-Individually-Sleeved-ATX-24-Pin-Cable-Type-4-Gen-4/p/CP-8920234 (1x)
2.
https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/Premium-Individually-Sleeved-PCIe-Cables-(Single-Connector)-Type-4-Gen-4/p/CP-8920248 (2x)
3.
https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/Premium-Individually-Sleeved-EPS12V-ATX12V-Cables-Type-4-Gen-4/p/CP-8920241 (1x)
4.
Plus dan de rest waar ik hulp bij nodig heb.


Dus zit eraan te denken een aantal onderdelen van de kits los te kopen en de rest zelf te maken. Alleen door de hoeveelheid aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. De handigheid heb ik wel dat moet goed komen, maar zou iemand mij kunnen helpen welke spullen / merken / onderdelen ik moet hebben, zodat ik aan de slag kan.

Alvast bedankt,

Mvg Rico de Vos
 
De Corsair kabels kan je hier vinden in de shop:



Voor de eigen molex en SATA kabels hebben we een boel dingetjes in de shop :)
Ten eerste heb je kabels nodig, bijvoorbeeld:

(ook rollen van 100m beschikbaar of losse meters van MDPC-X, zie hier voor alles)

Molex connectors en terminals (pinnetjes):
of losse:

SATA connectors loop through (als meerdere aan een kabel wilt maken):

En deze aan einde van kabel:

Alle connectoren en pinnen kan je hier vinden.

Bovenstaande is dan voor de aansluiting op jouw hardware.
De andere kant van de kabel moet aangesloten worden op jouw voeding.
Je hebt dan de keuze om connectoren aan vast te maken die rechtstreeks op jouw voeding passen, maar ik weet zo niet welke dat zijn.
Of je haalt de connectoren los van de originele voedingskabels en monteert deze op jouw eigen kabels.
Een andere optie is dat je jouw eigen kabels als verlengkabels maakt, dus sluit je jouw kabels aan op de kabels van de voeding (moet je wel ruimte genoeg hebben in de kast om de originele kabels ergens weg te stoppen).
 
Freddy, bij bestelling #106943 heb ik nog wat notities neer gezet. Hoop hier een antwoord op te geven. Snap het als jullie het druk hebben, maar kan ook dat jullie het vandaag vergeten zijn om op te antwoorden dus even als reminder. Alvast bedankt voor de snelle hulp wederom :)
 
Je moet zo alles hebben om de kabels te maken.
Maar je hebt alleen "pass through" connectoren besteld.
Deze kan je ook wel gebruiken als eind connector, maar het is mooier afgewerkt als je daar een "end cap" variant voor neemt (dus voor de connector als die aan eind van de kabel komt):

1581021656294.png
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
coppercoq Kan niet alle waardepunten gebruiken HighFlow Computer Cooling Shop 2
CDA441 Kan beeldscherminstellingen niet opslaan Problemen & Oplossingen 4
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Bart D Kan bestelling niet plaatsen/betalen iDEAL - totaal bedrag klopt niet?? HighFlow Webshop 5
Legendary1985 kan mijn Coupon Code/waardepunten niet toepassen HighFlow Webshop 1
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
J Kan Paypal niet selecteren HighFlow Webshop 5
Sanders Steam, kan geinstalleerde spellen niet 'delen' Gaming 8
E Kan web port niet veranderen van IP camera Problemen & Oplossingen 7
P Ik kan niet kiezen. Advies Waterkoeling Setup 1
D kan het line in geluid niet regelen met de volume mixer Problemen & Oplossingen 3
D Kan gebrande DVD's niet afspelen op DVD speler? Problemen & Oplossingen 0
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
D Harddisk IDE, kan er niet mee booten. Jumper settings? Problemen & Oplossingen 30
MonsterEnergy FileZilla, kan mappen niet weergeven. Problemen & Oplossingen 5
M Kan VMware service niet starten. Hardware & Software 5
Freddy Vista x64 kan updates niet installeren Hardware & Software 11
1 Wat je al niet bij het vuilnis kan vinden... Algemene Discussies 5
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
F Installatie/Modden uitbesteden, wie kan helpen? Omgeving Zwolle Waterkoeling 6
vincent wie kan afbeelding aanpassen? Hardware & Software 7
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Bar Weinig Kan ik reserveren, aanbetalen, of kunnen we iets anders regelen? HighFlow Webshop 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
Freddy Bouli de Sneeuwpop Serie, waar kan je die nog krijgen??? Films / Movies 0
J Wie kan me helpen met PETG buigen? Omgeving Haaksbergen Waterkoeling 15
J Kan dit materiaal in de loop? (messing, koper, delrin) Waterkoeling 4
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
Freddy Netwerkkabel kan defect gaan?! Problemen & Oplossingen 5
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
J 4890 kan geen 3d beelden afspelen AMD / ATI 4
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
X Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller? Overige Koeling 6
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
B Kan GPU erbij in mijn loop? Waterkoeling 2
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
Adam Vandervorst Kan de XSPC 750 baypump/pomp mijn loop aan? Waterkoeling 3
B Kan je een gevuld waterkoeling systeem op zijn kant leggen? Waterkoeling 5
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan