Zo bij deze.
Bij de rebuild van de pc afgelopen zomer zat ik naar mijn EK250
reservoirs te kijken, voorheen zat er een 150 in. Hier wat mee gepast en gespeeld, uiteindelijk is hij met zo'n stukje hardpipe van
bitspower dat normaal dient voor tussen grafische kaarten aan mijn hoofdradiator gekoppeld.
Ik heb zoals ik reeds een tijdje doe met 1/2
bitspower barbs, voornamelijk true silver exemplaren en 7/16
slang, de
slang zit zo over de
fittings gespannen en dat komt niet los, strak en mooi!
Ditmaal zwarte
slang ipv blauw of wit, welke vroeger mijn standaardkleurtjes waren.
De waterkoelingcomponenten zijn de volgende.
-
Laing DDC 12V (MCP355) met
EK X-top V2
-
EK Supreme HF Nickel edition
- Mips ramfreezer Nickel top.
-
EK VGA Supreme POM van een tijdje geleden uit de sale bij HF.
-
EK Multioption RES 250
- Thermochill PA120.3 helemaal opgeblonken (enige van m'n vroegere rads welke niet gaan lekken is na 10 jaar trouwe dienst).
- Thermochill PA120.1 achterop voor dat beetje meer extra koeloppervlak.
- Scythe Gentle Typhoons AP15's uit de middeleeuwen, maar eerlijk gezegd, zelfs na al die jaren dienst doen ze het nog heel goed!
Eerlijkheidshalve toegegeven, de duurzaamheid van het waterkoelmateriaal heeft bij mij toch al de tand des tijds goed doorstaan.
De hardware zelf is niks speciaals, al ben ik wel geïntereseerd in die Ryzen 3000 reeks van AMD, alhoewel het een zware overkill zou zijn voor wat ik doe op de pc (wat surfen, veel muziek luisteren, wat foto's bewerken, af en toe wat videootjes bewerken en sporadisch eens met een virtuele machine spelen).
- i5 4670K @4.2Ghz
- 16GB
Corsair Vengeance DDR3 (misschien wel eens upgraden naar 32GB)
- Gigabyte Z87x-UD4H
- Radeon HD6970
- 1x Samsung EVO 250GB 2.5"
- 3x 1TB WD Green in RAID5 voor wat redundantie
- Seasonic S12g 600w met
cablemod extenders erop, dit omdat mijn gesleevde HX650 en mijn moederbord ruzie maken voor een of andere gekke reden.
- Last but nog least en het beste van al, een
Lian Li V1000b II Plus case uit 2005/2006 welke met z'n praktische modificaties de tand destijds goed doorleeft heeft, misschien enkel eens kijken om een USB 3.0 poort in het frontpaneel te steken, dat mis ik wel.