• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP]Project: Duality (LianLi V1000b)

Mooi, dus al nieuwe case staande :)

Jup, maar deze blijft in gebruik, mijn cruncher komt er dan in, heb er 3 radators voor ter beschikking dan (2x PA120.1 en 1x PA120.2) al de rest gaat dan in de grote V2000

Maar het is dan maar pas tegen volgende zomer, maar tegen dan zou ik liefst al het voorbereidend werk aan de kast ook klaar hebben, dus deze zou normaal nog naar TP9 meegaan :p
 
Bereid je voor voor een rebuild !

6r3rj6.jpg
 
Deze even de hoogte in Schoppen.

Jaar of 3 geleden mijn basiscomponenten eens geüpgrade, was wel nodig, want malle ik zat anno 2016 nog op een core 2 duo E6750 te werken. Maar ging wel vooruit met een SSD.

Alles is geüpgrade naar een i5 4670K, welke ik ondertussen stabiel manueel naar 4Ghz heb overklokt. 16GB Corsair Vengeance DDR3 en een Gigabyte Z87-UD4H bord via tweakers aangeschaft.

Uiteraard is dat alles ook meer mooi gewaterkoeld geworden, maar de loop draait nu toch al bijna 3 jaar en kan wel eens een onderhoudsbeurtje gebeuren.
Ik denk dan ook nog de 2 resterende Thermochill radiators (thermochill is blijkaar failiet gegaan in de tijd dat ik het hele gebeuren niet meer gevolgd heb) uit de webshop aan te schaffen zodat ik terug een radiator achterop kan hangen en toevoegen aan de loop. Dit was het geval tot mijn 2e PA120.1 welke helemaal opgepolijst was besloot om te gaan lekken...

Op dit moment ziet dat er zo uit, natuurlijk nog mooi met tubing ipv vaste pijpjes, ik blijf wel voorstander van tubing indien ze mooi en simplistisch zijn aangebracht.

2jakto1.jpg
 
Zo bij deze.

Bij de rebuild van de pc afgelopen zomer zat ik naar mijn EK250 reservoirs te kijken, voorheen zat er een 150 in. Hier wat mee gepast en gespeeld, uiteindelijk is hij met zo'n stukje hardpipe van bitspower dat normaal dient voor tussen grafische kaarten aan mijn hoofdradiator gekoppeld.

Ik heb zoals ik reeds een tijdje doe met 1/2 bitspower barbs, voornamelijk true silver exemplaren en 7/16 slang, de slang zit zo over de fittings gespannen en dat komt niet los, strak en mooi!
Ditmaal zwarte slang ipv blauw of wit, welke vroeger mijn standaardkleurtjes waren.

De waterkoelingcomponenten zijn de volgende.
- Laing DDC 12V (MCP355) met EK X-top V2
- EK Supreme HF Nickel edition
- Mips ramfreezer Nickel top.
- EK VGA Supreme POM van een tijdje geleden uit de sale bij HF.
- EK Multioption RES 250
- Thermochill PA120.3 helemaal opgeblonken (enige van m'n vroegere rads welke niet gaan lekken is na 10 jaar trouwe dienst).
- Thermochill PA120.1 achterop voor dat beetje meer extra koeloppervlak.
- Scythe Gentle Typhoons AP15's uit de middeleeuwen, maar eerlijk gezegd, zelfs na al die jaren dienst doen ze het nog heel goed!

Eerlijkheidshalve toegegeven, de duurzaamheid van het waterkoelmateriaal heeft bij mij toch al de tand des tijds goed doorstaan.

De hardware zelf is niks speciaals, al ben ik wel geïntereseerd in die Ryzen 3000 reeks van AMD, alhoewel het een zware overkill zou zijn voor wat ik doe op de pc (wat surfen, veel muziek luisteren, wat foto's bewerken, af en toe wat videootjes bewerken en sporadisch eens met een virtuele machine spelen).
- i5 4670K @4.2Ghz
- 16GB Corsair Vengeance DDR3 (misschien wel eens upgraden naar 32GB)
- Gigabyte Z87x-UD4H
- Radeon HD6970
- 1x Samsung EVO 250GB 2.5"
- 3x 1TB WD Green in RAID5 voor wat redundantie
- Seasonic S12g 600w met cablemod extenders erop, dit omdat mijn gesleevde HX650 en mijn moederbord ruzie maken voor een of andere gekke reden.
- Last but nog least en het beste van al, een Lian Li V1000b II Plus case uit 2005/2006 welke met z'n praktische modificaties de tand destijds goed doorleeft heeft, misschien enkel eens kijken om een USB 3.0 poort in het frontpaneel te steken, dat mis ik wel.

cnn6y2E.jpg


6w0uFee.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan