• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: DualPUMP

Stoor je je aan het laswerk? Kan je dat niet gewoon glad vijlen? Of wil je eigenlijk de achterkant helemaal anders monteren?

Ja ook, maar misschien dat iemand een mooier en beter idee heeft :).

Dat laswerk kan je inderdaad gewoon vlak schuren (vijlen gaat wat moeilijk op die plek ;)), daar slijptol met schuurkop zeer handig voor :D

En hopelijk doe je nog iets aan die streepjes op je buizen?

Ja de case stond helemaal vol met lasnaden en die heb ik allemaal kunnen wegwerken met een lamellen slijpschijf. Alleen kan ik met de schijf niet aan de stukjes in mijn case, maar met een vijl en dremel kan dit misschien wel lukken ja :D.

De streepjes op de buizen worden zeker nog weggewerkt, maar ik wil eerst al het "grove werk" doen vooraleer ik ga beginnen met alles te verven en te polijsten. :)
 
Kleine update

Kleine update

Aangezien het thuis volop verbouwingen zijn (waarbij ik moet helpen) en ik ook de laatste tijd veel werk heb voor school, heb ik minder kunnen werken aan mijn case.
Gisteren heb ik dan toch eindelijk de tijd gevonden om mijn koperwerk te schuren/polijsten.
Na enorm lang schuren en polijsten is dit het resultaat:

2013-01-16 20.19.02.jpg


Hoe ik dit gedaan heb:

Om te beginnen heb ik het koper eerst opgeschuurd met grof schuurpapier(150), om de letters en cijfers die op het koper geprint waren en ook in het koper geperst of gegraveerd waren weg te werken. Daarna ben ik overgestapt op 400grid en uiteindelijk op 600grid schuurpapier.
Na het schuren ben ik overgegaan tot het polijsten dit heb ik gedaan met een polijst kit van Bosch. Op onderstaande afbeelding is te zien wat er in zo een kitje zit:

2013-01-16 20.37.38.jpg

Voor het polijsten van het koper heb ik enkel de voorste polijstkop gebruikt (Die met de touwen). De andere polijstkop (achteraan op de foto) is de zacht om het koper te polijsten maar is wel ideaal om Plexiglas mee te polijsten.

Zoals je kan zien aan de polijstkop die helemaal zwart is geworden aan de randen, is het koper alles behalve proper. Dus na het polijsten heb ik het nog een geboend met een vochtige doek en koper polish.
2013-01-16 20.40.15.jpg
 
Update !!

Na weer veel te lang geleden is hier nog eens een update.
Wat ik ondertussen zoal gedaan heb is het volgende:

De gaten voor de voeding te kunnen monteren zijn geboord en ik heb er ook voor gezorgd dat de fan controller vastgezet kan worden, het resultaat:

2013-01-17 21.53.29.jpg

2013-01-17 21.54.04.jpg

IMG_1089.jpg


Vorige week ben ik ook gaan kijken voor verf. Eerst was het de bedoeling dat de case helemaal wit zou worden, maar aangezien ik een verfwinkel heb gevonden die bijna alle auto kleuren kan maken ben ik voor iets "specialer" gegaan.
Onderstaande afbeelding geeft een idee van hoe de kleur er zou moeten gaan uitzien:

nissan_gtr_09_KAC_01.jpg

Het zal dus een grijs bruine kleur worden, die hopelijk goed bij het rode plexiglas en bij het koper past. Indien dit niet zo is zal ik het koper ook in een ander kleur spuiten.

Gisteren heb ik een stukje gespoten met primer, maar de eerste laag trok echt op niks zoals te zien is in de onderstaande foto.

IMG_1082.jpg

De primer gaf een korrelig effect, misschien omdat ik van te ver en heel dun had gespoten, want het aluminium was nog zichtbaar. Of misschien omdat het een primer is met filler functie.

Na de eerste laag te schuren en heel rustig en van dichterbij te spuiten is dit het resultaat.

IMG_1094.jpg

De laatste laag ziet er ook niet geweldig uit met een licht golvend effect. Waarschijnlijk omdat ik deze van te dichtbij heb gespoten. Dit zal wel weggaan na een schuurbeurt (hoop ik).


P.S. Weet er misschien iemand een goede manier om te voorkomen dat koper verkleurt ? Zou het werken als ik er 2 componenten auto lak opspuit ?
 
Lekker bezig.

1 spuit tip is om je spuitbussen even op warm water te leggen.
Daar na goed schudden als gebruikelijk.
Dan sproeit ie een stuk prettiger en strakker door dat de lak vloeibaarder is.

Om koper laten ver komen voor verkleuring.
Zou zelf gewoon blanken lak gebruiken.
Al weet ik niet of dat op langer termijn netjes blijft.

voor de rest succes met de build.
 
Kleine update

Na de primer opgeschuurd te hebben met 600grit, heb ik gisteren de laklaag aangebracht en het advies van Zwelgje om de verf eerst in een emmer warm water te zetten opgevolgd, en de verf spoot veel beter dan de eerste keer met de primer. Het kan ook wel zijn dat het beter spoot omdat een primer sowieso veel dikker is dan de metalic verf :p.
Maar hoe dan ook is dit het resultaat:

IMG_1095.jpg

IMG_1101.jpg

IMG_1103.jpg

De kleur heeft een licht bruin effect wanneer ik het in het daglicht hou, maar ziet er toch niet zo uit als op de foto van de auto :s. Ik moet er wel bij zeggen dat de blanke lak er nog opgespoten moest worden, en dat ze in de verfwinkel zeiden dat de lak er ook voor zorgt dat de kleur meer tot zijn recht komt. Kan het verschil tussen met of zonder blanke lak dan werkelijk zo groot zijn ?
 
Heeft er iemand enig idee hoeveel spuitbussen ik zou nodig hebben om mijn case volledig te verven ? In de verfwinkel zeiden ze me dat 1 spuitbus genoeg moest zijn, maar mijn primer is nu al op en heb enkel de pci houder (2 lagen)0 en de binnenkant van de case (1 laag) gespoten :s.
Heb ik nu zoveel er naast gespoten en verf verspilt, of had de persoon in de winkel er totaal geen idee van ?
 
Winkel persoon totaal geen idee van :) in een pc kruipen snel 4 tot 5 spuitbussen :) zeker als je het goed wilt doen!

En blanke lak maakt of breekt je lak, bij lak die jij gebruik gaat hij hem zeker maken! zulke lakken MOET blanke lak hebben ivm het effect in de lak :)

Matte lakken zijn grover van stuctuur en absorberen de lichtinval, door de blanke lak maak je de lak glad en weerspiegelend, licht kan niet geabsorbeerd worden en je ware kleuren komen naar boven :)

Zie het als polijsten van koper ;)
 

Ja dat heb ik lang ondervonden dat het een dure hobby is, voor het geld dat de case en waterkoeling mij alleen al hebben gekost had ik een high end pc. Maar ja wat heb je dan bereikt, hardware kopen kan iedereen... :p
Ben trouwens net terug van de verfwinkel en de prijs viel beter mee dan verwachte 83,50 Euro voor 3 bussen primer en 3 bussen lak :D.
 
Update !!!

Aangezien ik nu genoeg verf heb om alles te verven, heb ik de plaat voor de achterkant van de kast afgewerkt.

In de plaat heb ik een gaat gemaakt voor de luchttoevoer naar de voeding en twee andere gaten waar plexiglas in gaat geplaatst worden, zodat de reservoirs zichtbaar zijn. (in de reservoirs komt rode koelvloeistof en leds.)

Pics:

IMG_1131.jpg

Honeycomb rooster op maat plooien.
IMG_1137.jpg

IMG_1142.jpg

Toch maar vastkleven voor de zekerheid. ik er wel nog iets op vinden om dit beter af te werken.

IMG_1148.jpg

Na een de kast goed opgeschuurd te hebben heb ik ze voorzien van een tweede laag primer, en ook de plaat voor de achterkant voorzien van de eerste laag primer.

IMG_1153.jpg

IMG_1154.jpg

IMG_1155.jpg

IMG_1156.jpg

IMG_1157.jpg


Ik ben ondertussen ook op het idee gekomen om led-strips achter het rode plexiglas te plaatsen (de ribben), maar aangezien de strips maar niet willen aankomen kan ik dit nog niet testen en laten zien.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan