CDA441
Geen modder eter
The Desk
Inleiding
Hallo!
Ik ben het nu een beetje zat om heel de tijd te staren in de kathode lichten die ik in mijn pc heb zitten.
Daarom ga ik nu een desk maken om het een beetje minder erg te maken. (daarmee bedoel ik ook dat ik de kathode lichten kan uitzetten). Zo'n desk heeft ook het voordeel dat men geen 10 kilo case van de tafel moet heffen en daarna weer op de tafel moet zetten. Het is ook plaatsbesparender omdat ik dan geen 2 tafels meer nodig heb om op te werken.
De desk zou ook minder diep zijn dan mijn huidige bureau. Hier zou het dan veel makkelijker zijn om componenten uit te wisselen indien ze defect zijn.
Ook als ik mijn computer uit elkaar haal (die een heleboel draden heeft in een te kleine case) moet ik de cable management helemaal opnieuw doen, en daar heb ik ook geen zin in.
Hier dus een paar sketchup screens: (nu met de juiste afmetingen)
Zoals u ziet heeft de tafel een uitschuifbaar toetsenbord en muis. Deze staat op een hoogte van ongeveer 65 cm van de grond. (wat dus genoeg is om mijn benen onder te steken zonder mij te stoten)
Ik ga ook overschakelen naar waterkoeling (hier een link naar mijn winkelwagen)
Er zou ook te weinig plaats zijn voor een rechtopstaande grafische kaart, dus ga ik mij een riser aanschaffen om zo een grafische kaart erin te plaatsen.
De desk zal er niet als op de screenshots uitzien, omdat ik verschillende soorten hout gebruik. (spaanplaat, echt massief hout, geperst hout,...) Deze ga ik dan misschien verven of overtrekken met folie.
Als afdekking ga ik serreglas gebruiken (met een afmeting van 126 x 40 cm) Deze is maar 3mm dik, maar ik ga er geen zware dingen op leggen.
Hardware:
- Asus M5A78L/LE
- AMD FX-6100
- XFX HD7770
- Sharkoon WPM500
- 2 x 4GB Patriot AMD Entertainment Edition RAM (1333MHz) + 2 x 4GB Geil Enhance Corsa (1333MHz)
- Samsung SpinPoint 502HJ 500GB
- Maxtor Diamondmax 250GB
- Philips 170C & LG Flatron W1934S
- Processor: XSPC Rasa Black (Acetal) waterblok
- Pomp: X2O 450 12v pomp/res
- Radiators: RX120 & Magicool Slim Dual 240
- Temp: XSPC LCD Display Temp Sensor (wit)
- Fan controller: Scythe Kaze Q3.5
- Fans: 1x Scythe 120mm Slip Stream Slim & 4x BitFenix Spectre 120mm
- Koelvloeistof: Feser One Pure/No UV - Clear
- Enzotech Matt Black Sealing Plug
- EK-PSC Adapter 90 degree revolvable
- T-Line connector
Zwart-wit, ik weet nog niet in welke kleuren ik de desk zal spuiten, maar er is nog altijd tijd om mij op ideeën te brengen.
Kleur staat vast: mat zwart/ brushed alu
Wat moet ik nog doen?
- Alles bestellen op Highflow ✓
- Verfspuit binnenkrijgen ✓
- Pakketje van Highflow binnenkrijgen ✓
- Demi water halen en flushen van systeem ✓
- Leak testen van het systeem ✓
- Hout zagen ✓
- Glasplaat halen en op maat snijden [X] Glasplaat halen ✓
- Gaten boren ✓
- Meer hout halen ✓
- Waterkoeling loop in elkaar steken + gaten maken voor de buizen ✓
- Pakketje van IT-Service binnenkrijgen ✓
- Pakketje van Alternate binnenkrijgen ✓
- Alles in elkaar steken ✓
- Nieuw scherm halen ✓
- Nieuwe isolatie voor het glas ✓ + raamrubber kopen ✓
Ik heb geen sponsors, want ik ben niet echt zo'n goede modder dat ik gratis stuff krijg voor in mn desk te stoppen
Als ik nog wat hout over heb, zou ik een custom dualscreen mount maken, maar daar ben ik nog niet zeker van.
Heeft er iemand idee of ik parachord kan halen bij de bouwmarkt?
Geraamde kosten voor dit project: €900
Echte kosten voor dit project: €1494,78
Ik ben voor 17/12 al begonnen en zelfs bijna klaar, toch heb ik gezegd dat er voor 17/12 geen updates gingen zijn
Alvast mijn excuses voor de slechte foto's want ik heb niet echt een goede camera ,P)
Laatst bewerkt: