Hallo!
Het gaat er dan toch van komen: ik van lucht naar (deels) water.
Ik heb twee vragen met het oog op het completeren van mijn winkelmandje:
1) Hoe verbind ik de drie videokaarten?
2) Kan ik voor de grafische kaarten niet beter standaardwaterblocks bestellen?
3) Heb ik aan alles gedacht om aan de slag te kunnen gaan?
Hieronder volgen de details en de precieze vragen.
Het systeem:
i7-980X
Rampage III extreme
2 * HD7970 (Club 3D, standaard)
Cooler Master ATCS kast
De 3 videokaarten gaan in PCI-slot 1, 2 en 3. Fysiek zit er dan steeds één bracket tussen de slots. (Als ik luchtkoeling zou houden, dan zitten de kaarten strak tegen elkaar). Tussen slot 1 en 2 zit open ruimte. Daar zou iets van een standaardverbinding kunnen (is dat zo, en, zo ja, welke). Tussen slot 2 en 3 moet ik mijn Revodrive 3 kwijt en die is zo hoog als de grafische kaart.
Gegeven deze specs, welke verbinding zou je maken tussen de drie kaarten? En welke onderdelen heb ik daarvoor nodig?
Ik overweeg de EK-FC7970 als GPU-waterblock, maar ik vroeg me af of het niet handiger is een standaard waterblock te nemen. De gedachte is dat een standaardwaterblock goedkoper is en mee kan naar nieuwe grafische kaarten over een jaar of 3. Wat is het advies?
Het wordt een single loop systeem. Hieronder volgt mijn winkellijstje met het verzoek even te kijken of ik alles in de juiste hoeveelheden heb. Voor de goede orde, fittingen en zo voor de verbinding tussen de grafische kaarten heb ik niet meegeteld, voor de rest van het systeem wel.
Radiator 1: XSPC RX360 Black
Radiator 2: XSPC RX240 Black
Radiator 3: XSPC RX120 Black
3 GPU-waterblocks: EK-FC7970 - Copper Acetal / standaard GPU-waterblock
3 I/O brackets: EK-VGA I/O bracket HD7970
1 CPU-waterblock: XSPC RayStorm CPU WaterBlock Intel - XS-RAYS-INT
1 pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
1 reservoir / pomptop: XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450
slang: 2,5m Tygon R3400 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Black
koelvloeistof: 2 liter Feser Aqua - Ultra Pure Water
Fittingen tellen: radiatoren: 6, GPU: 2, reservoir/pomptop: 2 = 10 * 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4
Fans heb ik in overvloed.
Groet
Het gaat er dan toch van komen: ik van lucht naar (deels) water.
Ik heb twee vragen met het oog op het completeren van mijn winkelmandje:
1) Hoe verbind ik de drie videokaarten?
2) Kan ik voor de grafische kaarten niet beter standaardwaterblocks bestellen?
3) Heb ik aan alles gedacht om aan de slag te kunnen gaan?
Hieronder volgen de details en de precieze vragen.
Het systeem:
i7-980X
Rampage III extreme
2 * HD7970 (Club 3D, standaard)
Cooler Master ATCS kast
De 3 videokaarten gaan in PCI-slot 1, 2 en 3. Fysiek zit er dan steeds één bracket tussen de slots. (Als ik luchtkoeling zou houden, dan zitten de kaarten strak tegen elkaar). Tussen slot 1 en 2 zit open ruimte. Daar zou iets van een standaardverbinding kunnen (is dat zo, en, zo ja, welke). Tussen slot 2 en 3 moet ik mijn Revodrive 3 kwijt en die is zo hoog als de grafische kaart.
Gegeven deze specs, welke verbinding zou je maken tussen de drie kaarten? En welke onderdelen heb ik daarvoor nodig?
Ik overweeg de EK-FC7970 als GPU-waterblock, maar ik vroeg me af of het niet handiger is een standaard waterblock te nemen. De gedachte is dat een standaardwaterblock goedkoper is en mee kan naar nieuwe grafische kaarten over een jaar of 3. Wat is het advies?
Het wordt een single loop systeem. Hieronder volgt mijn winkellijstje met het verzoek even te kijken of ik alles in de juiste hoeveelheden heb. Voor de goede orde, fittingen en zo voor de verbinding tussen de grafische kaarten heb ik niet meegeteld, voor de rest van het systeem wel.
Radiator 1: XSPC RX360 Black
Radiator 2: XSPC RX240 Black
Radiator 3: XSPC RX120 Black
3 GPU-waterblocks: EK-FC7970 - Copper Acetal / standaard GPU-waterblock
3 I/O brackets: EK-VGA I/O bracket HD7970
1 CPU-waterblock: XSPC RayStorm CPU WaterBlock Intel - XS-RAYS-INT
1 pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
1 reservoir / pomptop: XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450
slang: 2,5m Tygon R3400 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Black
koelvloeistof: 2 liter Feser Aqua - Ultra Pure Water
Fittingen tellen: radiatoren: 6, GPU: 2, reservoir/pomptop: 2 = 10 * 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4
Fans heb ik in overvloed.
Groet