Woozy
Member
Hoi.
Aangezien mijn GTX480's in sli lekker warm komen (gezellig in de winter
) had ik als nood oplossing momenteel 2 80MM High performance fans op de kaartjes laten blazen. Nu dit zijn echte stofzuigers qua lawaai en me huisgenoten kunnen hier nu niet meteen om lachen + op Bad Company 2 maxed open op 1920 1200 haalt het bovenste kaartje makkelijk 85-90°C
Daarmee ik dus best om de huisvrede te bewaren ga overstappen voor custom watercooling voor de gpu's. Voor de cpu had ik dan weer de corsair H70 in gedachten.
Nu voor de GPU's te koelen had ik de volgende setup in gedachten:
Mijn stc101 coolermaster stacker vervangen door coolermaster haf x
als gpu blockken de Watercool Heatkiller GPU-X3
Radiator: 360 Rad en als de case het toelaat mijn oude blackice gt 240 erbij
Pomp de mpc355 (heb ik nog 3 stuks van liggen, dus desnoods 2 in serieel aangesloten indien nodig)
Tubing liefst 3/8", want me vorige CPU was watercooled met 1/2" slangen en de case was eerlijk gezegt nogal goed gevult met tubing alleen al
Reservoirtjes ook nog genoeg in overschot maar die maken naar mijn weten geen verschil in prestaties.
Zou deze setup beetje ok zijn om de hittemonsters te baas te kunnen? Ook welke 360 radiator raden jullie aan(rekening houdende er mogelijkheid is dit het enige rad is dat ik in de loop kan plaatsen)? Ik had als idee de thermochill 120.3, maar vraag me af of die wel past in de Haf X aangezien ik van sommige mensen al gehoord te hebben ze de thermochill niet in hun kast kregen (Cosmos S case was 1vd cases die ik me herinner)
Als jullie meer info nodig blijken te hebben just ask
Bedankt bij voorbaat
Groeten
W00zY
edit: Bijna vergeten, zo'n koppelingetje tussen de 2 gtx kaartjes natuurlijk
Aangezien mijn GTX480's in sli lekker warm komen (gezellig in de winter
Daarmee ik dus best om de huisvrede te bewaren ga overstappen voor custom watercooling voor de gpu's. Voor de cpu had ik dan weer de corsair H70 in gedachten.
Nu voor de GPU's te koelen had ik de volgende setup in gedachten:
Mijn stc101 coolermaster stacker vervangen door coolermaster haf x
als gpu blockken de Watercool Heatkiller GPU-X3
Radiator: 360 Rad en als de case het toelaat mijn oude blackice gt 240 erbij
Pomp de mpc355 (heb ik nog 3 stuks van liggen, dus desnoods 2 in serieel aangesloten indien nodig)
Tubing liefst 3/8", want me vorige CPU was watercooled met 1/2" slangen en de case was eerlijk gezegt nogal goed gevult met tubing alleen al
Reservoirtjes ook nog genoeg in overschot maar die maken naar mijn weten geen verschil in prestaties.
Zou deze setup beetje ok zijn om de hittemonsters te baas te kunnen? Ook welke 360 radiator raden jullie aan(rekening houdende er mogelijkheid is dit het enige rad is dat ik in de loop kan plaatsen)? Ik had als idee de thermochill 120.3, maar vraag me af of die wel past in de Haf X aangezien ik van sommige mensen al gehoord te hebben ze de thermochill niet in hun kast kregen (Cosmos S case was 1vd cases die ik me herinner)
Als jullie meer info nodig blijken te hebben just ask
Bedankt bij voorbaat
Groeten
W00zY
edit: Bijna vergeten, zo'n koppelingetje tussen de 2 gtx kaartjes natuurlijk