• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp bij waterkoeling

ragdoll

Junior Member
Goedendag,
voor mij is het eindelijk ook zover, eindelijk genoeg geld om alles aan te schaffen.
ik heb een budget van 900 euro voor een complete set.

dingen die ik al heb:
Laing DDC-1 MCP350 12V incl dual bay resevoir.
Laing DDC-1 MCP350 12V incl xspc top.
EK-Mosfet ASUS X58 KIT - Acetal
EK-Supreme HF Acetal CPU Block
EK-FB RE2 - Acetal
6 x 120mm papst fans

me moederbord + processor is al compleet, op de fittingen na.

het volgende moet ik nog hebben:
Black Ice GT Xtreme 360 Black
Black Ice GT Xtreme 140
Black Ice GT Stealth 140
EK-FC5970 Acetal x2
EK-FC5970 RAM Backplate - Black x2
MIPS RAM Freezer 6 POM - Corsair Edition MCH2250(hier passen toch 6 dominators op?)
4 meter Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - BLUE
4 meter Anti Knikveer 13MM (3/8) Black PrimoChill
Slangknipper (10-40MM)
Schroevendraaier set 15-delig voor Electronica
Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 30cm TWIN set
3 liter Feser Aqua - Ultra Pure Water
Silver KillCoils by iandh x2
Yate Loon 140MM D14SL-12 Clear+Blue LED 1000RPM 3x
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting v2 - G1/4 24x
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Schroeffitting 90 graden - G1/4 8x
10MM (3/8) T-Schroeffitting - 3x schroef MSV(voor drain)
Aqua-Computer kraan / verbinder Zilver (G1/4)(voor drain)
Bitspower Matt Black Sealing Plug for 3/8 ID Tube BP-MBWP-C32(voor drain)
Bitspower G1/4 Black Sparkle Low Profile Stop Fitting 6x
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (30g)

Dit wil ik binnenkort gaan bestellen, alleen toch nog een paar vraagjes. De feser fittingen passen deze op alle ek blokken? is 4 meter slang genoeg voor een 800D met deze onderdelen? zijn de 2 140mm rads met een 360 rad voldoende om dit alles te koelen? Heeft iemand nog ideën of suggesties laat het maar weten. dit is me eerste keer met waterkoeling en wil het gelijk goed doen.
 
Wow dat is wel een dik systeem, gelijk goed doen doe je zo zeker :)

Je hebt zo ook zeker voldoende koeloppervlak met deze radiatoren.

De Feser fittingen gaan passen en 4 meter slang zal wel voldoende zijn, gezien je zoveel componenten hebt gebruik je ook iets minder slang.

Bij de tweede MCP350 pomp heb je een XSPC top, maar is dat een top met reservoir of niet?
Zo niet, heb je nog een extra Reservoir nodig.

Bij de eerste MCP350 pomp, heb je daar al een top erbij?

En je hebt nog 2 fittingen erbij nodig voor het kraantje :)
 
Wow dat is wel een dik systeem, gelijk goed doen doe je zo zeker :)

Je hebt zo ook zeker voldoende koeloppervlak met deze radiatoren.

De Feser fittingen gaan passen en 4 meter slang zal wel voldoende zijn, gezien je zoveel componenten hebt gebruik je ook iets minder slang.

Bij de tweede MCP350 pomp heb je een XSPC top, maar is dat een top met reservoir of niet?
Zo niet, heb je nog een extra Reservoir nodig.

Bij de eerste MCP350 pomp, heb je daar al een top erbij?

En je hebt nog 2 fittingen erbij nodig voor het kraantje :)


hey freddy,
nee de eerste pomp zit in een dualbay resevoir, en de 2de pomp komt in serie te staan met de xspc top. dus dus loop word, res>pomp1>pomp2>140 stealth rad>graka's>140 extreme rad>nb/sb>mosfets>cpu>ram>360rad>res

maakt het nog wat uit dat de cpu als laatste komt? ik had het topic van coolfris geloof ik gelezen en daar maakte het niet uit in welke volgorde de componenten kwamen kwa temps.

het word geen dual loop setup gewoon alles in 1 loop.
 
Aah zo, ja dan heb je waarschijnlijk alles al (ik zeg waarschijnlijk, want tijdens het bouwen kom je vrijwel altijd tegen onvoorziene problemen waardoor je nog iets anders nodig hebt).

Volgorde maakt idd niets uit, zolang reservoir maar voor de pomp komt, zodat de pomp nooit droog komt te staan.
En dan zo doen dat je het minste/kortste slang gebruikt.
 
ja dat komt wel goed met kortste slang alleen waar ik mij zorgen om maak is dat het rad hoger hangt dan het resevoir betekend dit niet zodra ik me pc uit zet dat het resevoir vol loopt en ik om de havenklap luchtbellen in mijn loop heb?

kan jij trouwens mij vertellen wat voor schroefdraad erin die black ice gt stealth/extreme zit? heb namelijk voor de zekerheid al een m3 tap meegenomen voor het geval dat.
 
ik had dus ergens gelezen dat deze met en heel raar schroefdraad vast moesten en daar had diegene er m3 ingetapt en dat wou ik dus ook doen:p

nou freddy dan ga ik vanavond is alles nog voor de 6de keer nalopen just incase en dan krijg je vanavond het bestellingkje wel binnen.
 
Hmm ik heb hier een GT stealth in hangen, en met de bijgeleverde schroefjes meen ik.
Maar leek me geen m2 draad.
Zal nog eens kijken voor je

Edit: Ik ken niet alle schroefmaten zo uit mijn hoofd zien, maar het lijkt me geen m3, en al helemaal geen m2.
Dus m4 of misschien wat jij zegt: een vage maat daar in de buurt.
 
ik had dus ergens gelezen dat deze met en heel raar schroefdraad vast moesten en daar had diegene er m3 ingetapt en dat wou ik dus ook doen:p

Ik denk dat ik weet waarom hij m3 getapt heeft mijn gt hangt ook maar met 3 schroeven vast omdat de schroefdraad heel snel verneukt raakt (eigen ervaring)
Kan dus ook aan mij liggen maar na 2 remounts was de schroefdraad al ver weg. (ja heb bijgeleverde schroeven gebruikt, en een normale schroevendraaien geen 5000W boormachine)
 
Hmm ik heb hier een GT stealth in hangen, en met de bijgeleverde schroefjes meen ik.
Maar leek me geen m2 draad.
Zal nog eens kijken voor je

Edit: Ik ken niet alle schroefmaten zo uit mijn hoofd zien, maar het lijkt me geen m3, en al helemaal geen m2.
Dus m4 of misschien wat jij zegt: een vage maat daar in de buurt.

De enige 'rare' maat schroef die ik ken in de computer wereld is deze, maar deze zijn 6mm dik, en dat is wel een stukje dikker dan M4.
 
Hmm ik heb hier een GT stealth in hangen, en met de bijgeleverde schroefjes meen ik.
Maar leek me geen m2 draad.
Zal nog eens kijken voor je

Edit: Ik ken niet alle schroefmaten zo uit mijn hoofd zien, maar het lijkt me geen m3, en al helemaal geen m2.
Dus m4 of misschien wat jij zegt: een vage maat daar in de buurt.

ja het probleem is 9 van de 10 keer zijn de schroeven die bijgeleverd worden niet lang genoeg of te lang(te lang is niet echt een probleem) maar het probleem is op me 360 rad komen 6 papst fans die 38mm dik zijn hier moet ik dus zelf schroeven voor gaan halen maar als het een of andere vage maat is zit je daar weer mee.

waar ik mij zorgen om maak is dat het rad hoger hangt dan het resevoir betekend dit niet zodra ik me pc uit zet dat het resevoir vol loopt en ik om de havenklap luchtbellen in mijn loop heb?

iemand hier ervaring of een antwoord op?
 
Ik heb ook een 360 rad boven m'n bay res hangen. Hij loopt niet over hoor. Ontluchten duurde wel erg lang. Heb de radiator maar losgeschroefd en toen op z'n lange kant tegen de kast aan gezet, waardoor hij net een centimeter onder het reservoir zat, kwam wel veel lucht bij vrij dus je kunt het altijd eens probleren mits je slangen lang genoeg zijn natuurlijk.
 
Ik heb ook een 360 rad boven m'n bay res hangen. Hij loopt niet over hoor. Ontluchten duurde wel erg lang. Heb de radiator maar losgeschroefd en toen op z'n lange kant tegen de kast aan gezet, waardoor hij net een centimeter onder het reservoir zat, kwam wel veel lucht bij vrij dus je kunt het altijd eens probleren mits je slangen lang genoeg zijn natuurlijk.


oke thanks weer wat geleerd, ben nu bezig alles op te zoeken en te bestellen:)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
S Hulp gevraagd bij samenstellen waterkoeling 4 GPU's Advies Waterkoeling Setup 5
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Hulp bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
D Hulp bij waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 16
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
S [Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten Advies Waterkoeling Setup 35
M [WaterKoeling] Hulp bij tubes Advies Waterkoeling Setup 8
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
Silverspeed Hulp gevraagd bij assembleren van pc incl. waterkoeling Waterkoeling 9
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
vincent hulp gezocht bij call of duty Gaming 5
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
E [dienst] (Hulp bij) Storage solutions Te Huur 0
S Hulp bij 3xHD7950 koeling Advies Waterkoeling Setup 1
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
gerjanlubbers hulp gezocht bij eyefinity setup Electronica 16
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
F Hulp bij het samen stellen Hardware & Software 6
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
J Hulp bij nieuw project Advies Waterkoeling Setup 1
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
P Hulp bij mijn wc set Advies Waterkoeling Setup 13
F ek supreme lt hulp bij mountings setje voor socket 1155/1156 Waterkoeling 6
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
V hulp bij kiezen cpu cooler Hardware & Software 5
Johnny Hulp bij "mod" side panel Cases en Modding 55

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan