• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

help mijn eerste wc build!!

4saken

New member
hoi gasten van highflow.Heb jullie advies nodig wat betreft mijn build mijn eerste W C.Ben zo gezegt bezig met mij eigen l3pd3sk(beter goed gejat dan slecht verzonnen).Natuurlijk word ie niet exact hetzelfde.Moch ik willen dat ie zo mooi zou worden.ik ben wat van plan en wil graag jullie feedback.Gaat om de loop die ik wil maken of dat verstandig is,komt ie dan;tripple radiator,reservoir,2x laing 655 plus modset,cpu,geheugen,tripple radiator,gpu,fullboard x79.
iIs dit wat jongens.Zo heb ik nog wel honderd vragen.deze eerst! ik doe er een paar pic bij van project sofar ok ps welke koolblocks gaan het best op de ripjawz latersz

Added after 25 minutes:

rampage 4
3930k
gskill ripjaw z 16gb
ssd plextor 256
590gtx
 
Laatst bewerkt:
Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
[url]http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/[/URL]



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Goed dat je een beetje hebt ingelezen, zo voorkom je fouten ook tijdens de bouw :)

Je hebt zo een hele dikke setup samengesteld.
De twee pompen is ook aan te raden, want het wordt zo een behoorlijk grote loop met veel componenten.

Je bent het volgende vergeten:
3x Koolance Sliding 180-Degree "U" Connector CNT-MEAU
Dit is voor om de ramblokken aan elkaar te verbinden.

En als ik goed tel, heb je in totaal 18 fittingen nodig (je hebt nu maar 8 fittingen, de rest zijn allemaal adapters/extenders).

Daarbij moet je ook 18 slangklemmen hebben, met jouw gekozen slang heb je deze klemmen nodig:
Lamptron Liquid Hose Clamp - Black 5/8 ID


Verder zie ik dat je veel crystal tubes in je lijstje hebt staan, ik neem aan dat je deze wilt gebruiken om bij bepaalde plekken slang te vervangen?
Je hebt dan ook een van deze twee deze nodig (ipv fittingen):
Bitspower Multi-Link (SLI/CF) Adapter BP-BSWP-C47 Black Sparkle
Bitspower Multi-Link (SLI/CF) Adapter Mini BP-BSWP-C48 Black Sparkle
Deze schroef je in een waterblok/radiator/etc. en tussen twee componenten komt dan zo'n crystal tube.
 
Heb die adaptertjes en connectors erbij gedaan.Nog iets,ik wil (als je de fotos hebt gezien) veel met crystal tubes gaan werken,maar achter het schot (wand)met slang.Is er een adapter/connector die zich vast zet in 3mm aluminium waar ik aan 1 kant slang op doet en andere kant g1/4 draad. hoop dat je me begrijp.Verders hebbie mijn al prima geholpen dusver Thnx daarvoor Fred!!

ps heb je nou die fotos gezien laat het me weten ok!
 
hoi fred, daar ben ik weer eens .Bestel datum nadert nog even geduld hebben moet ik ,maar had tevens weer een vraag kunnen jullie de Bitspower Galaxy Freezer Universal RAM Module Liquid Cooling Block - 4-DIMMs - Clear (BP-RAMS44-CLBK) ook leveren .Graag daarop een antwoord.
mvg 4saken
 
hee freddy,Kan ik de intel 3930k sandy bridge lappen ondanks er een gaatje op de achterkant zit :icon_frown: Ben zo bang dat er allemaal metalen schuur restjes in komen thnx alvast ,BTW kun je die Bitspower Crystal Link Tubes bewerken (afzagen vijlen etc of bijv 2 tubes koppelen Wil dadelijk (als naar de foto`s kijk hierboven)alleen maar Crystal Link Tubes gaan gebruiken rondom de mobo.
Maar vind het bijzonder moeilijk om uit te kiezen wat ik dadelijk allemaal nodig heb aan koppelingen,90 gr bochten,45gr bochten, T splitsingen etc kunnen we niet een soort layout maken (met jouw hulp) zodat ik ook niet te veel of teweinig of het verkeerde bestel

Nog een dikke maand en dan gaat het gebeuren :016:
 
Hoi Fred.Heb 8 Dagen geleden een mega bestelling gedaan Woensdag, 23 Mei 2012 bestel nr #30344 Word een beetje ongerust.Ook omdat ik 2 dagen geleden een mailtje hebt verstuurd met de mededeling Dat er een foutje in de nabestelling zit.Want ik heb maar 1 bitfenix 24 pin besteld in de nabesteling staat 2x BitFenix PSU 24-Pin Black/Black !!!! Maar ik hoor maar niks Geen mailtje niks :eusa_naughty:

Zit om het uur mijn mail te checken,word helemaal :icon_eyes: Wil gewoon een berichtje ook al staat er in dat het nog ff duurt maar 8 dagen voorbij en alleen maar 2 standaard emails van jullie voel ik me niet zo betrokken.

Maar heb er nog steeds alle vertrouwen in :058:

Laat me wat weten
 
denk dat je hiervoor dan beter een apart topic aanmaakt,
en zolang dat er nabesteld staat in je bestelling zal highflow je niet automatisch een mailtje sturen.
moest je er vragen over hebben dan moet je sturen op sales@highflow.nl ;)
en maak je niet zo ongerust :) relax,freddy en crew kunnen er niets aan doen als een besteld product langer dan verwacht op zich laat wachten
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
DannyKiers Help een newbie bekend worden met waterkoeling en modding Advies Waterkoeling Setup 14
K Help bij nieuwe pc Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan