• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: The Desk

Voor iemand die niet erg intensief bezig kan zijn is ie wel aardig bezig :p

Eigenlijk ben ik niet zo veel bezig aan de desk, maar ik werk er gewoon eventjes snel aan in mijn pauze tussen het leren, die pauze bestaat uit 1 uur, en anders zit ik toch maar aan de computer ;)

Hier weer een klein updatje dat ik heb gedaan tijdens de pauze:

IMG_20121211_182726.jpg

Aan/uit knop met sleutel

IMG_20121211_182744.jpg

Waterkoeling eventjes gemaakt (stomme L-fitting draait de verkeerde kant op) Ik heb nog 1 L fitting nodig, maar die kost weer 6 euro om onverzekerd te versturen :cry: (en ik ben blut op een paar eurotjes na voor het glas)

IMG_20121211_182830.jpg

Eventjes ook de dvd writer uit m'n pc gehaald om te test fitten, en het past :D

In het weekend ga ik beginnen met verven, en de elektriciteitsaansluiting maken. Ik heb ook al de temp sensor erin geplaatst, maar daar heb ik nog geen foto van ...
 
Laatst bewerkt:
De Scythe Kaze Q werkt niet, zelfs met alles juist aangesloten :icon_confused: Daarom maar RMA-tje gedaan, hopelijk zeggen ze niet dat het een gebruikersfout is, want ik heb hem juist aangesloten, en heb gemaakt dat ik statisch ongeladen ben...
 
De Scythe Kaze Q werkt niet, zelfs met alles juist aangesloten :icon_confused: Daarom maar RMA-tje gedaan, hopelijk zeggen ze niet dat het een gebruikersfout is, want ik heb hem juist aangesloten, en heb gemaakt dat ik statisch ongeladen ben...

heb ik nu nog nooit gedaan in mijn gehele computer ervaring xD! en bij lig de hardware altijd op het tapijt xD! (nu ook niet meer want heb nu overal laminaat) maar daaraan toe :)
 
heb ik nu nog nooit gedaan in mijn gehele computer ervaring xD! en bij lig de hardware altijd op het tapijt xD! (nu ook niet meer want heb nu overal laminaat) maar daaraan toe :)

Heb ik ook gedaan, totdat ik last kreeg van constant statisch geladen zijn :p Daarna heb ik mij eerst geaard aan een stopcontact, en alle componenten liggen op parket of mijn houten bureautafel. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets retour, hopelijk komt het pakket goed aan :D
 
Kleine update!
Risers binnen gekregen:
IMG_20121213_143154.jpg


De desk staat er nu zo bij:
IMG_20121213_143204.jpg


De brushed alu folie was eraf gescheurd bij het plaatsen van de USB kabel, dus heb ik hem in zwarte gloss folie overtrokken :D
IMG_20121213_143239.jpg


Ben ook in de tussentijd bezig geweest met het plamuren van de randen, die zitten vol met splinters. Het schuren en plamuren vult dan de gaten en gaat ook een gladdere afwerking geven :D

In het weekend moet ik nog een gat zagen voor de 24 pin atx kabel, kathode lichten en de voeding voor de fan controller.
Ik ga dan ook misschien beginnen met verven, maar ik moet dan eerst het tuinhuis opruimen en ontdoen van spinnewebben en andere rommel. Het tuinhuis staat juist achter het huis, wat vervelend is, want er zijn daar geen deuren :/
 
Laatst bewerkt:
Ziezo, eventjes een kleine update:

De desk is bezig met het drogen van de verf, en ik hoop dat het iets wordt.
Ik heb ook de Casebadge al klaar gemaakt:

IMG_20121214_161410.jpg


Gewoon de normale Casebadge op een stukje brushed alu gezet (die heb ik ergens op de grond zien liggen, dus heb ik het maar mee gepakt)
Groot pluspunt aan die brushed alu is dat het een sticker is :D
 
Ik heb nu een klein vraagje:
Als ik de draden van mijn CCFL doorknip, en daarna verleng, zou dat invloed hebben op de werking ervan? Ik had het namelijk vroeger eens gedaan met m'n blauwe CCFL, en die was daarna aan het knipperen en kapot aan het gaan.
 
klopt zulke verlengkabels gaan wel werken, maar vaak kan je niet zomaar ff die kabeltjes doorknippen en verlengen, probeer het maar, dan weet je het meteen :)

een ccfl werkt op 1400 tot 2800volt? ofzo, maar de amperages zijn zo dermate klein dat het geen vermogen heeft :) dat is dus redelijk gevoelig :)
 
klopt zulke verlengkabels gaan wel werken, maar vaak kan je niet zomaar ff die kabeltjes doorknippen en verlengen, probeer het maar, dan weet je het meteen :)

een ccfl werkt op 700 minivolt? ofzo, dat is redelijk gevoelig :)

Ik ga het eens proberen met m'n oude ccfl :D (werkt nog, maar ga ik niet meer gebruiken in m'n build)
 
Grote update!

Verf zag er gisteren zo uit:
IMG_20121216_105314.jpg


Nu is het al gefixt met gewone action sneldrogende spuitbusverf, en is de desk al gedeeltelijk in elkaar gestoken:
IMG_20121217_185550.jpg


IMG_20121217_185609.jpg


De loop is nog niet af, maar dat pakketje zal misschien deze week of volgende week toekomen.
Ik heb ook een paar extra dingen besteld voor m'n deskje:
- XFX HD7770
- Sharkoon WPM500
- Nanoxia SATA-III-kabel (60cm)

De casebadge wordt op het einde van de build er pas op geplaatst ;)
Het CCFL probleem is opgelost omdat ik nog een extra inverter heb, en die kan ik gebruiken om de verste (linker) CCFL aan te sturen. De rechter wordt ook aangestuurd met de inverter van de middenste.
Morgen ga ik het glas halen, maar ik zit te twijfelen tussen 2 platen, of 1... (allebei zijn 3mm dik)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan