• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Help! Geen flow in loop.

rohiet

Junior Member
water-aetup.jpg

Hoi allemaal,

Ben vandaag aan het knutselen geweest, en heb dan eindelijk de water koeling ingebouwd in mijn 800D.

Probleem is dat ik na het vullen de Flowmeter niet meer zie bewegen, tijdens het vullen draaide het wel rond, maar nu staat ie stil??.... Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?

Hieronder de componentendie ik gebruik:

Radiator: TFC Xchanger Triple
CPU Block: Swiftech Apogee GTZ
Reservoir: EK-Reservoir 250 rev.2
Pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1200L
Pomp Top: D5-MCP655 EK-Top
Mobo: EK-FB X58 Classified

Graag hulp van ervaren waterkoel experts :)......
 
Het lijkt erop dat de pomp niet sterk genoeg is om het water rond te pompen? Er is wel wat flow, want ik zie dat er wel wat water flowed. Als ik net de pomp aan zet, dan zie ik heel eventjes de flowmeter spinnen, daarna stopt ie dus.

heb je je pomp wel aangesloten?? draait je pomp??
als je pomp draait moet je hem zachtjes voelen vibreren ;)


Yep hij draait op een andere 12V voeding, aangezien ik hem nog alle componenten in de kast heb zitten.

Hij draait dus op standje 5. En ja ik voel hem vibreren......
 
mischien staat de pomp dan op een te lage stand?? (aan de achterkant zit een rood draaiknopje die je van 1 tot 5 kunt zetten ;) )

edit: oh... je hebt je pomp toch niet droog laten pompen??

Nope eerst met watergevuld, daarna pomp aan en uitgezet een paar keer, weer water bijvullen, en weer aan/uit, etc...... Als ik de pomp uitzet, dan zie ik de flowmeter eventjes de andere kant op draaien, als ik hem dan aanzet dan zie ik dat de flow meter eventjes erg langzaam de andere kant op draait, en dan stopt ie dus.....
 
ik weet het !
Draai je flow meter OM!
Je flow meter heeft een IN en OUT!


je zeg het zelf, als ik me pomp uitzet dan zie ik hem even draaien(tegendruk).

Ik heb de GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Clear (http://www.highflow.nl/images/detailed_images/detailed_image_951.jpg) volgens het boekje maakt het niet uit welke kant de flow wordt gemeten.

Maar heb het ook omgedraaid, en dat maakt ook niet uit.

geen probleem daar heb je mede forumleden voor ;)
laat effe weten of het gelukt is :)

Helaas met de originele top heb ik hetzelfde probleem, de flowmeter draait in het begin voor 1 a 2 sec, daarna stopt ie er mee.....

Nog andere dingen die ik kan proberen? .... Ik denk dat de pomp niet goed functioneert..... Maar ik zie wel dat ie wel wat flow genereer aan de intake zie ike nl wel flow lopen....

:-(..... groetjes...
 
je kan de pomp helemaal los halen, en op het aanrecht zetten met een pomp ernaast een voeding
en dan met een slang in je wasbak en eentje die terug in de wasbak gaat
en dan zo kijken of de pomp überhaupt wat rondpompt, of dat er iets in je loop verkeerd zit ;)
 
je kan de pomp helemaal los halen, en op het aanrecht zetten met een pomp ernaast een voeding
en dan met een slang in je wasbak en eentje die terug in de wasbak gaat
en dan zo kijken of de pomp überhaupt wat rondpompt, of dat er iets in je loop verkeerd zit ;)

Ok heb ik geprobeerd, ik hoor hem eerst even spruttelen, en dan komt er wat water.... maar op standje 5 ziek ik maar een klein straaltje water uit de uitvoerkomen......hoor dat zo?
 
nee niet echt,

Haal hem helemaal uitelkaar en post pics op het forum!

Weet je ook zeker dat hij op standje 5 staat?

Heb je de cables gesleeved? zeker weten dat de draadjes niet zijn omgedraait? (volgens mij draait zon ding dan de andere kant op namelijk, of is hij doorgebrand :p
 
Ok heb ik geprobeerd, ik hoor hem eerst even spruttelen, en dan komt er wat water.... maar op standje 5 ziek ik maar een klein straaltje water uit de uitvoerkomen......hoor dat zo?

Welke stand i staat weet ik niet, maar dan heb je in ieder geval een idee van de waterstraal van een D5 in een dergelijke opstelling. :p

DSC03244-1.jpg
 
de flowmeter heeft als het goed is een "wit" dopje / nozzel..

die moet je aan de kant van de "invoer" doen dus in jou setup... de witte nozzle naar boven...

ik heb dezelfde flowmeter.. zodra ik de witte nozzle eruit haal is me flow ook weg.... lol...
met witte nozzle erin is er ineens wel flow..

(denk dat het te maken heeft dat de witte nozzle een geconcentreerde straal op 't radje laat komen waardoor die gaat draaien)

hoop dat je er iets aan heb?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
A HELP: Geen flow/pulse indicatie met GMR AFS1-T electronic flowmeter Waterkoeling 12
Fall3n Geen beeld na installatie PSU verlengkabels, help! Problemen & Oplossingen 20
L Media Center + TV Kaart, maar geen beeld/ontvangst? Help Hardware & Software 5
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
Celly Help! Geen POST Handleidingen en Installatie Tips 11
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan