• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass

Rensl

New member
Hey allemaal!

Kennismaking/Inleiding:

Dit is mijn eerste bericht op dit forum! Ik ben van plan mijn huidige systeem te gaan upgraden met een custom loop voor mijn GPU en CPU, voornamelijk zodat het er beter uit komt te zien. De lagere temperaturen die daarbij wellicht komen kijken zijn in dat geval mooi meegenomen. Het doel is het creëren van een blauw/wit/zilveren build met een tube reservoir. Ik ben momenteel flink aan het studeren middels het lezen of forums en kijken van filmpjes om zoveel mogelijk te leren over de onderdelen. Mijn componenten wil ik monteren in de: Phantekst ATX Evolv Tempered Glass

Kennismaking met mijn PC op dit moment:
MBOAsus Z170-A
GPUGigabyte GTX970 G1 Rev 1.1
RAMCorsair Dominator Platinum 2x8GB
CPUIntel Core i7-6700K
HDD2TB Seagate
SSDSamsung 850 EVO 250GB
PSUCorsair RM650x
CASECorsair 400C
CPU-CoolerH100i GTX

Reeds bestelde componenten die maandag(17-6-17) binnen komen:
Corsair Dominator Platimun Light bar Upgrade Kit
NZXT Hue+ LED Controller
CableMod Basic Extension kit - Blue
4x Cablecomb 3mm, comb size 14
EK-FC970 GTX WF3 - Acetal+Nickel
EK-FC970 GTX WF3 Backplate Black


Hierbij het ik direct al een vraag:
(1) Is er een mogelijkheid om zonder een modificatie een EK X3 250 reservoir te plaatsen in de Phantekst ATX Evolv waarbij ik de mogelijkheid behoud om 1 HDD te plaatsen?

Huidige kennis m.b.t. de vraag: In de Phanteks case kan dit door de harddrive cages te verwijderen en de pomp hier te plaatsen met de meegeleverde bracket. Ik heb echter ruimte nodig voor 1 HDD, die bij deze optie vervalt. Ik weet dat er de mogelijkheid is om de EK X3 250 te plaatsen op een EK-XRES 140 Revo D5 PWM (Combo) waardoor dit al iets compacter is dan met een fitting er tussen. De vraag blijft dan of dit gaat passen. Graag hoor ik van jullie of hier een pomp/reservoir combinatie voor is dat past.

Als ik antwoord heb op deze vraag zal ik jullie snel op de hoogte gaan houden van mijn plannen en gewenste aankopen! Op basis hiervan moet ik namelijk wat keuzes gaan maken: Gewenste case modificeren, andere case zoeken of kleinere radiator nemen. Waarschijnlijk een andere reservoir omdat ik verliefd ben op het uiterlijk van de case haha.

Bij voorbaat dank en ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Groetjes,
Rens
 
Hey Freddy,

Bedankt voor uw snelle reactie, je hebt gelijk dat gaat heel krap worden. Ik heb inmiddels wel gezien dat de HDD er ook eventueel nog naast zou passen. Binnenkort de case maar is bestellen zodat ik wat metingen kan doen om zeker te weten wat eventueel zou passen. Op de website van Highflow zijn voldoende reservoirs beschikbaar dus daar moet zeker wat moois van passen!

Ik zal snel updates plaatsen en eventueel vragen stellen! De Cablemod kables, besteld van Highflow, komen in ieder geval morgen binnen, benieuwd!!
 
Hey allemaal,

UPDATE:
vandaag HUE+ en Dominator platinum upgrade light kit ontvangen en geïnstalleerd in mijn huidige case, erg tevreden mee. Ondertussen heb ik veel opgezocht voor mijn toekomstige build.

Zaken die ik nog moet uitzoeken/vragen:
(1) Hoe kan ik het Bitspower reservoir aan mijn radiator aan de voorkant (240mm rad) bevestigen?
(2) Hoe gaat mijn loop er uit komen te zien met de geselecteerde componenten onderaan?
(3) Hoeveel fittingen heb ik nodig en wat voor type (formaat, type, recht, % hoek)?
(4) Hoe kan ik een fillport en drainport installeren?
(5) Wat is een goede doorzichtig blauwe vloeistof pre-mixed?
(6) Hoeveel hard tubing heb ik ongeveer nodig, er vanuit gaande dat ik het een paar x verkeerd doe?
(7) Hoeveel soft tubing heb ik nodig voor vullen van de loop en andere handigheidjes?

Plannen tot nu toe om te kopen:

OnderdelenAantal
CASE
Phanteks ATX Evolv TG - Silver1
FANS
Corsair AF 140 1x AF 120 2x4
SSD
Toshiba Trion 1501
CPU-BLOCK
EK-Supremacy EVO - Nickel1
RADIATOREN
Alphacool NexXxos ST30 Industry HPC Series 360mm radiator1
Alphacool NexXxos ST30 Industry HPC Series 240mm radiator1
RESERVOIR
Bitspower D5 Mod Kit Black Sparkle1
Bitspower D5 MOD TOP - Clear "S" Model - BP-D5TOPACS-BK1
Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150- Clear BP-D5TOPUK150AC-CLCL1
PUMP
D51
GPU-BLOCK
EK-FC970 GTX WF3 - Acetal+Nickel1
EK-FC970 GTX WF3 Backplate - Black1
FITTINGS
Advies nodig!??
COOLANT
Advies nodig!??
TUBING
Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150- Clear BP-D5TOPUK150AC-CLCL5
EXTRA/GEREEDSCHAP
Monsoon Hardline Pro Heatgun Kit - 220V - MON-PRO-HG-KIT-220V1
Hard Tubing Internal and External Reamer / Deburring Tool1
EK-HD Tube D.I.Y. Kit 10 and 12mm1
 
(1) Hoe kan ik het Bitspower reservoir aan mijn radiator aan de voorkant (240mm rad) bevestigen?
Dat kan met dit product: https://www.highflow.nl/watercoolin...120-water-tank-mount-panel-bp-120wtmp-bk.html


(2) Hoe gaat mijn loop er uit komen te zien met de geselecteerde componenten onderaan?
De vraag snap ik niet helemaal, maar zoek op afbeeldingen op Google en hier op dit forum bij Buildlogs, daar kan je veel voorbeelden zien voor een beeldvorming.


(3) Hoeveel fittingen heb ik nodig en wat voor type (formaat, type, recht, % hoek)?
Voor elke component (radiator, waterblok, reservoir etc.) 2 stuks.
Type kan je zelf bepalen, je moet even een simpele schets maken van hoe je de slangen wilt laten lopen.
Aan de hand daarvan kan je bepalen welke fittingen je nodig hebt.
Het is overigens lastig om alles in één bestelling te bestellen, je loopt bij het bouwen altijd wel tegen dingen die anders kunnen.
Wat je kan doen is dat je de hoofdonderdelen alvast besteld met slechts een paar fittingen.
En dan wanneer alle hoofdonderdelen is ingebouwd, kan je beter bepalen welke fittingen je echt nodig hebt en kan je dat bestellen in een tweede bestelling.


(4) Hoe kan ik een fillport en drainport installeren?
Zie voor inspiratie dit topic: http://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/


(5) Wat is een goede doorzichtig blauwe vloeistof pre-mixed?
https://www.highflow.nl/watercooling/koelvloeistof/kant-en-klaar/mayhems-x1-uv-blue-coolant-1l.html
https://www.highflow.nl/watercoolin...aar/nanoxia-coolforce-cf1-uv-blue-1000ml.html
https://www.highflow.nl/watercoolin...omputer-double-protect-ultra-blue-1000ml.html


(6) Hoeveel hard tubing heb ik ongeveer nodig, er vanuit gaande dat ik het een paar x verkeerd doe?
Bij de een gaat het sneller goed dan de anders, maar 5-10 buisjes is wel aan te raden.


(7) Hoeveel soft tubing heb ik nodig voor vullen van de loop en andere handigheidjes?
Alleen voor het vullen en aftappunt e.d. heb je aan 1 meter voldoende, 2 meter als je wat reserve wilt.


Hierbij heb ik twee vragen:
(1) De bitspower upgrade kit 150 heeft aan de bovenzijde van de pomp maar 1 ingang, waardoor ik deze niet onderdeel kan maken van de loop en een andere port als fill port kan gebruiken, is er een mogelijkheid om een bovenkant te kopen met 3 ingangen?
Hiervoor kan je een andere dop nemen:
https://www.highflow.nl/watercoolin...i-with-g1-4-x-2-pom-version-bp-wtzpc3-bk.html
https://www.highflow.nl/watercoolin...ii-with-g1-4-x3-pom-version-bp-wtzpc2-bk.html


(2) Om deze pomp te assembleren moet de molex connector van de kabel worden gehaald, kabel door de pomp cover gestoken en de connector weer vast worden gemaakt. Verrichten jullie ook deze assemblage voor klanten?
Het is eenvoudig om te doen en de tool ervoor wordt meegeleverd met de modkit, zo makkelijk dat we dit gewoon aan de klant overlaten (je gaat immers een waterkoeling setup in elkaar zetten wat qua moeilijkheidsgraad vele malen hoger ligt dan het loshalen van een stekkertje).
 
Hey Freddy,
Wederom bedankt voor de informatie!
21 juni kwam JayzTwoCents met een video op youtube dat waterkoeling in de Phanteks niet verstandig is. linkje naar deze video: https://www.youtube.com/watch?v=o6UAjQmg9Ho

Ik heb inmiddels een build gevonden wat mij prachtig lijkt. Linkje naar deze build:
https://pcpartpicker.com/b/jxhqqs
Kortom, ik ga mijn loop bouwen in de inwin 303 met dezelfde componenten. Deze heb ik hieronder neergezet. Ik vroeg mij af u een laatste check kon doen of ik bij deze voldoende onderdelen heb voor mijn build. Dan ga ik het zo snel mogelijk bestellen bij highflow. Bedankt alvast!

Componenten:































 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan