• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

Ik heb een EVGA GTX780 SC met daarop een EK FC blok (EK-FC Titan - Acetal).

Nu heb ik het probleem dat de temps bij bepaalde spellen (voorbeeld Primal Carnage Extinction & GRID Autosport) oplopen tot 99C, bij andere games (CS:GO bijv.) blijft dat onder de 60C.

Ik heb dus het idee dat ik ergens iets niet goed heb gedaan bij het blok monteren, weet alleen niet wat en waarom het niet met alle spellen het geval is? Heeft iemand een idee hierover?
























Ik heb de padding geplaatst zoals je hier kunt zien rond 6:37


Alvast bedankt!

Op deze is het ook goed te zien rond 36 minuten.


Idle temps zijn normaal (+-30C).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even de luchtkoeler teruggezet om te vergelijken, OCCT (Furmark dus) krijgt de videokaart tegen de 70C, op waterkoeling ging dit al snel richting de 80C.

Maar ik heb denk ik het probleem al gespot, ik kreeg er niet de originele schroefjes bij, en volgens mij zijn ze gewoon te lang, ik ga het blok zo even terugzetten met kortere schroefjes. De core kun je tegenwoordig toch niet meer crushen door de ingebouwde standoffs, dus daar hoef ik gelukkig niet bang voor te zijn.

Ben trouwens echt onder de indruk door de standaard luchtkoeler, heb hem nooit geprobeerd voorheen maar OCCT onder load <70C houden en dan nog steeds geruisloos...

Hmmm, waarom ben ik daar ook alweer niet tevreden mee? :)

Zometeen meer als het blok er weer op zit :)
 
Ik heb 2x een GTX780 draaien incl. mobo cpu mem en hdd dat alles op 1 rad en zelfs na 45 minuten furmark oia stressprogramma tikken mijn kaarten de 50 graden aan als max heb ik de 58 een keer gezien hoger nooit
 
Mijn vermoeden klopte, OCCT GPU stresstest (Furmark) net 10 minuten laten draaien met fans op 12v en hij komt niet meer boven de 35gr uit, heel verschil nu!

Voel me aan de ene kant dom dat ik het niet eerder opmerkte, en aan de andere kant wel opgelucht, eindelijk kan ik weer vooruit met het ding...

Kan dus dicht, bedankt aan degene die reageerden.
 
waterkoeling temperaturen te hoog

Beste mensen op het highflow forum

ik heb waarschijnlijk een beetje te hoge temperaturen met mijn waterkoelingloop en heb totaal geen idee waardoor dit komt

welke hardware heb ik :

Gigabyte G.1 sniper 5 met ek fullcover waterblok
intel core i7 4790k 1.25v 4.5ghz met ek supremacy clean nickel plexi
corsair dominator 16gb met ek monarch waterblok
2x amd r9 290 videokaarten met ek fullcover waterblokken en terminal ertussen paralell ( niet overklokt )
swiftech mcp655 met ek top v2 de pomp staat op stand 5 en pomp is nagecheckt en ziet er nog als nieuw uit
feser one acid green vloeistof zonder enige toevoegingen

radiators : ek 240mm radiator met 2x noctua nf-f12 fans op 900rpm
en een groot koperen autoradiator met 2x 230mm bitfenix spectre pro fans op 600-700rpm

foto`s van mijn loop en radiator staan op pummetje's uploaded images - Imgur

mijn temperaturen tijdens battlefield 4 zijn voor de processor 65 graden en videokaarten 57-58 graden
tijdens stresstest aida64 voor processor is de cpu 65 graden en bij stresstest occt met avx richting de 80 graden

wat ik al heb geprobeerd:

- cpu waterblock er opnieuw opzetten met nieuwe koelpasta ( gelid gc2)
-cpu block schoonmaken vanbinnen ( er zat geen viezigheid in )
- pomp openmaken en doorspoelen met azijn pomp zag er nog nieuw uit vanbinnen

wat ik merk aan de pc : de slangen zijn ''cloudy'' en de feser one vloeistof zit er nu denk ik zo'n 6 maanden in

de waterflow lijkt goed te zijn heb het systeem helemaal ontlucht en luchtbubbels verplaatsten zich erg snel door de loop

radiators worden niet heel heet tijdens battlefield bijvoorbeeld ze worden zo`n 37 graden met een temperatuurmetertje

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen alvast heel erg bedankt

met vriendelijke groet

jochem van kasteren
 
Laatst bewerkt:
Hallo, heb je ook de waterblokken van de gpu gecontroleerd of ze vuil zijn?

Ik zou gewoon alles losmaken en schoonmaken.

moederbord waterblok openmaken gaat een beetje lastig hiervoor moet bijna de hele pc uit elkaar worden gehaald
denk ook niet dat die van binnen vuil is want hij is nieuw en heb de loop van tevoren schoongemaakt voordat het blok erop gezet is

enige suggesties mocht er niks in de blokken te vinden zijn ?

hartstikke bedankt alvast
 
heb de videokaarten en cpu nu uit elkaar gehad en er zat iets in inderdaad dat spul is er nu uit
geen idee waar het op leek maar de temps zijn er niet beter op geworden

met de aida64 stresstest die bijna iedereen gebruikt met de 4790k haal ik gemiddeld zo'n 60-65 graden gemiddeld met spikes naar 70 graden gemeten met aida64 en realtemp

bij de videokaart haal ik in games nu zo'n 55 graden met maximaal 60 graden gemeten in gpu-z en msi afterburner

volgens mij zijn deze temps nog steeds best hoog heeft iemand misschien een idee hoe dit komt?

omgevingstemperatuur is zo'n 20 graden

bedankt
 
Hoe groot is die autoradiator van je?
2x R9 290 + overclocked 4790k + Mobo (+ ram?) geeft nogal een hoop hitte af, Vooral als de R9 290's reference editions zijn.
Het enige dat ik verder kan bedenken is dat je vloeistof toch te langzaam beweegt (flowmeter installeren?) of de fans op je grote radiator kunnen niet genoeg koeling leveren. Ik ken die specifieke fans niet, maar als ik naar de specs kijk kun je wel zien dat ze minder geschikt zijn voor radiatoren als andere fans. Misschien een te dichte FPI op de radiator vergeleken met de hoeveelheid lucht die de fans kunnen leveren?
 
de autoradiator is van koper en is net zo lang als de 750d kast en is
60cm lang en 30 cm hoog
dus ik dacht wel meer dan voldoende oppervlakte de radiator is te vinden mijn imgur
het lijkt ook gewoon op een normale waterkoeling rad maar dan een heel stuk groter en qua koeling is het geen probleem heb hier eerder hetzelfde systeem veel koeler op gehad

ik heb ondertussen nieuwe vloeistof en slangen besteld en ga in het weekend alles goed schoonmaken
mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag
mvg
 
Ik zou haast bijna denken dat de pomp te weinig kracht heeft om alles goed rond te pompen. Daarnaast lees ik wel eens vaker bij mensen hier dat parallel bij de gpu niet altijd even goed werkt.

enig idee om te zien of de pomp te weinig kracht heeft? als ik het systeem ontlucht zie ik bijvoorbeeld dat ze erg snel verplaatsen en de vloeistof in het reservoir beweegt

ik ga dit weekend de loop helemaal schoonmaken en slangen + vloeistof vervangen door mayhems x1 vloeistof

bedankt
 
ben al even bezig met de loop schoonmaken en er komt toch een hoop blauwe zooi uit de radiator
ben bezig geweest met kokend water en schoonmaak azijn en ongeveer 25x verschoont en meeste zooi is er nu uit

heb eerst altijd een blauwe vloeistof gehad daarom was de vloeistof denk ik een beetje blauw na kokend water + azijn
dit zal de temps een heel stuk moeten verbeteren
morgen zal ik de blokken schoonmaken ( zien er niet zo vies uit ) en zal ik nieuwe slangen en vloeistof ( mayhems x1 ) in de loop doen en naar de temps kijken

iedereen hartstikke bedankt :)
 
cpu 4790k loop

hallo.

zijn zijn er mensen met een zelfde cpu dan mij? dus de 4790K.

ik heb deze sinds kort watergekoeld alleen lijken mij de temps wat hoog namelijk:
Prime95 de bovenste optie tikt die net de 90 aan.
Aida64 gaat die richting de 65 en met BF Hardline wordt de heeste core ongeveer 53 graden.

iemand anders ook hetzelfde probleem of??


mvg jeppe.

p.s
systeem:
i7 4790K
2x r9 390 sapphire
rest genereert niet heel veel warmte op de led strip na

en het koelingsetje is een EK 360
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan