Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Kan ik simpele loopje met de pomp input -> Reservoir-out en Reservoir-in -> pomp out maken?? Om zo te checken zonder iets in de loop behalve de reservoir , flowmeter en pomp? Kan dit?
Het witte ringetje is een Nozzle, die kan je in de inlet doen van de Flow Meter.
Dit is alleen nodig als je een zwakke pomp hebt.
De Nozzle zal dan de gat waar het water doorheen stroomt kleiner maken, waardoor het water nauwkeuriger op de propeller spuit.
Voor Laing DDC en D5 pompen is dit niet nodig, die pompen zijn sterk genoeg!
lache...., maar nu moet je er ook wel rekening houden dat dat pompje wel de allegoedkoopste/slechtste is die je kan hebben...
dus dan maakt meestal een topje het meeste uit
Haha no hard feelings, Maar wel goed je eigen indekken he, geef niet zomaar iemand tips zonder het fijne ervan te weten. gelukkig weet je van jezelf dat je hem WEL nodig heb.
lache...., maar nu moet je er ook wel rekening houden dat dat pompje wel de allegoedkoopste/slechtste is die je kan hebben...
dus dan maakt meestal een topje het meeste uit
Haha no hard feelings, Maar wel goed je eigen indekken he, geef niet zomaar iemand tips zonder het fijne ervan te weten. gelukkig weet je van jezelf dat je hem WEL nodig heb.
daarom dacht ik ook dat hij t ook nodig had
ikzelf dacht namelijk dat het met de slangformaat in combo met de flowmeter te maken had....
want als je grote slang gebruikt dacht ik dat de flow langs het radje gaat
water zoekt immers de weg met het minste weerstand...
(echter is de flow voor je pomp zachter dan vlak na je pomp...)
ikzelf heb je flowmeter tussen me radiator en me resovoir zitten....
(hier draait hij wel lekker rond ) 300rpm volgens fancontroller...
[edit]
Top is ook belangrijk zover ik weet...
maar volgens Freddy zit er in de D5 tops nagenoeg geen verschil in prestatie's?
hij adviseerde mij om voor een top te gaan waarin ik me kan vinde met de aansluitpunten
ps. heb je de slangen wel goed aangesloten? aanvoer en afvoer?
(ik weet niet of het op de tops staat wat intake en outtake is? ik vindt dat persoonlijk namelijk wat verwarrend met de D5 tops)
Yep alles is vers van de pers, Ik dacht dal wat dat witte blokje was, maar die heb ik dus niet nodig.
Ik ga eens proberen met aleen reservoir en pomp, en dan maar elimineren wat de oorzaak kan zijn.
Wat bedoel je precies met XT blokje te restrictief, als dat zo is, kan er dan nog wat aan gedaan worden? Ik meen me te herrinerren dat ik toen ik hem uit de verpakking haalde even door de inlet heb zitten blazen, maar moest wel hard blazen wilde er ik wat wind voelen aan de andere kant....
Dank jullie zover met alle hulp. Wordt gewaardeerd!
Ah joh, ik heb de zelfde flowmeter.. Dat ding wil bij mij alleen draaien als ik 'm horizontaal hou, op één bepaalde stand heeft weinig met je flow te maken, dat rad is gewoon erg eigenwijs en gaat alleen draaien als 't'm uit komt
je hebt idd wel een beetje een restrictieve loop...
je cpu blok is best wel restructief en dan is zo een fullcovver ook niet gigantisch voor je flow en een flowmeter kost eigenlijk ook redelijk flow
nou zou je het nog wel moeten redden met je pomp hoor
je hebt idd wel een beetje een restrictieve loop...
je cpu blok is best wel restructief en dan is zo een fullcovver ook niet gigantisch voor je flow en een flowmeter kost eigenlijk ook redelijk flow
nou zou je het nog wel moeten redden met je pomp hoor
Ok Alleen pomp + flowmeter + Reservoir, draait prima, hij draait goed rond, en in de reservoir zie ik een draaikolkje..... want ik zag zelfs het water in de reservoir niet bewegen voorheen.....
Ik ga nu eens pomp + flowmeter + reservoir + TFX Exchanger proberen.....
Als nu blijkt dat de apogee XTte restrictive is, is er dan wat aan te doen??
Ok nu met pomp +flowmeter + reservoir + rad werkt prima, ik zie goedde flow..... dus blijft overde Mobo block en de CPU block, maarik weet dat de mobo block goedde airflow had tien ik erdoorheen blies, en de XT dus niet.....
Als ik de flowmeter er gewoon tussenuit haal, en gewoon de loop aansluit (zoals voorheen dus), zal dan de restrictive flow van de Apogee roet in het eten kunnen gooien voor temps??
Is de Xt dan defective? Waarom zou er een CPU block gemaakt worden met een restrictive flow??
je hebt altijd een bepaalde flow nodig ja, anders zijn je temps hoog(er)
ik zou gewoon lekker je hele loop in mekaar zetten weer, en dan zonder de flowmeter
kijken wat er dan gebeurd
je hebt altijd een bepaalde flow nodig ja, anders zijn je temps hoog(er)
ik zou gewoon lekker je hele loop in mekaar zetten weer, en dan zonder de flowmeter
kijken wat er dan gebeurd
Ok.... ik heb de flowmeter ertussenuit gegooid, loop weer opnieuw gemaakt, en dan nu maar 24 uur watertesting doen..... morgen ga ik dan mijn systeem compleet maken en eens kijken wat er met temps gebeurt...
Verwacht mijn GTX 480 (2x) morgen...hehe.... heb al Battlefield BC2 gehaald....
Dank jullie allemaal voor jullie input! Klasse hulp!