Hallo
Het is eventjes geleden. School neemt teveel tijd in.
Hopelijk is dit project nog niet uit jullie geheugen gewist, want ik ben zeker van plan om het af te maken met de tijd die ik nog heb
Whroa het voelt goed om dit weer te zeggen: UPDATE !!
Hier zijn we gestopt:
http://i183.photobucket.com/albums/x205/tomcat175/ELEMENTSOFFORTUNE/p2/DSC06897.jpg
ik heb ondertussen nog heel wat kleine dingen gedaan…
zoals: Verder gewerkt aan de steuntjes, die nog altijd niet af zijn
Probleem is dat, als ik de steuntjes frees, het alu zo warm wordt dat de lijm snel losgaat … |{@#|{@[# PATTEX xD
Maar ik blijf er nog eventjes verder aan klooien, dan komt het zeker wel goed ^^
Ook heb ik de kleurencombinatie gevonden voor het hardware gedeelte
Zwart, Wit, Oranje, Aluminium
Omdat veel van de onderdelen zwart/oranje zullen zijn … moet ik ervoor zorgen dat de achtergrond helder wit wordt. Na eventjes nadenken had ik al enkele ideeën.
Ik ga gebruik maken van witte plexi (lijkt wel keiharde melk in plaatvorm
) en daarachter komen dan witte LEDs.
De plaatsing van de 3mm witte LEDs
Na solderen:
Zonder de witte melk-plexi ziet er dat zo uit:
Voila, de witte plexi van de Brico ^^
Lekker warm maken en op maat plooien. Na plaatsing in de case ziet er dat ongeveer zo uit*: (*de camera neemt niet zo goed foto’s van lichtbronnen… in het echt vindt ik het er beter uitzien :/)
Er moet nog plexi komen aan de linkse kant, maar aangezien ik daar werk met harde schijven en een voeding, ga ik er waarschijnlijk iets speciaal mee doen.
En er komen ook nog kleine witte LEDs onderaan, dan is het licht toch wat beter verdeeld…
Vervolgens een pakketje van de postbode gekregen
Kiekeboe! Prachtige sleeving van
MDPC-X
Hiermee wordt deze voeding dan gesleeved. (de voeding die trouwens alle hardware van stroom voorziet)
En enkele weken daarna heb ik dan een ander pakketje van de postbode gekregen, deze keer een groter pakket van China…
Whoehoehoe
lampjes
Motortjes
Voedingen
Ook heb ik nog ooit weerstanden gekocht met grote hoeveelheid, om al die shizzle netjes op te bergen heb ik snel een kastje gemaakt.
Ja … ziet er misschien wat gek en gefreaked uit, maar China staat bekend om zijn goedkope prijzen zolang je maar in hoeveelheden koopt
Dit was de grote struikelblok in de vakantie waardoor ik niet verderkon, nu is het de academie geworden…
Maar dit heb ik de laatste week nog kunnen klaarspelen.
Kleine blauwe LEDs die de steuntjes moeten verlichten
Het heeft lang geduurd, maar ze branden nu allemaal.
Nog niet zoveel licht, aangezien nog niet alle LEDs geplaatst zijn.
De kabels moeten nu wel al weggewerkt worden, en aangezien ik met een dubbele bodem werk, moet ik weer eventjes nadenken hoe ik dat kan oplossen.
(gootjes gefreesd)
(banen gebeiteld)
(met gaatjes voor verluchting …xD wat in feite helemaal niet nodig is xD … zo past het weer.
Terug weer proberen op te bouwen
Het
reservoir onderin wordt nu alleen verlicht met UV LEDs, de CCFL is nog niet aangesloten dus het licht zal nog wel wat feller worden (=goed)
Dit deel heb ik al vastgelijmd, anders dan kan ik alle losse onderdelen niet meer op orde houden.
En met de volgende foto sluit ik deze update af.
Let wel, nog steeds zonder CCFL, maar de UV-LEDs geven al een mooi resultaat op het UVblauwe plexi van de steuntjes. Ze hebben een mooie lichthoek, dus geven niet meer licht dan nodig is.
Grtz
Tom
Srry dat er geen filmpje is, maar ik hoop dat deze shitload aan foto’s het goedmaken
Binnekort weer meer natuurlijk