• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: DualPUMP

Bedankt (Zeer knappe Case en spuitwerk!). Welke primer heb je eigenlijk gebruikt, want op het internet lees ik dat je voor aluminium een speciale primer nodig hebt? Ik heb wel eens een stukje aluminium dat ik over had met een gewone Motip primer gespoten en het lijkt mij toch goed vast te zitten :).

Ik heb de primer en witte hoogglans van het Gamma huismerk gebruikt.
Belangrijker voor een goed resultaat is het voorwerk. Schuren van grid400 naar grid2000, neem hier ook de tijd voor :)

Edit: ben zo vrij geweest om je mod te sharen op mn FB page: https://www.facebook.com/photo.php?...10824809.92144.312825515439069&type=1&theater
 
Ik heb de primer en witte hoogglans van het Gamma huismerk gebruikt.
Belangrijker voor een goed resultaat is het voorwerk. Schuren van grid400 naar grid2000, neem hier ook de tijd voor :)

Edit: ben zo vrij geweest om je mod te sharen op mn FB page: https://www.facebook.com/photo.php?...10824809.92144.312825515439069&type=1&theater

Alweer bedankt, ik heb hier nog een bon voor 15% korting in de Gamma liggen dus dat komt perfect uit :D.

En bedankt om mijn mod te delen !

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
 
Hoe zitten de rads vast? Zou je daar eens een foto van willen maken?

Natuurlijk, je hebt geluk dat ik net vandaag mijn case helemaal leeg gemaakt heb (op 1 rad na) :):

Ik heb eerst de rad houders opmaat geslepen en vastgeschroefd, daarna heb ik de gaten en de zijkanten opgevuld met tweecomponentenlijm en plamuur.
IMG_0937.jpg

Aan de achterkant heb ik de schroefjes afgeslepen en de gaatjes terug gevuld met plamuur.
IMG_0945.jpg

Moesten er nog vragen zijn stel ze gerust :).
 
Update !

Na een week van ongeduld heb ik gisteren dan eindelijk het volgende pakje ontvangen:

- Intell I5 3570k
- Asrock Fatal1ty professional
- 2 x 4GB corsair Vengeance 2133Mhz


IMG_0929.jpg

Nu dat dit pakje is aangekomen kan ik natuurlijk terug beginnen aan het buigen van mijn koperen leidingen, maar aangezien ik vandaag andere plannen had is dit voor de volgende update.
Wat ik vandaag dan wel gedaan heb is het volgende:

- Het afwerken van de plexi plaat aan de voorkant
- Het vastplakken van de ssd houder

Het plexiglas

Eerst alles aftekenen.
IMG_0918.jpg

Na wat zagen, vijlen en schuren.
IMG_0948.jpg

De kanten van het plexiglas waren ook aan de ruwe kant dus deze heb ik ook 'bewerkt'.
Eerst heb ik ze opgeschuurd met 1200grid schuurpapier (natgemaakt) en daarna met de Dremel en een beetje Ciff, dit is het resultaat:

Voor.
IMG_0920.jpg

Na. hier ben ik zelf nog niet helemaal tevreden van, maar het is in ieder geval al beter dan voordien.
IMG_0934.jpg


Plakken

tweecomponentenlijm op de opgeschuurde blokjes.
IMG_0923.jpg

Constructie om alles op zijn plaats te houden en een nachtje te laten drogen :).
IMG_0925.jpg


TO DO

even tussendoor een kleine opsomming van wat er nog allemaal gedaan moet worden:
- Het buigen van de koperebuizen
- Een plexi buisje om het stukje koper tussen de twee videokaarten te vervangen bestellen en buigen
- Case verven
- Fans verven
- Rads verven
- Kabels sleeven
- Afwerken van het paneel aan de achterkant
- Experimenteren met leds en ledstrips, mogelijk aansturing met Arduino
- En nog een paar andere kleine dingen waar ik voor het moment niet opkom.
 
is het snijden van die plexi met een (groot) breekmes en afbreken niet mogelijk om zo gelijk mooie strakke lijnen te krijgen ?

plexi wat ik op mijn werk gebruik gaat dat namelijk wel mee vandaar de vraag
 
ik volg deze ook

een tip met een brander word het mooier die zijkant

Ja dat heb ik al eens geprobeerd maar dan kregen de randen bij mij een raar effect. Het blonk wel heel fel maar wad niet perfect egaal, misschien wel omdat ik het plexi niet eerst had geschraapt met een mesje.
Bedankt voor het filmpje trouwens ik zal het straks nog eens proberen, maar dan volgens de stappen in het filpje. ;)

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

is het snijden van die plexi met een (groot) breekmes en afbreken niet mogelijk om zo gelijk mooie strakke lijnen te krijgen ?

plexi wat ik op mijn werk gebruik gaat dat namelijk wel mee vandaar de vraag

Welk soort plexi heb jij op je werk ? Ik gebruik gegoten plexi van 6mm dik, is dat niet te hard en te dik om met een mesje te doen ? Ik heb zelfs een nieuwe decoupeerzaag moeten aankopen, omdat mijn oude niet sterk genoeg was om door het plexi te zagen. :p

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
 
Om terug te komen op de vorige reacties. Ik heb op kleine stukjes beide technieken geprobeerd met een brander en met schuurpapier om het verschil te zien. Dit is het resultaat:
IMG_0989.jpg
Links zie je het stukje dat met een brander is gedaan en recht het stukje dat ik eerst met 280 grid daarna met 1200 grid en uiteindelijk met ciff heb geschuurd. Ik weet nie of het aan mijn brander ligt of aan mijn brand kunsten, maar het geschuurde stuk ziet er stukken beter uit. In het echt ziet het er zelfs glashelder uit, nu zie je nog krasjes door de flits.
 
Mooie resultaten indd

Ik ben sowieso geen voorstander van branden :)

De stap van P280 naar P1200 is een beetje tegroot :p daarom heb je die krasjes nog :) P280-P400 oid had nog beter resultaat gegeven :)
 
Update

aangezien ik door mijn nieuwe hardware zo goed als al mijn koper opnieuw moest buigen ben ik de voorbije dagen bezig geweest met het buigen van het koper en het testen van de hardware.

Vele uren en meters koper later is dit het resultaat:

eerst heb ik de loop voor de cpu gemaakt.
IMG_0978.jpg

IMG_0982.jpg

Dan even testen of de temperatuur normaal is en alles goed werkt en de temperatuur normaal is.
IMG_0984.jpg

De afgewerkte gpu loop.
IMG_1003.jpg

IMG_1004.jpg

IMG_1006.jpg


Vraagje

Dan heb ik ook nog een vraag aan jullie. De achterkant van mijn case wordt momenteel bevestigd aan kleine stukjes die vast gelast zijn in mijn case. De bevestiging ziet er niet zo mooi uit, maar ik heb niet echt een idee hoe ik dit moet oplossen. Is er misschien iemand die er wel één heeft ?

Zo ziet het er momenteel uit:
IMG_1015.jpg

IMG_1019.jpg

IMG_1018.jpg
 
Mooie resultaten indd

Ik ben sowieso geen voorstander van branden :)

De stap van P280 naar P1200 is een beetje tegroot :p daarom heb je die krasjes nog :) P280-P400 oid had nog beter resultaat gegeven :)

Ja het gebrande stukje is mooi van ver, maar ook ver van mooi :),P).
En ja ik merkte ook dat P1200 zo goed als niks meer afdeed, overmorgen ga ik eens kijken voor nieuw schuurpapier :).
 
Dan heb ik ook nog een vraag aan jullie. De achterkant van mijn case wordt momenteel bevestigd aan kleine stukjes die vast gelast zijn in mijn case. De bevestiging ziet er niet zo mooi uit, maar ik heb niet echt een idee hoe ik dit moet oplossen. Is er misschien iemand die er wel één heeft ?

Stoor je je aan het laswerk? Kan je dat niet gewoon glad vijlen? Of wil je eigenlijk de achterkant helemaal anders monteren?
 
Dat laswerk kan je inderdaad gewoon vlak schuren (vijlen gaat wat moeilijk op die plek ;)), daar slijptol met schuurkop zeer handig voor :D

En hopelijk doe je nog iets aan die streepjes op je buizen?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan