Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Prachtige glans. Spanning stijgt met elke paint-update. Verheug me er steeds meer op hoe de boel eruit komt te zien met al dat blauwe licht bij dat mooie wit.
Een aantal van de delen zijn nu gespotenen deze wil ik nu afwerken met blanke lak.
Ik vraag me alleen af of ik de laatste laag kleurlag eerst (heel licht) moet opschuren voordat ik de blanke lak aanbreng, of kan de blanke lak gewoon zo over de kleurlak heen, zonder de kleurlak eerst licht op te schuren?
Wat geeft het mooiste resultaat?
als je een superglans en glad wil hebben van je blankelak moet je die opscheuren met p4000
veel water gebruiken en daarna goed oppoetsen
maar dan moet je wel 2 of 3 lagen doen
- De laatste kleur laag licht opschuren met P1200 (Daar heb ik nog wat vellen van liggen.)
- Dan blanke lak erover en die ook weer licht opschuren (Moet dat perse met P4000? die is echt nergens te krijgen, kan ik niet iets van commandant ofzo gebruiken?)
- Polijsten
Edit: Maar als ik nou de laatste kleurlaag licht opschuur dan wordt dit weer dof, komt de glans dan door het aanbrengen van de blanke lak weer terug?
de blankelak laag geeft de glans weer terug
probeer een zo fijn mogelijke schuurpapier te vinden p2000 / p3000
daarna op poetsen met commandant en als laaste autowas gebruiken voor een beschermlaag
als je voor dit de tijd neemt en niet alles in 10min doet
krijg je een super resultaat
Het spuiten van de case gaat nu aardig goed. Het neemt alleen veel tijd in beslag, dus de updates gaan iets trager. Ik heb nu de kast helemaal uit elkaar liggen en ben alle delen aan het spuiten. Hier alvast wat foto's van wat delen die klaar zijn: