Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Elements of Fortune - Build log

Hallo

Het is eventjes geleden. School neemt teveel tijd in.
Hopelijk is dit project nog niet uit jullie geheugen gewist, want ik ben zeker van plan om het af te maken met de tijd die ik nog heb :)

Whroa het voelt goed om dit weer te zeggen: UPDATE !! :D

Hier zijn we gestopt:
http://i183.photobucket.com/albums/x205/tomcat175/ELEMENTSOFFORTUNE/p2/DSC06897.jpg

ik heb ondertussen nog heel wat kleine dingen gedaan…
zoals: Verder gewerkt aan de steuntjes, die nog altijd niet af zijn :eek:

DSC06971.jpg


Probleem is dat, als ik de steuntjes frees, het alu zo warm wordt dat de lijm snel losgaat … |{@#|{@[# PATTEX xD
Maar ik blijf er nog eventjes verder aan klooien, dan komt het zeker wel goed ^^

Ook heb ik de kleurencombinatie gevonden voor het hardware gedeelte
Zwart, Wit, Oranje, Aluminium

Omdat veel van de onderdelen zwart/oranje zullen zijn … moet ik ervoor zorgen dat de achtergrond helder wit wordt. Na eventjes nadenken had ik al enkele ideeën.
Ik ga gebruik maken van witte plexi (lijkt wel keiharde melk in plaatvorm :p ) en daarachter komen dan witte LEDs.

De plaatsing van de 3mm witte LEDs

DSC06954.jpg


Na solderen:

DSC06961.jpg


DSC06958.jpg


Zonder de witte melk-plexi ziet er dat zo uit:

DSC06963.jpg


Voila, de witte plexi van de Brico ^^

DSC07359.jpg


Lekker warm maken en op maat plooien. Na plaatsing in de case ziet er dat ongeveer zo uit*: (*de camera neemt niet zo goed foto’s van lichtbronnen… in het echt vindt ik het er beter uitzien :/)

DSC07368.jpg


DSC07365.jpg


Er moet nog plexi komen aan de linkse kant, maar aangezien ik daar werk met harde schijven en een voeding, ga ik er waarschijnlijk iets speciaal mee doen.
En er komen ook nog kleine witte LEDs onderaan, dan is het licht toch wat beter verdeeld…

Vervolgens een pakketje van de postbode gekregen

DSC07258.jpg


Kiekeboe! Prachtige sleeving van MDPC-X

DSC07260.jpg


DSC07263.jpg


DSC07264.jpg


Hiermee wordt deze voeding dan gesleeved. (de voeding die trouwens alle hardware van stroom voorziet)

En enkele weken daarna heb ik dan een ander pakketje van de postbode gekregen, deze keer een groter pakket van China…

DSC07589.jpg


Whoehoehoe :p lampjes

DSC07592.jpg


DSC07590.jpg


Motortjes
DSC07596.jpg


Voedingen
DSC07595.jpg


DSC07597.jpg


Ook heb ik nog ooit weerstanden gekocht met grote hoeveelheid, om al die shizzle netjes op te bergen heb ik snel een kastje gemaakt.

DSC07598.jpg


DSC07614.jpg


Ja … ziet er misschien wat gek en gefreaked uit, maar China staat bekend om zijn goedkope prijzen zolang je maar in hoeveelheden koopt :p

Dit was de grote struikelblok in de vakantie waardoor ik niet verderkon, nu is het de academie geworden…
Maar dit heb ik de laatste week nog kunnen klaarspelen.

Kleine blauwe LEDs die de steuntjes moeten verlichten

DSC07615.jpg


DSC07626.jpg


DSC07626.jpg


Het heeft lang geduurd, maar ze branden nu allemaal.

DSC07625.jpg


Nog niet zoveel licht, aangezien nog niet alle LEDs geplaatst zijn.
De kabels moeten nu wel al weggewerkt worden, en aangezien ik met een dubbele bodem werk, moet ik weer eventjes nadenken hoe ik dat kan oplossen.

DSC07632.jpg

(gootjes gefreesd)

DSC07633.jpg

(banen gebeiteld)

DSC07635.jpg

(met gaatjes voor verluchting …xD wat in feite helemaal niet nodig is xD … zo past het weer.

Terug weer proberen op te bouwen

DSC07639.jpg


DSC07637.jpg


DSC07646.jpg


Het reservoir onderin wordt nu alleen verlicht met UV LEDs, de CCFL is nog niet aangesloten dus het licht zal nog wel wat feller worden (=goed)

Dit deel heb ik al vastgelijmd, anders dan kan ik alle losse onderdelen niet meer op orde houden.

DSC07643.jpg


En met de volgende foto sluit ik deze update af.
Let wel, nog steeds zonder CCFL, maar de UV-LEDs geven al een mooi resultaat op het UVblauwe plexi van de steuntjes. Ze hebben een mooie lichthoek, dus geven niet meer licht dan nodig is.

DSC07642.jpg


Grtz
Tom

Srry dat er geen filmpje is, maar ik hoop dat deze shitload aan foto’s het goedmaken :p
Binnekort weer meer natuurlijk ;)
 
Hoe vond je mn tekening?
ziet er heel goed uit hoor! echt top!:D ik zat al op BeP te kijken vandaag en ik zag elements of fortune staan, toen dacht ik oja dat is die supermooie gokautomaat case:D
Thumbs up!
 
hehe :p
thank you !!

Allowah

Update van deze week:

Wat heb ik nog gedaan? Wel de witte panelen (achtergrond) worden verlicht zoals al te zien was. Om een beter effect te krijgen, zorg ik ervoor dat er ook vanonder verlicht zal worden. Dus solderen maar! :)

DSC07653.jpg


Bodem is opgeschuurd… geeft wel een cool rusty effect, maar helaas zal dit niet zo blijven ;) – alles blingbling deze keer

DSC07652.jpg


DSC07659.jpg


Omdat de achtergrond nog zwart is, hebben de witte LEDs ook geen geweldig effect.

DSC07660.jpg


Maar daar heb ik natuurlijk wel iets aan gedaan…
Door de achtergrond gewoonweg ook wit te maken! ;)

DSC07664.jpg


DSC07667.jpg


Nu gaan we die witte papieren achtergrond NIET uit papier maken, maar uit aluminium dat nadien wit gemaakt wordt.

DSC07685.jpg


DSC07687.jpg


Dit wordt vastgemaakt in de voorziene gaatjes die ik in het prille begin van deze mod al had gemaakt ^^ Ik gebruik kleine boutjes die een verzonken kop hebben. Dan zitten ze niet in de weg van de LEDs.

DSC07693.jpg


… het was je misschien al opgevallen, maar de onderkant van het grote eye-candy reservoir is ook verandert. Aluminiumfolie was niet echt geschikt omdat het snel kapot ging :/
Achja, de alu lag er toch ^^ met wat polijsthulp binnekort blinkt dat ook mooi …

DSC07682.jpg


manueel plooiwerk :p
DSC07683.jpg


DSC07684.jpg


Omdat ik nu al eventjes bezig ben met de witte achtergrond, heb ik me daar eventjes verder op geconcentreerd. De voeding van de hardware zal namelijk ook ergens een plaats moeten krijgen. Namelijk boven de harde schijven.

DSC07723.jpg


DSC07733.jpg


Dit is het plan, hiermee wijk ik wel weer af van het originele idee, maar op deze manier is de airflow beter en is alles mooier afgewerkt. Je ziet nu wel minder kabels en dat is best jammer nu ik zo mooie sleeving heb gehaald. Daarom heb ik bedacht om ook een window in het plafond te maken, maar dat is voor later ;)

Alles past nipt, de gokwielen zullen de voeding niet raken en met wat geluk kunnen we de gokknoppen ook nog aan de praat krijgen. (welliswaar met andere functie als gokken)

DSC07727.jpg


DSC07730.jpg


De “afwerking”

DSC07741.jpg


Klein foutje door het te lang te verwarmen, gelukkig is het niet helemaal gebarsten en zie je er niets van. Pfff ^^

DSC07746.jpg


DSC07742.jpg


DSC07743.jpg


DSC07744.jpg



Coming up: enkele vorderingen van dit voeding gedeelte, en de behuizingen van de 3 harde schijven.

PS: heb ondertussen ook ondervonden dat ik deze case geen eco-label kan geven :D
 
LED's gaan doorgaans niet zo snel kapot, maar mocht er eentje kapot gaan.
Kan je die later dan nog wel vervangen?

jup, ik heb het namelijk zo gemaakt dat de hele case demontabel is :066:

binnekort moet ik kijken welke pompen ik ga gebruiken.
Ik was van plan om 2x koolance mp400 pompjes.

Nu was ik aan het denken, deze hebben wel een goeie opvoerhoogte, maar zijn deze pompjes ook optimaal als je gebruik maakt van dikke 1/2 slangen? aangezien die pmp400 maar een ID van 3/8 hebben...

of kan het ook zijn, dat als je het standaard top vervangt door een EK top, dat je wel een ID van 1/2 hebt? :p

iemand een beter idee? Misschien heel mijn loops aanpassen naar een 3/8ID
of koolance pmp-450 pompjes nemen, die zijn namelijk wel geschikt voor highflow 1/2ID en die kunnen er ook heel wat liters doorjagen. :eusa_eh:
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik nog een beetje verder gedaan met de voeding. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de voedingskabel ben vergeten …

Deze is dikker als een gewone voedingskabel, en aangezien het ook wel een zware voeding is zal deze dikkere kabel ook wel een reden hebben. Ik weet niet of ik deze daarom gewoon mag opensnijden, om er dan een mooie hoek van 90° van te maken, zodat hij wel past :)

Eventueel boor ik een gat in het frame, en dan is het ook opgelost.

DSC07760.jpg


DSC07761.jpg


Tot zover de ergernis van vandaag :)
Hier zie je nogmaals hoe dat het klik systeem werkt, ‘k heb dit dan ook weer toegepast op de witte plexi, al moet ik daar nog wel een stukje afdoen ^^

DSC07756.jpg


DSC07754.jpg


DSC07757.jpg


Het gat bovenaan is iets groter gemaakt, dat is gewoon praktischer werken. De bovenkant wordt namelijk nadien toch afgewerkt met een ander materiaal.

Dan heb ik nog een klein vraagje aan jullie, wat zou het mooiste zijn om hier te maken? (oranje plek) Dan kan ik daar al eens over nadenken tussendoor :p

KopievanDSC07728.jpg


Grtz
Tomcatt
 
daar heb ik ook al aan gedacht... maar de bequiet voeding die ik gebruik heeft een dikkere stekker als bij een normale pc.

hier zie je het verschil

DSC07762.jpg


Misschien dat deze ook wel te verkrijgen zullen zijn, maar ik vind het niet direct. En ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk uitkomen :)
 
update 9 maart 2010

Alright, Haydihup horsie! Yihaaaa :D

Ik ben er in alle stilte weer rustig aan begonnen...
Eerst en vooral heb ik alle dingen nog eens overlopen, wat schetsen gemaakt (die alleen ik begrijp .. :D) en nog kleine probleempjes verholpen.

Waar ik al bang voor was, is het reservoir dat in de bodem komt.
Dit reservoir zal er alleen maar zijn ter invulling van pracht en praal ^^

Mijn schrik wordt positief behandeld, en enkele uren later komen er enkele druppels langs de zijkanten van het reservoir ! GRMBL ^^

DSC08211.jpg


DSC08223.jpg


Nog wat meer foto's, aangezien het al lang geleden was wou ik het nog eens zien. Kwestie van goede moed inbundelen :p

DSC08212.jpg


DSC08214.jpg


DSC08216.jpg


Alles wordt blauw trouwens, de roze fluid heb ik gebruikt ... omdat ik het anders nooit nie ga gebruiken :D

Na maanden stilte, valt het zaagmeel van Elements of Fortune weer op de grond...

DSC08217.jpg


DSC08219.jpg


DSC08222.jpg



Ik wil wel nog eventjes zeggen dat ik er nog altijd druk inzit, dat zal ook niet meer veranderen aangezien ik me dit principe al heb aangeleerd :D
School, vriendin, andere dingen krijgen nog voorrang op dit project ...
MAAR ! Ik heb er weer zin in ! :applause:

mijn garage is wat groter geworden - plaats voor nog meer rommel! ^^
[ame]http://i183.photobucket.com/albums/x205/tomcat175/ELEMENTSOFFORTUNE/p3/DSC08226.jpg[/ame]
Met de altijd vriendelijke groeten :066:

Tom / Tomcatt
...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Cinewall build Overige Builds 24
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
C Advies Build Waterkoeling 1
K Een Build beginnen? Waterkoeling 3
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
Dirk Kramer Red Carbon desk build Gallery & Build Logs 15
H Custom waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan