Beste HF-ers,
Na het zien van al het moois hier op HF, wil ook ik aan een WC/Casemod project gaan beginnen.
Nou ja beginnen... ik wil me momenteel wat specifieker oriënteren op datgene wat ik zou willen.
Ik zal in een later stadium pas hardware e.d. gaan aanschaffen, maar wil dan wel graag dat alles
bij elkaar past en hoort. Vandaar dat ik nu ook nog geen build log aanmaak.
Ik wil in ieder geval graag een beroep doen op jullie kennis en ervaring!
Mede omdat mijn eigen kennis op het WC niet verder komt dan het installeren van een H50...
en op het gebied van een Casemod heb ik jaren terug dit in elkaar geflanst.
(Moet zeggen dat ik nu in ieder geval weet dat je krimpkous moet verwarmen om hem netjes om de kabel te krijgen.... Doh!)
Doel?
Mijn doel is het maken van een snelle, strakke en stille PC waar ik weer wat jaartje mee door kan.
Momenteel draait mijn 2007 setup nog steeds prima, ook al is hij niet meer geschikt voor de nieuwste games.
Merk dat ik op het gebied van gaming meer en meer de Xdoos pak...
(Misschien omdat er geen goeie PC games meer worden gemaakt... IMO!)
Budget?
Aangezien dit wel eens een maand of 6-8 in beslag kan/mag nemen, kan ik hier nu niks zinnigs over zeggen. Koop misschien elke maand wat en zal uiteindelijk een keer een grote slag moeten maken op het gebied van Mobo+CPU+Mem+GPU.
Wat ik tot nu toe weet (denk te weten)!
Ik wil iets met deze kast gaan doen, omdat ik het A een mooie strakke kast vind en B hij niet te duur is
(dus als ik hem verne*k...).
En verder...
Wil er een dubbele WC erin zetten!
1x 280 Rad (ja klopt, 2x 140mm) boven in en 1x 280 voorin (waar nu nog de HDD brackets zitten).
Deze (Black Ice GT Stealth 280), omdat die niet zo dik zijn als bv die van EK.
De ene is dan bedoeld voor de CPU en Mobo en de andere voor de GPU(s?), elk met zijn eigen pomp en res.
Had daarvoor deze al gespot (EK-Reservoir Combo DCP 4.0)
Misschien overkill? Geen idee, dat hoor ik evt graag
Vwb het kleuren schema, wil ik iets met wit gaan doen.
De kast is nu al wit, maar heb daar nog wel een custom ideetje over (ga ik nog nog niet verklappen!). Natuurlijk wil ik de voeding sleeven (ditmaal met de 'ervaring' van de de vorige keer :082: meegenomen) in bijpassende kleuren. Niet teveel led's en andere (kerst) verlichting, aangezien ik daar persoonlijk niet (meer) zo van hou...
(Ja klopt, mn 1e 'Casemod' was inderdaad wel zo...)
Who's onboard?
Wie ziet er op basis van deze info al beren op de weg?
En welke zaken kunnen jullie me nu al aan- en/of afraden?
Bij voorbaat dank voor de reacties!
JW.
p.s.
Dit kan dus wel eens een meer maanden project worden, dus wees aub niet teleurgesteld als dit topis niet
dagelijk/wekelijks wordt geupdate. Zal dit meer gebruiken als hulp topic en tzt een complete build log aanmaken
(misschien dat dit verhaal dan meeverhuisd... we will see).
*** EDIT ***
Was nog even vergeten te vermelden dat de mesh op de linker side panel, vervangen gaat worden door een window...
Na het zien van al het moois hier op HF, wil ook ik aan een WC/Casemod project gaan beginnen.
Nou ja beginnen... ik wil me momenteel wat specifieker oriënteren op datgene wat ik zou willen.
Ik zal in een later stadium pas hardware e.d. gaan aanschaffen, maar wil dan wel graag dat alles
bij elkaar past en hoort. Vandaar dat ik nu ook nog geen build log aanmaak.
Ik wil in ieder geval graag een beroep doen op jullie kennis en ervaring!
Mede omdat mijn eigen kennis op het WC niet verder komt dan het installeren van een H50...
en op het gebied van een Casemod heb ik jaren terug dit in elkaar geflanst.
(Moet zeggen dat ik nu in ieder geval weet dat je krimpkous moet verwarmen om hem netjes om de kabel te krijgen.... Doh!)
Doel?
Mijn doel is het maken van een snelle, strakke en stille PC waar ik weer wat jaartje mee door kan.
Momenteel draait mijn 2007 setup nog steeds prima, ook al is hij niet meer geschikt voor de nieuwste games.
Merk dat ik op het gebied van gaming meer en meer de Xdoos pak...
(Misschien omdat er geen goeie PC games meer worden gemaakt... IMO!)
Budget?
Aangezien dit wel eens een maand of 6-8 in beslag kan/mag nemen, kan ik hier nu niks zinnigs over zeggen. Koop misschien elke maand wat en zal uiteindelijk een keer een grote slag moeten maken op het gebied van Mobo+CPU+Mem+GPU.
Wat ik tot nu toe weet (denk te weten)!
Ik wil iets met deze kast gaan doen, omdat ik het A een mooie strakke kast vind en B hij niet te duur is
(dus als ik hem verne*k...).

En verder...
Wil er een dubbele WC erin zetten!
1x 280 Rad (ja klopt, 2x 140mm) boven in en 1x 280 voorin (waar nu nog de HDD brackets zitten).
Deze (Black Ice GT Stealth 280), omdat die niet zo dik zijn als bv die van EK.

De ene is dan bedoeld voor de CPU en Mobo en de andere voor de GPU(s?), elk met zijn eigen pomp en res.
Had daarvoor deze al gespot (EK-Reservoir Combo DCP 4.0)

Misschien overkill? Geen idee, dat hoor ik evt graag
Vwb het kleuren schema, wil ik iets met wit gaan doen.
De kast is nu al wit, maar heb daar nog wel een custom ideetje over (ga ik nog nog niet verklappen!). Natuurlijk wil ik de voeding sleeven (ditmaal met de 'ervaring' van de de vorige keer :082: meegenomen) in bijpassende kleuren. Niet teveel led's en andere (kerst) verlichting, aangezien ik daar persoonlijk niet (meer) zo van hou...
(Ja klopt, mn 1e 'Casemod' was inderdaad wel zo...)
Who's onboard?
Wie ziet er op basis van deze info al beren op de weg?
En welke zaken kunnen jullie me nu al aan- en/of afraden?
Bij voorbaat dank voor de reacties!
JW.
p.s.
Dit kan dus wel eens een meer maanden project worden, dus wees aub niet teleurgesteld als dit topis niet
dagelijk/wekelijks wordt geupdate. Zal dit meer gebruiken als hulp topic en tzt een complete build log aanmaken
(misschien dat dit verhaal dan meeverhuisd... we will see).
*** EDIT ***
Was nog even vergeten te vermelden dat de mesh op de linker side panel, vervangen gaat worden door een window...
Laatst bewerkt: