• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp gezocht bij een Dedicated server PC

gerjanlubbers

New member
Hey mensen ik ben eigenaar van een clan en wil graag mijn dedicated servers thuis draaien op een pc , bijv Minecraft server , MW3 server ESL promod voor wars , MW3 server ESL promod public

wat mijn vraag was , wat voor hardware heb ik hiervoor nodig en hoe kan ik hem zo zuinig mogelijk maken ?

de computer die er nu staat is gewoon normaal AMD met een dual core.

alvast bedankt voor jullie hulp

MVG Gerjan Lubbers

enthernal

underwater
hoe zwaar hij moet zijn hangt af van wat je wilt en vooral voor hoeveel personen je het wilt. Nu heb ik geen ervaring met de services die jij op wilt zetten, maar je redelijk makkelijk een guestimate moeten kunnen vinden via onze vriend google.

Wat tips die ik je alvast kan geven:
- lees je goed in zowel over het OS wat je wilt gebruiken.
- lees je goed in over de services die je wilt gebruiken (minecraft/MW3 server).

Wat hardware betreft:
- probeer je server op een zo ongebruikt mogelijk net te steken, je wilt niet dat server er uit valt als je jouw frietpot aansteekt bijv.
- Voorzie voldoende koeling, als je server bijv. op zolder staat, houd er dan rekening mee dat het daar 's zomers flink warm kan komen.
- Gebruik bij voorkeur kwaliteit onderdelen, je wilt bijv. geen B-merk voeding in je server.
- SSD's zijn een zeggen voor gewone servertjes, zeer snel, zeer veel IO en weinig verbruik.
- zorg ervoor dat je nog kan uitbreiden, als je nu bijv. 16GB nodig hebt, verkies dan 2x 8GB boven 4x 4GB modules.
- zorg dat je ALTIJD QVL-lists checkt en de passende componenten gebruikt. Bij een server is stabiliteit een must en dit helpt daar veel bij.

Bovenaan