Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Eigenlijk ben ik niet zo veel bezig aan de desk, maar ik werk er gewoon eventjes snel aan in mijn pauze tussen het leren, die pauze bestaat uit 1 uur, en anders zit ik toch maar aan de computer
Hier weer een klein updatje dat ik heb gedaan tijdens de pauze:
Aan/uit knop met sleutel
Waterkoeling eventjes gemaakt (stomme L-fitting draait de verkeerde kant op) Ik heb nog 1 L fitting nodig, maar die kost weer 6 euro om onverzekerd te versturen (en ik ben blut op een paar eurotjes na voor het glas)
Eventjes ook de dvd writer uit m'n pc gehaald om te test fitten, en het past
In het weekend ga ik beginnen met verven, en de elektriciteitsaansluiting maken. Ik heb ook al de temp sensor erin geplaatst, maar daar heb ik nog geen foto van ...
De Scythe Kaze Q werkt niet, zelfs met alles juist aangesloten :icon_confused: Daarom maar RMA-tje gedaan, hopelijk zeggen ze niet dat het een gebruikersfout is, want ik heb hem juist aangesloten, en heb gemaakt dat ik statisch ongeladen ben...
De Scythe Kaze Q werkt niet, zelfs met alles juist aangesloten :icon_confused: Daarom maar RMA-tje gedaan, hopelijk zeggen ze niet dat het een gebruikersfout is, want ik heb hem juist aangesloten, en heb gemaakt dat ik statisch ongeladen ben...
heb ik nu nog nooit gedaan in mijn gehele computer ervaring xD! en bij lig de hardware altijd op het tapijt xD! (nu ook niet meer want heb nu overal laminaat) maar daaraan toe
heb ik nu nog nooit gedaan in mijn gehele computer ervaring xD! en bij lig de hardware altijd op het tapijt xD! (nu ook niet meer want heb nu overal laminaat) maar daaraan toe
Heb ik ook gedaan, totdat ik last kreeg van constant statisch geladen zijn Daarna heb ik mij eerst geaard aan een stopcontact, en alle componenten liggen op parket of mijn houten bureautafel. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets retour, hopelijk komt het pakket goed aan
De brushed alu folie was eraf gescheurd bij het plaatsen van de USB kabel, dus heb ik hem in zwarte gloss folie overtrokken
Ben ook in de tussentijd bezig geweest met het plamuren van de randen, die zitten vol met splinters. Het schuren en plamuren vult dan de gaten en gaat ook een gladdere afwerking geven
In het weekend moet ik nog een gat zagen voor de 24 pin atx kabel, kathode lichten en de voeding voor de fan controller.
Ik ga dan ook misschien beginnen met verven, maar ik moet dan eerst het tuinhuis opruimen en ontdoen van spinnewebben en andere rommel. Het tuinhuis staat juist achter het huis, wat vervelend is, want er zijn daar geen deuren :/
De desk is bezig met het drogen van de verf, en ik hoop dat het iets wordt.
Ik heb ook de Casebadge al klaar gemaakt:
Gewoon de normale Casebadge op een stukje brushed alu gezet (die heb ik ergens op de grond zien liggen, dus heb ik het maar mee gepakt)
Groot pluspunt aan die brushed alu is dat het een sticker is
Ik heb nu een klein vraagje:
Als ik de draden van mijn CCFL doorknip, en daarna verleng, zou dat invloed hebben op de werking ervan? Ik had het namelijk vroeger eens gedaan met m'n blauwe CCFL, en die was daarna aan het knipperen en kapot aan het gaan.
klopt zulke verlengkabels gaan wel werken, maar vaak kan je niet zomaar ff die kabeltjes doorknippen en verlengen, probeer het maar, dan weet je het meteen
een ccfl werkt op 1400 tot 2800volt? ofzo, maar de amperages zijn zo dermate klein dat het geen vermogen heeft dat is dus redelijk gevoelig
klopt zulke verlengkabels gaan wel werken, maar vaak kan je niet zomaar ff die kabeltjes doorknippen en verlengen, probeer het maar, dan weet je het meteen
een ccfl werkt op 700 minivolt? ofzo, dat is redelijk gevoelig
Nu is het al gefixt met gewone action sneldrogende spuitbusverf, en is de desk al gedeeltelijk in elkaar gestoken:
De loop is nog niet af, maar dat pakketje zal misschien deze week of volgende week toekomen.
Ik heb ook een paar extra dingen besteld voor m'n deskje:
- XFX HD7770
- Sharkoon WPM500
- Nanoxia SATA-III-kabel (60cm)
De casebadge wordt op het einde van de build er pas op geplaatst
Het CCFL probleem is opgelost omdat ik nog een extra inverter heb, en die kan ik gebruiken om de verste (linker) CCFL aan te sturen. De rechter wordt ook aangestuurd met de inverter van de middenste.
Morgen ga ik het glas halen, maar ik zit te twijfelen tussen 2 platen, of 1... (allebei zijn 3mm dik)