• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling

vincenttor

Highflow Clan Member
ik wil dus graag mijn systeem waterkoelen
de videokaart maakt best wat geluid dus als ik de pc aan laat staan dan word het geen slapen
komt ook nog eens bij dat ik vanmiddag het programmatje orthos ging testen eens zien hoe warm de cpu werd en die kwam ook boven de 65C uit
zit dan wel de standaard cooler op

ik heb veel topics gelezen en shops af zitten speuren maar ik weet niet wat het beste is of op elkaar afgestemd kan / moet worden aangezien dit voor de eerste keer is

zelf zat ik te denken aan passief gekoeld maken zodat er helemaal geen geluid meer is behalve de pomp
detailed_image_3919.jpg


alleen is dit wel verstandig, overclocken zou ik misschien ooit wel is willen doen niet TE natuurlijk
de onderdelen in mijn pc zijn als volgt

CPU: Int E8500 775 3166 BOX1333 6M
MEM: D2 4GB 1066-777 KHX8500AD2K2
VGA: Sapphire Radeon HD 4850X2 2GB GDDR3


nu kom ik met het volgende probleem een koelblok voor de HD 4850 X2,
die zie ik nu ook niet zo 1 2 3 staan helaas kwam wel op 1 of andere duitse site terecht alleen of t past ?

de voeding moet ik ook een andere voor nemen lijkt me zo , het is ook geen super merk , een sweex 650W - om te schamen ik weet het :075:

de videokaart lust ook wel wat spanning en die pomp en andere atributen ook natuurlijk
hoeveel wat raden jullie me aan ?

hopelijk kunnen jullie wat goeie info geven

zat zelf te denken aan een 450 euro wat ik er voor uit wilde geven

ik pikte ook hier en daar op dat je het systeem goed moet onderhouden, verversen van vloeistoffen etc
vroeg me alleen af om de hoeveel tijd moet je dat doen ?
 
Laatst bewerkt:
om het passief te kunnen draaien heb je zoveel/grote heatsinks nodig dat dat denk ik wel erg onhandig word...
ik zou eerder een heel laag rpm (rond/onder de 1000rpm) fans...
een waterkoelingspomp gebruikt meestal (ligt aan het type) rond de 20W dus niet echt veel ;)
ik zou eerder een goeie 3X120 rad (feser of mischien de nieuwe xspc RX serie) of mischien 2 2X120 radiatoren met dus rond de 1000rpm fans en een Laing D5-MCP655 pomp
mischien moet je nog wachten of het full cover waterblok voor jou 4850x2 of je moet het creatief aan gaan pakken met universal blocks ;)
 
oke dat word hem dan niet dan zal ik daar eens naar kijken
is een auto radiateur niets ?
en zou dit niet passen

Razor 4850 (Acetal) - XSPC UK Water Cooling Shop

deze auto radiateur is wel wat :)

0042550 Product geschikt voor uw auto. - Koeler, motorkoeling - Origineel
uitvoering : voor voertuigen met, zonder airco
Afmeetingen radiateur : 538 X 369 X 22 mm
meer info
€ 48,20

nieuw en denk genoeg koelcapaciteit
past ok makkelijk op de zijkant van mn kast :p
alleen vraag ik me af met de fans als je een paar plekken een fan zet of die wel genoeg afkoeld

ik zat nog even naar de pompen te kijken

http://www.highflow.nl/pompen/aqua-computer/aqua-computer-aquastream-xt-usb-12v-ultra.html

is dit geen goeie pomp ?
aangezien je hem op de pc kan aansluiten het 1 en adner instellen als ik t goed lees
en er zitten meerdere soorten tempratuur sensoren in
 
Laatst bewerkt:
Graag ook een advies

mijn vorige topic heeft niet helemaal gewerkt zoals ik verwacht had
dus dan nog maar 1 proberen
ik wil graag een advies voor waterkoeling
dit is ook mijn eerste keer, heb wel ervaring met waterkoeling van auto's motoren etc maar dit is ff anders qua onderdelen :)

mijn budget is rond de 450 euro hoeft niet erdoorheen natuurlijk maar als het "echt" niet kan :)

zelf zat ik al te denken aan de aqua-computer pomp

Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra

de onderdelen die gekoeld moeten worden zijn mijn cpu en gpu

duocore socket 775
ati radeon HD 4850 X2

mijn computer kast is een big tower van chieftec en als er geen ruimte is kunnen we altijd nog naar buiten :)

alleen het probleem is als volgt met de gpu zover ik begrepen heb zijn er nog geen blocks voor dat type uit en van de topic 4850 X2 word ik wel wijzer met die 2 universal coolblocks erop alleen dat met die heat sinks dat is volgensmij niets
wil namelijk het zo stil mogelijk maken omdat slapen en de pc aan niet te doen valt met die videokaart ( geluid op laagste stand van fans is niet om aan e horen)

dus bij deze ik hoop dat jullie mij even verder kunnen helpen met jullie mening wat wel wat niet wat het beste zou worden

gr
vincent
bdankt alvast
 
Ik houw jouw topic even samengevoegd, anders zitten we straks over twee topics te zoeken.

deze auto radiateur is wel wat :)
Auto radiators kan je gebruiken, maar is niet optimaal voor PC koeling.
(doorstroom kanalen, materiaal (vaak alumium, kan beter koper zijn), formaten (voor behuizing en fans), aansluitingen (voor fittingen) etc. etc.)
Je kan daarom beter alleen voor het gemak al een radiator nemen die bedoeld is voor PC koeling.

Het XSPC blok dat je noemde zal niet passen op jouw kaart, omdat die voor single GPU is.

De Aquastream is een zeer goede pomp, vele mensen hier hebben die al met tevredenheid in gebruik.

2x een Universal blok op jouw videokaart plus enkele kleine heatsinks op het geheugen is stil.
Dat komt eigenlijk bijna op het zelfde neer als een fullcover waterblok erop.
Enigste verschil is dat het geheugen en mosfets niet onder het waterblok komt, daarom moet je daar heatsinkjes op plakken.

Voor de keuze van CPU blok, slangen etc, even het volgende lijstje afwerken:

1. Radiator:
Met jouw setup zou ik voor een 240 of 360 radiator gaan.

2. Fans:
Welke je mooi vind, deze komt dus op de radiator. Als je een 360 radiator neemt, heb je 3x 120MM fans nodig.
Alle fans in onze shop zijn aardig stil (behalve de Scythe Ultra Kaze)


3a. Kies jouw CPU block
HighFlow CPU Water Blocks voor processoren
Zijn allemaal ongeveer even goed, tis jouw persoonlijke voorkeur welke je mooier vind.

4. Reservoir: welke jij mooi vind, vanaf 20 euro:
HighFlow Reservoirs


5. Pomp:
HighFlow Pompen voor waterkoeling
Ook hier weer even kijken welke je mooi vindt.
Voor jouw setup en budget zou ik voor XSPC gaan, dan hoef je ook geen reservoir aan te schaffen.

6. Koelvloeistof
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling en modding! - Koelvloeistof :: Kant en Klaar


7. Slang/Tube: Je hebt 2 of 3 meter nodig.
Formaat is afhankelijk van welke fittingen je neemt.
HighFlow Slangen voor waterkoeling


8. Fittingen:
Fittingen
3/8" of 1/2" is het meest populair.
1/2" is dikke slang en 3/8" wat dunner.
Persoonlijke smaak wat je mooier vindt.

En toebehoren:
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.
 
bedankt voor de reply

dit is wat ik gekozen heb


1X TFC Xchanger 240 Double

1X XSPC X2O Delta CPU V3 Universal

1X Nexus 120MM Real Silent 1000RPM

1X XSPC Silver 5.25" Bay Reservoir

1X Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra

2X Feser One Cooling Fluid - UV RED

3X Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

1X Coolink Chillaramic 10g

2X Swiftech MCW60-R Universal

1X Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart)

nu heb ik nog fittingen nodig alleen hoeveel stuks moet ik er bestellen gemiddeld ?
niet dat ik ineens 1 te kort kom of iets dergelijks :043:

en de heat sinks kon ik even niet vinden zal er wel overheen gekeken hebben die gene voor de videokaart, vraag me alleen af koelt dat wel genoeg dan ?

ik heb er op dit moment 5 harddisks inzitten
deze worden toch ook goed warm moeten die niet gekoeld worden ?
wil namelijk t liefst in de kast geen fans meer laten draaien als dat mogelijk is of moet ik ze dan echt ook watergekoeld maken ?

bedankt voor de info tot zover hoop dat wat ik geselecteerd heb ook samen kan

gr
vincent
 
Alles past :)

Je hebt 2 fans nodig voor de radiator.

Je hebt 12 fittingen nodig. Bijvoorbeeld deze:
10MM (3/8) Feser Schroeffitting v2 - G1/4

Verder heb je nog adapters nodig voor de Aquastream pomp:
1x Eheim 1046 Uitlaat adapter naar G1/4
1x Eheim 1046/1048 Inlaat adapter naar G1/4

Heatsinks bijvoorbeeld deze:
Swiftech MC14 RAM heatsinks (8 stuks)
Dat koelt genoeg.

Je kan het beste wel fans in jouw kast hebben, want moet je wel een airflow hebben, zodat de componenten die niet watergekoeld zijn ook nog hitte kwijt kunnen.
Zet er minimaal twee stille fans in zoals van Nexus of nog beter Noctua.
(eentje voorin de kast en eentje achter).
 
oke maar voor de kast zelf daar sluit ik de fans wel op aan die er al in zitten

file1180072801744.jpg



dat zijn er 3 van deze neem aan dat dat genoeg is ?
en die van noctua zijn die echt zoveel stiller dan de goedkopere types
aan de prijs te zien zal je zeggen van wel natuurlijk

bedankt tot zover weer volgende maand mooi bestellinkje plaatsten dus

EDIT: nog even een vraagje over het toerental
welk toerental moet ik nemen voor de radiator koelende fans ?
1300 - 1200 - 800 ?

gr
vincent
 
Laatst bewerkt:
Neem voor de pomp maar de Aquastream XT Ultra ... stiller heb je ze niet en het is een enorm krachtige pomp (niveau D5) met een lifthoogte van 4.2m. Bovendien is de Ultra regelbaar via software vanop je desktop (echt leuke software). Ook kan je er een flowmeter aan hangen zodat je de effectieve flow (in l/h) ziet en kan je de pompsnelheid automatisch laten regelen afhankelijk van de temp van je water of van de omgeving (via sensor, dus ook op de cpu als je wil).

Wat de rad betreft: moet je zelf weten. Veel mensen vinden het weinig "bling" hebben om een autorad te gebruiken (let wel: koperen kachelradiatoren zijn het meest geschikt!) maar de prestaties zijn wel degelijk goed (de afmetingen vaak ook natuurlijk :D), alleen moet je dan best wel voldoende krachtige fans voorzien (en die zijn dan meestal weer wat luidruchtiger) ...

Persoonlijk vind ik zo'n zelf ingebouwd rad wel veel "bling" (maar helaas ook veel meer werk) hebben en meestal origineler dan de zoveelste in rij met dezelfde rad, dezelfde opstelling en montage, dezelfde ... maar voor ik hier de helft van de leden over me heen krijg: DIT IS EEN PERSOONLIJKE MENING (en ik verexcuseer er mij bij deze alvast op voorhand :icon_pai:)
 
Laatst bewerkt:
mja ik hou wel van iets leuks ervan maken
had al hele plannen, versterker uit mijn auto is een kanaal van opgeblazen sinds afgelopen weekend was van plan die jbl case te gebruike daarin de radiator maken en weet ik wat nog meer , wat dat moment in me op komt beetje interessant en pakkend maken

en betreft past dat wel met de radiator, wilde die niet binnen in de kast zelf doen hoor :) gewoon op de buitenkant vastmaken ofzo kast is groot zat

en heb zat gereedschap in de schuur dus laat de fantasie maar komen eheh
en mezelf kennende is het klaar in een weekend
kan nooit wachten tot het af is al ben ik de hele nacht bezig
heb me auto ook bumpers etc erop gemaakt en geschuurd geplamuurd gespoten in een week en dat terwijl ik overdag van half8 tot 5 werkte
maar goed moet even wachten tot volgende maand tot de centen het toe laten
want heb net even een 7.1 surround set van onkyo gekocht en een asus eee 1000h :dunno
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan