• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies nodig over voeding! pls!

pauloacoelho

Junior Member
hey guys and girls!
ik ben sinds kort op watercooling overgestapt..heb een dure thermaltake tai-chi met watercooling (ingebouwd) aangeschaft vorig jaar. Hij is nu eindelijk klaar..aleen de cpu wordt gekoelt door deze set..met een dubbele 240 radiator

mijn configuratie:

thermaltake tai-chi kast..already watercooled (600x263x546 measurements!!!) 240 radiator, full copper cooler
moederboard: gigabyte EX58-UD5 (wil straks jullie watercoolingset hiervoor aanschaffen) want northbridge word erg warm!
i920 (draait nu op 3,22..wil hem verder overclocken (d0 stepping!)
XFX gtx275 xxx extreme videocard (ga straks over op watercooling, wordt nu erg warm)
kingston 2000mhz ddr3 geheugen 6gb (standaard HOGE spreaders..moet nog uitzoeken of ik die er af kan halen om die ook op watercooling te zetten)
5x 7200rpm hdd intern met interne voeding via PSU

extern 2x HDD via usb ..voeding extern 220v
extern 2x HDD via e-sata..voeding ook via extern 220v
3 fans (1300rpm)12cm in de case
2 fans (1300 rpm) 12cm tegen de radiator (radiator zit in de kast in de zijdeur)
minimaal 1 usb stick aangesloten usb2


ik heb een thermaltake roughpower 700 watt van 3 jaar oud. werkte altijd perfect en altijd KOEL!,zelfs met een titan amanda TEC cooler die ik op mijn vorige duo core (e6800 op 3500MHZ stabiel 24-7!!) had gezet (50WATT max.) en 3 hdd's en extreem overclockte videocard.

sinds ik alle harde schijven heb ingebouwd in mijn nieuwe configuratie en minimaal heb overclocked (3,22mhz)valt het me op dat de lucht komende uit de outtake van de voeding warm is...en de harde schijven hebben tevens tijd nodig om gegevens te vinden... heb het met 2 schijven aangesloten geprobeerd en dan kom ik meteen in een directory met bijv 500 files..nu gaat het windows 7 groene balkje elke weer van links naar rechts en moet hij opniew sorteren.

MIJN VRAAG: is mijn voeding nu aan het aftakelen?:wehe

is mijn voeding met 700 watt genoeg voor dit? ook in verband met uitbreidingen...ik wil een tweede (onafhankelijke) lus met een aparte radiator gaan gebruiken voor onderstaande extra set. wat is je advies in deze?...er komt ook een geluidskaart van creative in..de soundblaster titanium geluidskaart. die krijg ik eind december..........want dit wordt mijn gaming systeem.

zoals ik al zei..ik heb nu een dual row radiator met full copper koeler op mijn cpu zitten van thermaltake, (hij koelt erg goed tot nu toe) (3/8 aansluiting denk ik) (voor test zie hier:Thermaltake Tai-Chi System Case Review (page 11) - X-bit labs) . maar binnen afzienbare tijd wil ik alles watercooled hebben..heb al mijn wenslijstje ingevuld..MB (jullie hebben een mooie set voor mijn UD5..MIPs tripple freezer?), videocard (swiftech mcw 60 met heatsink en adapter?). voor het geheugen weet ik nog niet wat te doen....240/360 swifttech radiator?, swiftech resesoir mcres micro?,laing mcp 355 pomp? en de eventuele aansluitingen,slangen enz...

dus twee vragen:

1. wat is je advies inzake de voeding...welke stabiele wattage moet ik hebben als ik ook wil upgraden naar een tweede lus? want ik wil ook geen overkill ivm met energie besparen..lolz.
2. wat is de juiste lus:

de bestaande lus (thermaltake)op de cpu houden? of hem gebruiken voor het MB, videocard en geheugen? en een nieuwe cooler voor mijn cpu kopen (swiftech apogee xt?) met de nieuwe dual row 240(360?) radiator achter/voor de kast inbouwen?

trouwens ik denk dat ik dit door jullie zal laten inbouwen..zo weet ik ook dat het dan goed gebeurd...jullie doen toch ook inbouw van de bij jullie gekochte artikelen?:098:

dank je voor je antwoord, hoop dat je/jullie mij kan helpen. want ik ben nieuw in watercooling.
gr
Paulo
 
Omdat jij nu op waterkoeling bn overgegaan heb ej minder airflow in je case dus ja je voeding geef dan meer warmte door uit je case.

700W is zeker nog genoeg!

wil je vernieuwen neem dan een HX750W van corsair dan heb je weer veel jaren vooruit te gaan .

owja thermaltake is in het algemeen zonde van je geld beter had je veel research gedaan met thermaltake watercooling en dan nog is overclocken en de standaart vloeistof = drap :D!

Die case kost 300 euro ofzo :O van dat geld had een een cm690+ dikke watercooling kunnen kopen waar je wel dik mee kan overclocken!

met je standaart thermaltake pomp zouw ik er geen GPU durven bijdoen omdat die restrictie velen malen groter worden.

srry dat ik uw case+waterkoeling afkraak maar velen zijn u voorgegaan die het naderhand inzien dat het weg gegooid geld is meschien hard om te horen maar het is zo.
 
Laatst bewerkt:
je voeding doet het nog best :)
ik heb ook een hele tijd met redelijke oc op mijn cpu (i7 920 C0 @ 4ghz 1,4Vcore) oced gfx kaart (4870) 4 hdd's intern en 16 ventilatoren op een corsair HX520 gedraait... dus kwa dat betreft zou jou voeding het prima moeten trekken ;)
dat er wat warmere lucht uitkomt betekent dat hij wat harder moet werken ;) (ja je hebt nu een dikke i7 enz ;) )

het beste kwa WC loop is eigenlijk alle thermaltake troep eruit gooien en "vers" beginnen :)
maar als je de thermaltake spullen persee wilt houden gebruik het dan voor de niet cpu loop en maak idd voor de cpu een mooie 240/360 loop met die apogee als goede keus idd
 
dank jullie voor jullie antwoord!
ben eruit..ga een aparte loop maken voor de gpu en het moederboard...ik wil nu een MIPS GIGABYTE X58 Triple-Chip Freezer POM kopen bij highflow.....dit is een moederboard cooler die alles koelt op je board dat warmte genereerd...maar nu zie ik op hun site dat je aparte mosfet cooler blocks moet hebben? of zitten die al in jullie set?
Freddy, kun je mij hierop een antwoord geven? en ik moet ook weten welke fittings ik het beste kan nemen. want dan kan ik snel de order plaatsen. dank je!!
 
beste freddy
dank je voor je antwoord..
maar..
heb ik maar 1 mosfet block nodig? of 2? want op hun site staat er twee afgebeeld in hun setje GIGABYTE X58 Series Kühler Set POM, MCH2429 voor 136,90 euro voor mijn motherboard
en ik wil graag meteen genoeg bestellen....dus dan heb ik ook 6fittingen nodig.
deze fittingen..zijn die ook geschikt om later een swiftech set te maken met 360 radiator? dank je voor je antwoord
gr
Paulo
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
R Advies nodig de 5820k of de 6700k Hardware & Software 5
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
MisterIce Advies nodig over opslag/RAID Hardware & Software 11
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
I eerste wc advies nodig Advies Waterkoeling Setup 11
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t Advies nodig qua ventilatoren. Overige Koeling 8
T Advies nodig: Moederbord in case isoleren tegen condens Overige Koeling 3
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
C [Advies Nodig] Draining unit & plaatsen 2de RAD Waterkoeling 2
H WaterKoeling Advies Nodig - Lees voor Systeem Info Advies Waterkoeling Setup 33
G Advies Nodig WC Setup budget 1200 Euro Advies Waterkoeling Setup 7
M Advies nodig over onderdelen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
A Advies en controle nodig voor mijn setup Advies Waterkoeling Setup 13
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
P Advies nodig voor WC systeem Advies Waterkoeling Setup 8
R Advies eerste WC setup nodig. Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies nodig voor waterkoeling setup 500-600 euro – Q6600 - RAM – NB/SB - 2x HD5890 Advies Waterkoeling Setup 18
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
ShockRaver [ADVIES nodig] Weinig FLOW! Advies loop nodig. teveel ristrictie?? Waterkoeling 13
J Antec Sonata III - Advies nodig Waterkoeling 10
D waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 8
LightStar Advies nodig.... Advies Waterkoeling Setup 6
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
S upgrade advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
A Ik heb ook weer advies nodig Advies Waterkoeling Setup 13
Traxtorm Advies nodig waterkoeling! Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Advies nodig voor een waterkoeling setup? Advies Waterkoeling Setup 0
N advies nodig!! Advies Waterkoeling Setup 24
Wouter Advies nodig voor waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 100
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
Wouter Advies nodig waterkoeling :) Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan