Meelobee
Member
Nu Project 180 af is (op de final pics na) ben ik begonnen met een nieuw project dat ik wederom graag met jullie wil delen.
Het slachtoffer deze keer is een Dell XPS 720. Een kast die bijna helemaal van 3mm aluminium is gemaakt, en volgens mij is het een van de mooiste pc kasten ooit. Ik ben lang op zoek geweest naar een mooi exemplaar en ongeveer een half jaar geleden stond er een (zonder hardware) te koop op Marktplaats. Dus na een belletje en een ritje naar Den Haag had ik er eindelijk een in huis.
Niet alle hardware was verwijderd, de heatsink en wat ducting lag nog los in de kast
Het is een behoorlijk grote kast, Project 180 past er in z'n geheel in. De radiator op de voorgrond van de foto is een EK-XT360.
De kast zonder plastic front
The Modding starts now!
Als eerste heb ik de kast helemaal uit elkaar gehaald. Dat ging behoorlijk snel doordat de kast geen los chassis heeft. Het was slechts een kwestie uitboren van de popnagels waarmee de boven- en onderkant aan de voor- en achterkant vast zitten en toen lag de hele kast al uit elkaar.
Doordat de Dell kast een raar eigen Dell BTX moederbord gebruikte is de oriëntatie van het I/O paneel verkeerd om en moet deze dus vervangen worden door een ATX I/O paneel. Links de originele achterkant, rechts de voorkant
Voor en achterpanelen vervangen en vastgezet aan de originele beugels op de onder- en bovenkant
Up next, het sluitmechanisme van de zijkappen...
Bij de standaard kast zit het linker zijpaneel vast aan de rest van de kast en kan niet open. Omdat dat onhandig is en ik wel bij de achterkant van de moederbord tray wil kunnen moet dat dus worden aangepast.
Op het rechter paneel zit een grote metalen bracket met daarop het sluitmechanisme. Standaard klikt de sluiting aan de bovenkant van de kast en in de midplate. Omdat ik de midplate niet daar gebruik is dat deel van het mechanisme daar overbodig en kan ik het gebruiken als sluiting voor het andere paneel. (Op de foto is dit deel van het mechanisme al verwijderd)
De metalen bracket zat aan de zijkap vastgeplakt met een Ubersterke tape, het was echt bijna niet niet los te krijgen... Maar met een verfbrander en een plamuurmes heb ik de bracket uiteindelijk toch van het zijpaneel los gekregen
De 2 delen van de gezaagde bracket. Op de onderste zit al een strip aluminium die gebruikt wordt als hendel om het paneel te kunnen openen
That's it for now
[small]Excuses voor de kwaliteit van de foto's, de volgende foto's zullen van betere kwaliteit zijn..[/small]