• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graag jullie "professioneel" advies

Woozy

Member
Hoi.

Aangezien mijn GTX480's in sli lekker warm komen (gezellig in de winter :D) had ik als nood oplossing momenteel 2 80MM High performance fans op de kaartjes laten blazen. Nu dit zijn echte stofzuigers qua lawaai en me huisgenoten kunnen hier nu niet meteen om lachen + op Bad Company 2 maxed open op 1920 1200 haalt het bovenste kaartje makkelijk 85-90°C

Daarmee ik dus best om de huisvrede te bewaren ga overstappen voor custom watercooling voor de gpu's. Voor de cpu had ik dan weer de corsair H70 in gedachten.

Nu voor de GPU's te koelen had ik de volgende setup in gedachten:

Mijn stc101 coolermaster stacker vervangen door coolermaster haf x
als gpu blockken de Watercool Heatkiller GPU-X3
Radiator: 360 Rad en als de case het toelaat mijn oude blackice gt 240 erbij
Pomp de mpc355 (heb ik nog 3 stuks van liggen, dus desnoods 2 in serieel aangesloten indien nodig)
Tubing liefst 3/8", want me vorige CPU was watercooled met 1/2" slangen en de case was eerlijk gezegt nogal goed gevult met tubing alleen al
Reservoirtjes ook nog genoeg in overschot maar die maken naar mijn weten geen verschil in prestaties.

Zou deze setup beetje ok zijn om de hittemonsters te baas te kunnen? Ook welke 360 radiator raden jullie aan(rekening houdende er mogelijkheid is dit het enige rad is dat ik in de loop kan plaatsen)? Ik had als idee de thermochill 120.3, maar vraag me af of die wel past in de Haf X aangezien ik van sommige mensen al gehoord te hebben ze de thermochill niet in hun kast kregen (Cosmos S case was 1vd cases die ik me herinner)


Als jullie meer info nodig blijken te hebben just ask :)

Bedankt bij voorbaat ;)
Groeten
W00zY

edit: Bijna vergeten, zo'n koppelingetje tussen de 2 gtx kaartjes natuurlijk ;)
 
Ik snap je punt met 2x 80 mm fans dat zijn nu eenmaal high end rpm fans en maken indd een hard geluid , naast dat WC is gewoon fucking episch !:p

Ik zelf draai met 1 DC355 , 2x 360 rad , ram , cpu , gpu ,chipset
(heb zelf ook een gtx480 ) Idle hangt die op 36 graden en onder stress op zoon 49 /50 )

Als je toch 3x een dc355 hebt liggen zou ik er gewoon 2 voor in dumpen !:) Maak je een dual loop op je GTX480's en zelfs dan heb je nog 1 over en die zou ik dan op mijn CPU loop zetten , je kunt beter ook je cpu gewoon costum koelen , dan met een H70 niet dat daar wat mis mee is ! maar je eigen setje zal het beter doen !:) en met een beetje creativiteit krijg je er alles netjes in bij de HAF X

Qua waterblok voor GPU's zit je goed ze zijn niet helemaal mijn smaak maar dat is aan jou over .
Mocht je een cpu blokje zoeken dan raad ik je de EK supreme HF aan .

Just my 2 cents !

Edit : En ik zou persoonlijk gaan voor andere TOPS gaan op je pompjes !:) Alphacool of EK doet het prima ! ( heb zelf de alphacool)
 
Tops doen juist een heel hoop in preformence ! je LIter per uur gaat er van omhoog !
En nog een voordeel tops zorgen er voor dat je op meerder pleken op de top zelf een fitting kan monteren wat voor makkelijker montage voor plaatsing van de pomp zorgt + je tubing routine wordt stuk makkelijker je kunt meer ''onmogelijke routes wat je eerst met standaard top niet kon nu wel ''
Naast dat een top van alphacool kost 19,95 is plexi dus je Vloeistof schijnt er door je kunt er ook nog ledjes in proppen + het ziet er heel mooi uit !

Ik zie geen reden waarom niet :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
Y Wat vinden jullie hiervan? Advies Waterkoeling Setup 5
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Quadcore kunnen jullie me helpen ... Algemene Discussies 2
Cygnitr0n Herkennen jullie deze nog...? Films / Movies 29
E Welke pomp adviseren jullie? Waterkoeling 11
D Welke PC nemen jullie mee naar The party 9? Lan Party 24
dark viper zwolle jullie mening over deze 9800gx2 Hardware & Software 29

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan