• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup!

Cortex

New member
Goedenavond iedereen!

Ik heb een waterkoeling setup in gedachte voor mijn huidige rig. Ik had graag jullie comments/ervaringen/hulp gehad :D.

Mijn huidige RIG in a nutshell ter info:
Case: Coolermaster Cosmos II
Mobo: Asus R4E (socket 2011)
GPU: Asus HD7970 (reference model)

Mijn plan:
RES/PUMP > CPU > RAD1 > GPU > RAD2
- Ik wil later nog uitbreiden
- Van plan 1/2 slangen te gebruiken (slangen/fittings van Feser)

De items dat ik wil aankopen hiervoor staan hieronder, bij sommige items waar ik vragen bij heb zullen er wat notities staan :D

RES/PUMP: Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay Reservoir with 1x MCP35X MAELSTROM35X
- Is deze krachtig genoeg voor huidige loop?
- Hoe zit het met deze fittings? Aangezien ik 1/2 slangen wil plaatsen?


CPU block: EK-Supreme LTX CSQ - Nickel Plexi

RAD1: XSPC EX240 Slim Line Dual Fan Radiator
- Hoeveel schroeven zijn included? Ik plan deze te monteren op top, met push/pull = 16 schroeven
- 2x120 "normal size" fans op top: Aerocool 120mm Shark Devil Red Edition LED Fan 1500RPM EN55437
- 2x120 "slim" fans bottom: Scythe 120MM Slip Stream SLIM 1200RPM SY1212SL12L
- Slim line rad + Slim fans omdat er op top niet veel plaats is om anders push/pull te realiseren met de Asus R4E...


GPU block: Koolance Radeon HD 7970 - VID-AR797

RAD2: XSPC RS240 Black
- Hoeveel schroeven zijn included? Ik plan deze te monteren bottom, met push/pull = 16 schroeven
- 4x120 "normal size" fans


Misschien dat jullie enkele practische pointers hebben?
1. Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g) is 1 tube voldoende?
2. Ik plan 1/2 slangen te plaatsen, welke type slangen zouden goed zijn ivm bochten etc.? (Ik dacht aan Feser fittings, misschien dan ook Feser tubes?)
3. Hoeveel liter water bestellen? :D
4. Indien er een item niet op vooraad is, duurt het dan effectief 3-4 werkdagen ong. om ze te leveren/verschepen? (aangezien er een aantal items niet in voorraad zouden zijn).

Misschien ben ik nog iets vergeten...?
 
Laatst bewerkt:
1 tube is voldoende ;)

Keuze formaat slang kan je beste nemen voor wat je het mooist vindt.
Feser slang is prima, maar elke merk slang knikt bij scherpe bochten.
Je kan daarom het beste wat 45 graden en 90 graden adapter fittingen mee bestellen, zodat je scherpe bochten kan voorkomen.

2 liter is aan te raden, is meestal ruim voldoende, zodat je ook nog wat als reserve hebt.

De genoemde producten die niet op voorraad zijn, is inderdaad binnen 3-4 werkdagen leverbaar.
 
Merci voor de reactie, misschien wat newbie questions, maar om toch zeker te zijn. De fittings van de res/pump kan ik gewoonweg vervangen? Of zijn dit vaste elementen? :hmm

maelstrom-mcp35x600.jpg


Dus bij de radiators worden er bij elks 16 schroeven meegeleverd? (Voor de slim fans, moet ik deze dus gewoon korter maken).

Zien mijn uitgekozen componenten (en idee) er 'ready to go' uit? :120:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan