• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hey kan iemand me helpen met wat ik nog nodig heb

steven29

Junior Member
mijn systeem:
cpu: i7 940
mobo: gigabyte EX-58 Extreem
voeding: be quiet darkpower pro 850w
video: XFX geforce GTX 260 black edidtion
toren: cosmos S
ram: 12gb ram 6*2gb mushkin xp3 12800
hd 2x 750gb samsung f1r en 2x ocz 60gb vertex
mijn vraag wat heb ik nog nodig om mobo en cpu te koelen + in de toekomst vidokaart mss da ik er 1 koop waar al water koelblok op zit mss deze die er nu inzit dus fitings schroeven alles wat je maar kunt bedenken fans ik heb dit al in bazis ik wil het beste van het beste

TFC Xchanger 360 Triple
CODE: TFC102

Feser One Cooling Fluid - UV BLACK
CODE: TFC9

laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
CODE: MCP655


Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
CODE: 59005 aanta? en moet ik met verschillende diktes werken?

Ultra Bright Cold UV Light - 30cm QUAD set


TFC Herbie Clip / Slangklem (1/2) kunststof Zwart 6 stuks is dat goenoeg of moet ik er meer hebben en ook van een andere diameter?

Slangknipper (10-40MM)

DangerDen 5.25 Single Bay Reservoir
is dit groot genoeg? mag die eens heel het systeem gevuld is lager zitten dan mijn radiator?

GMR AFS1-T (electronic) Flow Meter G1/2 AG Clear
of heeft iemand een beter idee ik wil dat alles gekontroleert kan worden via men pc dus geen extra meterkes of zo wil alles zien op mijn buro blat of start balk of zo
ik dank jullie
 
ow oke dan kan ik beter nu hier nog ff alles chekken want ik kom van belgie en wil in enekeer al het juiste materiaal bij hebben
en is het mogelijk met de visa in de winkel te betalen?
+ik wil ook een toel hebben waarmee ik waterfloow en temp kan zien op men pc in men windows scereem en op een apart aparaat in een 5.25" braket
 
Met die top ga je ook voor de "bling bling" :)
Anders is de EK D5 top een goedkopere alternatief, maar Steven gaf in mail al aan dat hij beste van beste wilt ;)

Visa is niet mogelijk, wel met PayPal.
Jouw Visa card kan je dan koppelen met een PayPal account.
Of anders gewoon bank overboeking, dat scheelt weer betalingskosten.

Voor de waterflow en temp heb je een flowmeter nodig en een tempsensor.
Deze producten kan je hier vinden:
Flow / Temp Meters

Een display voor een 5.25" bay die gegevens kan weergeven kan je het beste gaan voor de Aqua-Computer Aquaero, zie hier met alle bijbehoren:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling en modding! - Zoekresultaten
 
oke
dus als ik het goed begrijp moet ik met deze komponenten hoge koelprestaties neer zetten

Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 volgens de site is dit de beste cpu blok

DangerDen 5.25 Single Bay Reservoir

Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear is het slim voor bv van 1/2 naar een verdeel box met kleinere aansluitingen en smalere darm of is de pomp sterk genoeg om overal de zelfde grote van slangen te gebruiken en nog met een verdeel box te gaan en van daar naar mobo en cpu zo da de warmte niet van cpu naar mobo dan naar radiator gaan?

en graag een uitstekende temp meter of meters die ik kan aansluiten en ook nodige materiaal die ik nodig heb om ze te kunnen aan sluiten in het ciquit

Feser One Cooling Fluid - UV BLACK 2X zal ik zeker goed me zitten

TFC Xchanger 360 Triple

Koolance MCP655/D5 Top (PMP-450) Acetal als ik het goed heb verstaan moet ik de motor overbouwen of ben ik verkeert en zijn da 2 pompen die ik in serie moet zetten

Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting

2X Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (High Flow) hoop da ik alle 2 kan gebruiken voor Aqua-Computer Aquaero 4.00 USB Fan-Controller VF-Display

13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Black Sparkle hoeveel paar zal ik nodig hebben voor het hele systeem kan ik de standaart aansluiting die op gigabite EX-58-Extreem standaart zit veranderen naar zoon schroef fiting of moet ik daar kleme opzetten kan ik nog componenten op dat mobo zetten voor water koelin in plaats van lucht koeling

ik heb 6 munchking 12800 xp3 ram modules in pc steken welke coeling raad u me hier voor aan

welke kraan zou ik het beste gebruiken / aftap punt

en dan nog 2 vragen bowen jullie de pc ook om zo ja wat is de meer kost zo nee welke pastas schoonmaak doekjes .... enz heb ik allemaal nodig om heel dit systeem te maken

ow en gelieve een duidelijk vast staan antwoord te geven zo da ik het meteen kan bestellen ik dank u niet da je niet duidelijk bent geweest voor zo ver maar er zijn nog te veel keuze aan komponenten en hoeveelhijd

Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra wat is het verschil van deze pomp en die pomp die ik als eerste heb gekozen en jullie me ook hebben aangeraden?
 
Laatst bewerkt:
De Heatkiller komt idd goed uit de testen.
Het scheelt overigens allemaal wel erg weinig qua prestatieverschil.
Ik zou daarop voor het blok kiezen die ik het mooist vindt.

Verdeelbox naar kleinere slangen is juist "slechter" voor de doorstroming. Kleinere slang geeft namelijk meer weerstand. Dus overal zelfde formaat slang houden is beter.

Je hoeft niks met de motor te doen van de pomp.
Enkel de "top" eraf schroeven en dan de nieuwe top (dus die van Koolance) erop schroeven.

Je hebt 8 fittingen nodig, dus 4 paar.

Als je ook jouw moederbord wilt waterkoelen, heb je 2 extra fittingen nodig. Dus 10 fittingen.
Ik weet niet zeker of de schroeffittingen ook op het standaard blok van jouw moederbord past.
Anders zou je een vervangende blok van EK kunnen nemen:
EK-FB KIT GA X58 - Acetal
EK-FB KIT GA X58 - Plexi
Hier kan je wel de fittingen op draaien.

Het geheugen waterkoelen is niet noodzakelijk.
Een goede luchtkoeler erop is een makkelijkere oplossing.
(bijvoorbeeld de OCZ XTC, Thermaltake Cyclone, GEIL)

Kraan maakt ook niet uit, welke jij het mooist vindt :)

Je kan Artic Clean erbij bestellen, die is echt supergoed voor het verwijderen van oude koelpasta of ander vuiligheid.

De Aquastream pomp heeft een software interface erbij.
Maar pompt minder hard dan de MCP655.
 
ok ik ga nu proberen alles te bestellen groetjes ps is er een mogelijk hijd als ik het kom afhalen nog een aantal digen er bij te nemen of bestellen ? en wat meer uitleg te vragen
 
Nee dat is (voorlopig) nog niet mogelijk.
Ons magazijn en afhaal locatie is gescheiden.

Overigens is de Watercool Heatkiller blokken niet snel leverbaar.
Watercool is nog hard bezig met het produceren van de blokken, elke winkel wacht nog op hun :(
 
dan wacht ik nog wel tot het leverbaar is ik wacht ook op de nieuwe mips mb cool set soda je de eerste slop op mobo ook kunt gebruiken.
ik vind het dom van de fabrikant da die een produkt maken met onbruikbare poorten er op wegen slechte keuze van plaatsing
maar wat kan je er aan doen he ik heb al een hele lijst met produkten XD kom al bijna aan de helft van de prijs da heel men toren heeft gekost (how van extreem) zolang het funktioneel en mooi is XD
 
EK is net terug van vakantie, die reageert nu weer snel.
Ik denk dat mensen die zeiden dat het niet passen dat op basis van het plaatje hebben gezegd.
Want als je zo kijkt, ziet het er wel krap uit.

Maar volgens EK moet je in de bovenste PCI slot gewoon nog een videokaart in kwijt kunnen.
Anders zou het idd een beetje dom van ze zijn :p
 
oke hier is mijn voorlopige bestelling https://highflow-nl.firstfind.nl/in...uniq_code]=78875&cs_cookies[cu_id]=1984533585 als dit alles bevat mss als het mogelijk is zou ik die uv lampen willen vervangen door leds zo dat het presies is of die vloeistof van zig zelf licht geven als dat mogelijk is gelive dan even te vermelden hoe

en ik heb gelezen da bij die Aqua-Computer Aquaero 4.00 USB Fan-Controller VF-Display
4 temp meters bij zitten welke soor is dat da er word bijgelevert dan moet ik die extra temp meters mss niet meer hebben
en voor de rest denk ik aan alles gedacht te hebben en is die radiator groot genoeg voor mss in de toekomst ook gpu me te koelen of moet ik dan beter een een extra radiator tusen steken

ps er zitten 2 in en uitgangen op die pomp betekent da ook da die pomp 2 aparte ciquit kan rond pompen of is dat gewoon voor verschilendse mogelijkheden van aansluiten?

als ik in mijn bestel lijst nog iets ben vergeten gelive het te melden is het mss mogelijk da ik meer slang nodig heb of zo?
 
Ik lees hierboven dat je het beste van het beste wil, period, waarom neem je dan niet een EK reservoir? Zien er ook gelijk een stuk beter uit.

Wat voor kleur vloeistof wil je?
Echt pikzwart of ben je van plan (met UV) om blauw te krijgen?
Als je meer in de richting van blauw wilt. zou ik deze afraden, heb hem ook en het is echt pikzwart als inkt, behalve als het ergens op komt en in kleine hoeveelheden is. dan oogt het blauw/paars. Heb er 4 balken UV licht op gezet en nog was de kleur vaag -donker-blauw.
Als je blauwe vloeistof wilt (imo mooier, heb ze beide in 'het echt' gezien), zou ik de UV BLUE nemen, of 1 UV BLUE mengen met 1 UV BLACK voor een meer blauwe kleur.
...Als je zwarte vloeistof wilt heb ik natuurlijk niets gezegt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
V1K1NGFAH Hey ik ben V1K1NGFAH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
C Hey allemaal! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
E hey stel me ook maar even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Hey Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
webwizzy Hey guys Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
F Installatie/Modden uitbesteden, wie kan helpen? Omgeving Zwolle Waterkoeling 6
vincent wie kan afbeelding aanpassen? Hardware & Software 7
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Bar Weinig Kan ik reserveren, aanbetalen, of kunnen we iets anders regelen? HighFlow Webshop 2
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
Freddy Bouli de Sneeuwpop Serie, waar kan je die nog krijgen??? Films / Movies 0
J Wie kan me helpen met PETG buigen? Omgeving Haaksbergen Waterkoeling 15
J Kan dit materiaal in de loop? (messing, koper, delrin) Waterkoeling 4
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
Freddy Netwerkkabel kan defect gaan?! Problemen & Oplossingen 5
coppercoq Kan niet alle waardepunten gebruiken HighFlow Computer Cooling Shop 2
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
J 4890 kan geen 3d beelden afspelen AMD / ATI 4
CDA441 Kan beeldscherminstellingen niet opslaan Problemen & Oplossingen 4
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
X Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller? Overige Koeling 6
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
B Kan GPU erbij in mijn loop? Waterkoeling 2
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
Bart D Kan bestelling niet plaatsen/betalen iDEAL - totaal bedrag klopt niet?? HighFlow Webshop 5
Adam Vandervorst Kan de XSPC 750 baypump/pomp mijn loop aan? Waterkoeling 3
B Kan je een gevuld waterkoeling systeem op zijn kant leggen? Waterkoeling 5
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2
Freddy [SOLVED] Kan je geen berichten plaatsen? (met IE?) HighFlow Forum 9
aadje93 Project "omdat het kan" Gallery & Build Logs 20
R Kan er nog een GPU blok bij mijn set? Waterkoeling 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan