• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: DualPUMP

T1mmy

New member
Beste mensen/medemodders

Na vorig jaar geïnspireerd te worden door al de prachtige builds op dit forum en het internet, heb ik ervoor gekozen een scratchbuild te maken. Deze moest anders zijn dan een standaard case en ook nog praktisch zijn, op gebied van hardware vervangen.
Omdat ik nogal de slechte gewoonte heb om met meerdere dingen tegelijk bezig te zijn, ben ik al meer dan een jaar bezig aan deze build. Dit is ook de reden waarom ik nu pas een buildlog start wanneer de case al in een gevorderd stadium is, anders zou het maar saai en super traag geweest zijn :p.

Er zullen wel mensen zijn die het "design" maar niks of gek vinden, maar ik ben van het principe dat iedereen die iets bereikt heeft in zijn leven afgeweken is van wat anderen "normaal" vinden. Dus bij deze is hier het ontwerp dat ik in het begin gemaakt heb.
design1.JPG


De onderdelen die ik momenteel gebruik zijn de volgende:

Hardware:
- Moederbord: Foxconn bloodrage
- Cpu: intel I7 920
- Geheugen: Corsair dominator 3x2gig
- 2 x Gpu's: AMD 5870 (met spijtig genoeg verschillende pcb's, maar ik ga wachten tot de 8000 serie uit komt en dan kijken wat de beste vervangers zijn)
- Voeding: Corsair 1000HX

Waterkoeling:
2 x Laing Dcc mcp355
2 x XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
2 x XSPC RX360 Black
9 x Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM D1225C12B5AP-15
2 x Swiftech MCW82 Universal GPU waterblock
1 x EK-NB/SB 5 - Plexi
En dan nog een hoop fittings waar ik er uiteindelijk te weinig van besteld heb.:eusa_doh:

Voor de rest gebruik ik ook nog aluminium en plexiglas.

Hier zijn enkele foto's van hoe hij er tot nu toe bij staat:
IMG_0836.jpg
IMG_0837.jpg
IMG_0838.jpg
IMG_0839.jpg
IMG_0840.JPG
IMG_0841.jpg
IMG_0842.jpg

Zoals jullie misschien kunnen zien in de foto's is er een stuk van de loop met plastiek tubing gedaan, maar dit is omdat ik te weinig fittings had besteld (dit wordt nog aangepast).


P.s.: In namen kiezen ben ik geen held dus misschien dat jullie op iets beters kunnen komen :p ?

Edit: Voor mensen die erin geïnteresseerd zijn, op de volgende link kan je enkele foto's vinden die ik tijdens het bouwen heb gemaakt (Gsm pics) + De high res versie van de foto's in mijn posts: https://www.dropbox.com/sh/zq48x51fvbgvsel/s07e3m9aZ7
 
Ten eerste iedereen bedankt voor de positieve reacties !


Ik heb mij inderdaad voor een groot deel laten inspireren door deze build. :icon_winkle:

Ik ben vandaag heel de dag bezig geweest voor school (small business project) en heb dus weer geen tijd gehad om aan mijn case te werken. Ik hoop morgenavond tijd te kunnen maken voor mijn eerste update, als ik alles voor school gedaan krijg toch!
 
Zijn dat nou koperen verwarmingsbuizen? Gaaf idee, weer eens wat anders! Ooit wil ik nog eens een loop maken van hydraulische leidingen die ook toegepast worden in vliegtuigen. Het lijkt me alleen een aardig gemartel om de leidingen goed op maat te maken, zonder dat er (te veel) spanning op komt te staan? Een stukje hydraulische leiding namaken lukt me nog wel, maar vanaf scratch een precies passende maken lijkt me er lastig?
 
Zijn dat nou koperen verwarmingsbuizen? Gaaf idee, weer eens wat anders! Ooit wil ik nog eens een loop maken van hydraulische leidingen die ook toegepast worden in vliegtuigen. Het lijkt me alleen een aardig gemartel om de leidingen goed op maat te maken, zonder dat er (te veel) spanning op komt te staan? Een stukje hydraulische leiding namaken lukt me nog wel, maar vanaf scratch een precies passende maken lijkt me er lastig?

Ja het zijn gewoon 12mm koperen buizen die je bij elke doe-het-zelf winkel kan vinden. Ik ben ook niet zelf op het idee gekomen hoor, als je er meer van wil weten/zien zoek dan maar eens "project white" op dit fomum.
Hier kan je er ook meer van vinden:
http://forum.highflow.nl/f6/koperbuis-leidingen-hulp-gevraagd-13258/
Pipe bending 101

Het kost wel wat tijd om de buizen juiste te buigen, maar met een goed buigijzer valt het zeker mee :).
Wat hydraulische leidingen betreft, daar ken ik eigenlijk niks van. Als ik "hydraulisch" hoor denk ik meteen aan olie en pistons, maar niet aan koeling.

Sodeju, een naam als 'Dual Pump' doet dit project inderdaad geen eer aan zeg! Ziet er goed uit. Wat denk je van een indrukwekkende naam als Scarlet Marauder of iets persoonlijks als T1mmy's Twisted Tower? :D

Ja ik weet het de naam trekt op niks :p. 'T1mmy's Twisted Tower' vind ik wel goed klinken, of misschien 'The T1mmynator Tower' ?
 
Laatst bewerkt:
Dan is hier eindelijk mijn eerste (kleine) update :D. Ik had gisteren meer werk voor school dan gedacht...

Deze voormiddag heb ik eindelijk tijd gevonden om de SSD's die ik zaterdag heb ontvangen te bekijken, en ben ik ook meteen overgegaan tot het afwerken van mijn kabel wegwerker/ hdd houder. :icon_biggrin:

Na veel meet, zaag en boorwerk is dit is het resultaat:
IMG_0849.jpg
IMG_0850.jpg

De kabels gaan nog iets anders worden, maar ik weet nog niet goed hoe ik dat ga oplossen. Ze gaan wel in ieder geval gesleeved worden. Om zeker te zijn dat de gaten groot genoeg zijn, en dat alles goed zit, heb ik er tijdelijk van die molex naar sata kabels ingestoken, want met de kabels van mijn voeding kreeg ik er alleen de uiterste connector door.

Nu zal het wel even duren voor er nog een update komt, met kerst en zo (aan iedereen fijne feestdagen gewenst :) :icon_pidu:!).
 
Hier ben ik dan weer,

Aangezien ik volgende week mijn nieuwe hardware verwacht(mobo, cpu en ram), ben ik bezig met alles terug uit elkaar te halen. Omdat de pci poorten op het moederbord dat ik besteld heb iets anders ingericht zijn en de positie van mijn cpu ook gewijzigd is, ben ik genoodzaakt bijna al mijn koperen buizen opnieuw te plooien :eusa_wall:. Maar dat even terzijde heb ik enkel vragen aan jullie :).

Nu mijn case volledig gestript is is het misschien een goed moment om ze te verven of te laten verven.
Nu zijn mijn vragen aan jullie:
- Wat is de beste optie, poedercoaten of zelf spuiten ? De case bestaat namelijk uit aluminium, maar de radiator houders zijn gemaakt van ijzer en hangen vast aan de case. Ook heb op sommige plaatsen een soort van plamuur middel gebruikt om gaatjes en foutjes weg te werken.
- Zou het misschien gaan om de kast helemaal met een carbon vinyl te beplakken of zou dit niet mooi/te moeilijk zijn ?
- In welke kleur zou ik de kast spuiten ? oorspronkelijk was mijn idee ze helemaal wit te spuiten maar zwart lijkt me ook niet mis, maar dan moet ik wel mijn radiators wit spuiten.
 
Vette build, follow aan :)

Edit: ik lees nu net je vragen pas..


- Als je een beetje geduldig bent en nauwkeurig kunt werken (en dat is gezien de case die je hebt geen probleem!) kun je met zelf spuiten een behoorlijk mooi resultaat krijgen. Ik heb mijn eigen case, ook van aluminium,ijzer en hier en daar stukken plamuur ook zelf gedaan met onderstaande als resultaat:

mod182.jpg


- Carbon vinyl zou ik niet doen, zeker niet de hele kast omdat carbon snel 'too much' wordt en het is al zoveel gedaan.

- Wit! (zie pic! :p )
 
Laatst bewerkt:
Vette build, follow aan :)

Edit: ik lees nu net je vragen pas..

- Als je een beetje geduldig bent en nauwkeurig kunt werken (en dat is gezien de case die je hebt geen probleem!) kun je met zelf spuiten een behoorlijk mooi resultaat krijgen. Ik heb mijn eigen case, ook van aluminium,ijzer en hier en daar stukken plamuur ook zelf gedaan met onderstaande als resultaat:

- Carbon vinyl zou ik niet doen, zeker niet de hele kast omdat carbon snel 'too much' wordt en het is al zoveel gedaan.

- Wit! (zie pic! :p )

Bedankt (Zeer knappe Case en spuitwerk!). Welke primer heb je eigenlijk gebruikt, want op het internet lees ik dat je voor aluminium een speciale primer nodig hebt? Ik heb wel eens een stukje aluminium dat ik over had met een gewone Motip primer gespoten en het lijkt mij toch goed vast te zitten :).
 
Gisteren heb ik het volgende 'kleine' pakje ontvangen van Highflow (Bedankt voor de gratis verzending) :):

IMG_0904.jpg

De cpu blok kan ik wel nog niet installeren, omdat ik nog altijd aan het wachten ben op de hardware.
De memory ramsink's zullen dienen om het geheugen op mijn grafische kaarten te koelen. Het geheugen voelden tijdens het testen toch een beetje te warm aan :),P)(de GPU's waren wel slechts 20-22 graden op idle).

Vandaag heb ik ook nog gewerkt aan mijn case en aangezien foto's meer zeggen dan duizend woorden...

IMG_0899.jpg

IMG_0901.jpg
Het aftekenen/gokken waar de gaten moeten komen.

IMG_0905.jpg
Het boren van de gaten op mijn ghetto werkbank/kruk :p.

IMG_0907.jpg

IMG_0908.jpg

IMG_0909.jpg
Wonder boven wonder past alles perfect ! De plaat moet wel nog gezaagd worden zodat ze dezelfde vorm krijgt als de rode stukken plexi er achter.

IMG_0910.jpg
Het boren van de blokje om mijn ssd houder te kunnen monteren.

IMG_0914.jpg
De blokjes geïnstalleerd op mijn ssd houder. Deze zullen met tweecomponentenlijm bevestigd worden aan mijn case. Zodat de plaat in mijn case bevestigd kan worden zoals gedemonstreerd in mijn vorige post.

Link naar hoge resolutie foto's:https://www.dropbox.com/sh/zq48x51fvbgvsel/s07e3m9aZ7
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan