• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Help! Scythe Mugen past niet op Asus P8P67-EVO?

Ralf Schilders

Junior Member
Hoi allemaal,

Ik heb een ASus P8P67-EVO en een 2600K overgenomen.
Zelf ben ik in bezit van een Mugen 2 rev b(+ 2 maal een Gentle typhoon 1850RPM) maar die Mugen past er helaas niet op, de backplate komt tegen een schroefje aan op dit moederbord en het past net niet.
Dan is mijn vraag, welke koelers die ook erg goed koelen passen goed op dit bord, iemand enig idee? of zijn er mensen die dit moederbord toevallig ook hebben?


Anders zal ik asus maar contacten en eventueel een ander mobo aanschaffen want ik heb geen zin in gedoe met cpu koelers.
 
Laatst bewerkt:
die schroefjes achter op het mobo zijn idd lastig.. ze(3 stuks) zaten mij ook in de weg voor de backplate voor een waterblok..
Mijn oplossing was gewoon gaten boren in de backplate op de plaats waar de scroeven zitten zo dat die er overheen gaat.

Mss is er ook wel een nieuw retentiebracket voor de Mugen.. als deze er is zal die wss wel op de site van de maker van Scythe staan
 
Bedankt Thierry,

Maar ik ga geen gaten er in boren met de garantie lijkt me dat niet erg verstandig.
Verder heb ik toch Asus maar even een mailtje gestuurd met een aantal cpu koelers die gelijkwaardig of beter presteren dan de mugen 2 want die boxed cpu koeler is echt een ramp.
 
Oh ik begreep het verkeerd zie ik:)
Nee duidelijk dat zou dan idd een oplossing kunnen zijn al ben ik niet into het boren etc.
En wellicht is het toch tijd om een keertje een upgrade van de cpu koeler te doen.
 
Dat heb ik al vaker overwogen maar ik ben gewoon erg bang voor allerlei issue's en heb er absoluut 0 verstand van en ben niet technisch heb 2 linkse handen lol dus dan zou ik het allemaal moeten laten doen.
Mugen 2 is nog steeds goed dat klopt, nu heb ik nog een ander issue met mijn P8P67 -evo bord en dan de bios settings, kan ik dat ook hier posten of beter nieuw topic aan maken?
 
Nee dat niet maar dat komt omdat ik daar hele hele slechte ervaringen mee heb, het is eens enorm verkeerd gegaan en sinds dien durf ik niet eens zelf de bios te updaten.. wellicht moet ik dat een pc zaak dan laten doen.
Ik heb bios 1204 op dit moment, deze kwam uit op 27 januari, ik zie dat er wel 2 nieuwere versies zijn.
 
tegenwordig gaat dat echt HEEEL makkelijk...

asus bordjes hebben in de bios de optie EZflash (je moet namelijk NOOIT in windows flashen)
je download dan via de asus site de bios, en zet deze op een redelijk lege usb stick (zodat je hem makkelijk kan vinden)
dan ga je naar EZflash en moet een paar klikjes geven en voila!!
 
En ik heb deoplossing van een andere overclocker door gekregen, hij had het op extreme systems gelezen zo ver ik weet.
C3 en C6 moet op disabled staan, dit is echter maar een workaround als het ware tot er een bios update uitkomt die dit fixed.

Tevens heb ik reactie gekregen van Scythe Europe, ze sturen me kosteloos een bracket na zodat de mugen 2 rev b wel op dit moederbord zal passen, dat noem ik echte service!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Legendary1985 Idle temp 40 C met scythe mugen 2 help Overige Koeling 10
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan