• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ZdMods - Project 720

720_logo.png

banner_asus.png

Een tijd geleden ben ik in contact gekomen met Asus Benelux. Toen ze dit project zagen en hoorde over de plannen voor de rest van de kast, besloot Asus om mee te helpen en me te sponsoren met niet een, maar zelfs twee Radeon R9 280x videokaarten! Een set hele mooie kaarten, die de hardware echt een boost geven :)

Thanks Asus!

078.jpg


079.jpg


080.jpg


081.jpg


082.jpg


083.jpg



Uiteraard komen beide kaarten in de build, maar daarvoor moest ik eerst de gaten in de achterkant maken
084.jpg


085.jpg


Beide kaarten erin
086.jpg


Door het gewicht van de koelblokken hangen de kaarten nu een beetje door. De waterblokken wegen minder, dus dan zal het doorhangen ook minder zijn.
087.jpg


Een simple sluitmechanisme gemaakt die de videokaarten op hun plek houdt
088.jpg


089.jpg


090.jpg


Alle midplates weer los gehaald en er een gat in geboord met een 10mm boor (de grootste boor die ik heb) en daarna het gat uitgevijld naar 25mm
091.jpg


092.jpg


093.jpg


Uit een stuk 3mm alu plaat een ring gemaakt, de binnendiameter is gelijk aan de binnendiameter van de buis
094.jpg


095.jpg


De ring zit met epoxy onderop de onderste midplate geplakt en voorkomt dat de buis helemaal door de gaten valt
096.jpg


097.jpg


098.jpg


De buis is voor de 24Pin aansluiting, 24 kabels met sleeving zouden er net in moeten passen :)
 
picture.php


Na wat gesprekken met Corsair hebben ook zij besloten om deze build te sponsoren. En wow als Corsair besluit dat te doen, dan doen ze dat ook meteen goed. Ze hebben me een grote doos met onderdelen toegestuurd!

10151867_650073348380949_5686717967572843707_n.jpg


In de doos zat het volgende;

16Gb Corsair Dominator Platinum (CMD16GX3M4A2400C10)
100.jpg


101.jpg


102.jpg


2x Light bar upgrade voor het geheugen
103.jpg


104.jpg


2x Neutron GTX 240Gb SSD
105.jpg


106.jpg


107.jpg


10x Corsair AF120 LED Fan Wit
108.jpg


109.jpg


110.jpg


Thanks so much Corsair! Harry you rock!:thumb:


En ondanks dat de 720 een forse kast is, kom ik toch nog ruimte te kort onder de midplate. Het is daar al aardig vol met de voeding en een deel van de radiator en daardoor passen de pomp (D5 met Aquacomputer top) en het reservoir (Aqualis 880ml) niet naast elkaar. Dus ik heb een adapter besteld, waarmee ik de pomp rechtstreeks aan het reservoir kan koppelen, om zo ruimte te besparen.

En om de hardware nog wat verder compleet te maken heb ik ook nog de volgende onderdelen besteld;

- Aquaero 6 XT USB Fan-Controller
- Aquaero Flow sensor "high flow USB" G1/4

Hopelijk komt het deze week binnen :)
 
720_logo.png


Ok het is weer even geleden dus hoogste tijd voor een update. Eindelijk heb voor het maken van mooiere foto's een goeie backdrop aangeschaft. Die heb ik meteen maar even getest zodat ik de laatste stand van zaken kan laten zien.

De 2 hoekstukken bovenin de kast zijn nieuw, daarmee heb ik een houder gemaakt voor een slimline 360 radiator. Ook zorgen ze voor stevigheid aan de kast, doordat ze goed vast zitten aan de voor-en achterkant kan ik nu de bovenkant van de kast als losse 'deksel' gaan gebruiken, wat later erg handig zal zijn bij het vullen van de loop
111.png


112.png


113.png


114.png


115.png


De Aquaero controller moet ik ook nog ergens kwijt, voorin is geen optie, dus heb ik het volgende bedacht
116.png


De maten van de controller precies opgemeten, ingevoerd in Sketchup en de tekening met Layer 1op1 geprint op een stickervel zodat ik het uit kon zagen/vijlen
117.png


118.png


119.png


120.png


Met na een tijdje vijlen dit als resultaat 8)
121.png
 
720_logo.png


De voortgang van de build is wat traag de laatste tijd, ik heb helaas niet veel tijd om te modden en heb lang op een bestelling moeten wachten. Maar ik heb intussen wel het een en ander gedaan;

Als eerste het paneel met de controller, dat past nu mooi onder de midplates. Ook heb ik het 2e paneel gemaakt van 1mm aluminium plaat. Deze komt voor het paneel met de controller en tussen de 2 alu platen komt een plaat plexiglas die ik met leds ga verlichten, zodat de zichtbare rand opgloeit.

122.jpg


123.jpg


124.jpg


In het pakketje waar ik zo lang op moest wachten zaten de koelblokken voor de videokaarten en alvast wat fittingen die ik nodig heb voor de waterloop. De waterblocks die ik gekozen heb zijn de EK- FC R9 280X DCII Nickel Acetal met een paar bijpassende backplates
125.jpg


126.jpg


127.jpg


128.jpg


129.jpg


Best zwaar voor een videokaart.. :Y
130.jpg


130-1.jpg


130-2.jpg


130-3.jpg


130-4.jpg


130-5.jpg

De fittingen
[img=640,480]http://www.zdmods.com/builds/720/131.jpg[/img]

De nieuwe 90graden bochten zijn erg mooi, eindelijk kan je nu mooi met 1 enkele fitting een 90graden bocht maken voor hard tubes :)
132.jpg


133.jpg


134.jpg


In een van m'n vorige builds (Inverted) stoor ik me aan de doorgezakte videokaart. Door het gewicht van de koeler gaat de kaart hangen en dat staat niet mooi. Om dat te verhelpen heb ik het volgende bedacht;
135.jpg


136.jpg


137.jpg


Zo staat de kast er nu bij
138.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Meelobee ZdMods - Project 180 Gallery & Build Logs 99
F ZdMods - GT Gallery & Build Logs 17
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan