• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies waterkoeling 2x 4870X2 CFx

Goed, ik kom met alles erop en eraan aan een bedrag van rond de 720 euro , kan al tellen lol :D
Nu nog juist de juiste koelvloeistof nemen en dan ligt het zo ongeveer vast.
Ik heb voorlopig 2x de Feser VSC - Heat Carrier 500ML, dat zal wel volstaan om de loop te vullen en wat reserve te hebben voor later.
Zijn er betere keuzes kwa prestaties?

Nog een klein detail, die aansluitingen op het micro reservoir zien er op het eerste zicht nogal "plastic" uit, kunnen/mogen die vervangen worden voor iets stevigers?
 
Als je geen kleurtje wilt en het budget voor de VSC hebt, dan is de VSC de keuze :)

Wel geen kleurtje... Ik heb al op enkele plaatsen gelezen dat die UV toestanden na een tijdje tot een afzetting kunnen leiden op de waterblokken etc. Leek me niet echt aan te raden, in hoeverre dit waar is natuurlijk dat weet ik ook niet.

En wat dat kleurtje dan betreft, ik was van plan om een kleurloze vloeistof te nemen maar dan de feser UV tubing te kiezen, dan heb je ook een kleurtje ;)
 
UV/Kleur deeltjes zet alleen af als je het mengt met verkeerd spul.
De kant-en-klare vloeistoffen werken prima.
De klachten die je leest zijn meestal van mensen die een UV/Kleur toevoeging hebben gekocht en gemengd hebben met vloeistof die niet ervoor geschikt zijn.

UV slangen is natuurlijk ook erg mooi :)
Ook als je gekleurd vloeistof er door heen laten lopen, kan je leuke effecten maken.
 
UV/Kleur deeltjes zet alleen af als je het mengt met verkeerd spul.
De kant-en-klare vloeistoffen werken prima.
De klachten die je leest zijn meestal van mensen die een UV/Kleur toevoeging hebben gekocht en gemengd hebben met vloeistof die niet ervoor geschikt zijn.

UV slangen is natuurlijk ook erg mooi :)
Ook als je gekleurd vloeistof er door heen laten lopen, kan je leuke effecten maken.

Weet je toevallig voorbeelden van combinaties? Ik vind niet direct een goede site/forum daarvoor. Het zou wel handig zijn om zo eens een gallery te vinden om te kiezen. Het oog wil natuurlijk ook wat :)
 
Nog een klein detail, die aansluitingen op het micro reservoir zien er op het eerste zicht nogal "plastic" uit, kunnen/mogen die vervangen worden voor iets stevigers?

Dat kan zeker Nighthawk, ik heb op dit moment Primochill Ghost Fittings op deze aansluitingen, dus dat betekend dat ze gewoon G1/4" compitabel zijn. Je zou er dus Bitspower Fat Boys op kunnen doen of een andere aansluiting met G1/4" de Compresion Fittings passen trouwens ook op dit reservoir.

Ik zou het ook doen ook, want die fittingen zijn idd niet zo heel erg sterk en het is plastic dus het zou kunnen buigen op breken. Niet eerder dan dat het schroefdraad of dat de ophanging van je res zal doen maar het kan wel.
 
Ik heb wat zitten prutsen met een schema ;)
Als er dingen zijn die niet kunnen of echt wel beter moeten, laat het me dan maar weten...
Die zwarte blokjes links zijn de GPU waterblokken met de aansluitingen in het rood :)

WC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed ik ben er ongeveer volledig uit, in de loop van deze week ga ik alles bestellen en de overschrijving doen. Als ik tijd/zin (vooral tijd) heb zal ik een build log maken, het zal op zich wel iets speciaals zijn als je kijkt naar de gebruikte spullen. Het wordt dus een waterkoeling voor de 2x 4870X2's in crossfire met daarbovenop een QX9650 lapped en een TRUE copper edition ook lapped (met 2 ultra kazes 3000rpm en een Rheobus Extreme fan controller, kan ik ze lekker max draaien om te benchen). Ik denk niet dat het mogelijk is om veel beter te koelen met lucht dan dit :)
Prijskaartje van de koeling spullen? Een kleine 900 euro, niet niks dus, maar ik heb dan ook van alles het beste genomen oa. een 360 feser rad met opnieuw ultra kazes en een laing D5+top ;) Waterkoeling voor mn cpu loop zal ik wel doen als ik overga naar nehalem binnen een maand of 6. Maar zo zien jullie ook eens een TRUE copper aan het werk met ATI's quadfire erbovenop. Wordt wel wat lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
Nog een klein vraagje, ik heb eens de afstand afgemeten van kaart tot kaart voor de crossfire en ik meet ongeveer 6cm op mn Asus Maximus Formula. Een pic voor de duidelijkheid:

002436.jpg


Welke sli connector zou ik dan moeten kopen voor de waterkoeling? Ik ben niet zeker over welke afstanden het juist gaat bij de beschrijving. Mij lijkt het eerder dat ik de 3 slots connector nodig heb die dan verstelbaar is ipv de 2 slots connector, terwijl mn mobo maar 2 PCI-e slots heeft.

Variabel SLI-verbindingsstuk - G1/4 (2 slots)
Afstand tussen de twee videokaarten: 39.2 tot 50.6 mm

Variabel SLI-verbindingsstuk - G1/4 (3 slots)
Afstand tussen de twee videokaarten: 59.5 tot 70.9 mm

Volgens het aantal slots zou het dus de eerste zijn, maar volgens de afstand die ik meet zou het eigenlijk juist de 2de moeten zijn...
 
Dat mag, ik had net mn volledige bestelling geplaatst en zag dat ik de sli connector mis.
Ik wil gerust nog een nieuw bestellingkje doen hoor, tenzij het voor jou overzichtelijker is als je het zelf toevoegt. Je mag kiezen van mij :)
 
ik heb niet alle comments gelezen omdat ik niet veel tijd heb, maar mss moet je wachten op de MCW60 4870x2 kit als je nog niets besteld hebt. dan kan je via een Y-splitsing je 2 cores direct koelen. En dan nog een loop voor de andere kaart.
 
Nog een loop voor de andere kaart lol :)
Ik denk dat ik het voorlopig hierbij zal houden, ik had het al overwogen in de thread waarin erover gepraat werd maar dit zou zelfs nog wat duurder uitkomen met 2 MCW60's, met nog een extra loop erbij wordt het al helemaal onbetaalbaar ;)
Totale plaatje van wat ik besteld heb voor mn GPU loop is nu al 900 euro, evenveel als de kaarten zelf kosten. Dat vind ik op zich al netjes genoeg.
Trouwens, "direct koelen", zou het kwa performantie zoveel beter scoren?
 
Goed, ik wist niet goed waar ik het moest vragen dus doe ik het maar in mn eigen thread.
Ik woon in België en mn bestelling is vandaag in de late namiddag geregistreerd bij GLS dus het is eindelijk vertrokken :)
Ik vroeg me gewoon af hoe snel de leveringen gemiddeld zijn naar België, zodat ik weet op welke dag ik moet zorgen dat ik zeker thuis ben.
Zou het hier morgen al kunnen aankomen? Of vrijdag, zaterdag...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Waterkoeling advies Silverstone Raven + 4870X2 Advies Waterkoeling Setup 1
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan