Hallo mensen,
Ik zou advies/support willen vragen bij het uitkiezen van mijn waterkoeling setup.
Dit zijn mijn systeem specs op dit moment:
Asus P5Q-Pro
Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz @ 3.5 GHZ
Xigmatek Dark Knight CPU koeler
4096MB DDR2 RAM @ 922 MHz 7-7-7-20 2T(vind ik sneller dan op 800 MHz /
5-5-5-15 2T
Asus HD4870 1 GB
Videokaart koeler: Arctic Cooling Accelero S1 + 2 Xilence Red wing 92mm fans
Creative X-FI Titanium Fatal1ty champion serie (sorry, vergeten te vermelden bij mijn kennismaking xD)
Zalman ZMF1-Plus fancontroller
Samsung HD103UJ in RAID0 (2 x 1 TB)
Thermaltake Thoughpower 750W
Behuizing: Xigmatek Midgard
Ventilatoren: 3x Tacens Ventus Pro 120 mm (2 boven op de plaats waar een radiator geplaatst kan worden en 1 onder)
2x Xigmatek (oranje) 120 mm (1 voor en 1 achter)
Ze zijn allemaal aangesloten op de fancontroller (Zalman ZMF1-Plus)
De hardware die ik wil gaan waterkoelen is/zijn:
Processor (Q6600)
Werkgeheugen -> in de toekomst als ik geheugen heb die daarvoor geschikt is
NB/SB
1x HD5890 (in de toekomst) -> voorlopig nog luchtkoeling op mijn huidige HD4870
De reden(en) waarom ik waterkoeling wil is: Dat ik me processor/ram/(evt.)videokaart meer wil gaan overklokken. Ik heb 1 jaar terug bewust voor deze cpu koeler gekozen omdat hij één van de beste was op dat moment qua prijs/kwaliteitverhouding. P.S. Het scheelt maar gemiddeld 3 graden gestressed i.v.m. de Thermalright Venomous X die dus rond de 70 euro kost excl. Fan vs. Mijn cpu koeler van 38 euro incl. fan.
Het maakt niet uit waar ik de radiator wil gaan plaatsen, ik heb op het ogenblik nog 2* 120mm fans aan de bovenkant zitten op de plek waar dus ook een radiator geplaatst kan worden, dus die fans zou ik er dus uit moeten halen als die niet meer nodig zijn hoewel ik ook wel graag van jullie wil horen wat nou het beste is want er moet wel genoeg airflow in me kast blijven.
P.S. Ik geef alvast aan waar ik uiteindelijk op uit wil komen dus als ik een setup samenstel wil ik nu bijvoorbeeld nog geen GPU waterblok uitzoeken. Het is de bedoeling dat de radiator zowel als pomp er geschikt voor zijn als ik zover ben om alles te gaan waterkoelen.
Alvast bedankt en zie de reacties wel verschijnen
Groeten, Oneshotk
Ik zou advies/support willen vragen bij het uitkiezen van mijn waterkoeling setup.
Dit zijn mijn systeem specs op dit moment:
Asus P5Q-Pro
Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz @ 3.5 GHZ
Xigmatek Dark Knight CPU koeler
4096MB DDR2 RAM @ 922 MHz 7-7-7-20 2T(vind ik sneller dan op 800 MHz /
5-5-5-15 2T
Asus HD4870 1 GB
Videokaart koeler: Arctic Cooling Accelero S1 + 2 Xilence Red wing 92mm fans
Creative X-FI Titanium Fatal1ty champion serie (sorry, vergeten te vermelden bij mijn kennismaking xD)
Zalman ZMF1-Plus fancontroller
Samsung HD103UJ in RAID0 (2 x 1 TB)
Thermaltake Thoughpower 750W
Behuizing: Xigmatek Midgard
Ventilatoren: 3x Tacens Ventus Pro 120 mm (2 boven op de plaats waar een radiator geplaatst kan worden en 1 onder)
2x Xigmatek (oranje) 120 mm (1 voor en 1 achter)
Ze zijn allemaal aangesloten op de fancontroller (Zalman ZMF1-Plus)
De hardware die ik wil gaan waterkoelen is/zijn:
Processor (Q6600)
Werkgeheugen -> in de toekomst als ik geheugen heb die daarvoor geschikt is
NB/SB
1x HD5890 (in de toekomst) -> voorlopig nog luchtkoeling op mijn huidige HD4870
De reden(en) waarom ik waterkoeling wil is: Dat ik me processor/ram/(evt.)videokaart meer wil gaan overklokken. Ik heb 1 jaar terug bewust voor deze cpu koeler gekozen omdat hij één van de beste was op dat moment qua prijs/kwaliteitverhouding. P.S. Het scheelt maar gemiddeld 3 graden gestressed i.v.m. de Thermalright Venomous X die dus rond de 70 euro kost excl. Fan vs. Mijn cpu koeler van 38 euro incl. fan.
Het maakt niet uit waar ik de radiator wil gaan plaatsen, ik heb op het ogenblik nog 2* 120mm fans aan de bovenkant zitten op de plek waar dus ook een radiator geplaatst kan worden, dus die fans zou ik er dus uit moeten halen als die niet meer nodig zijn hoewel ik ook wel graag van jullie wil horen wat nou het beste is want er moet wel genoeg airflow in me kast blijven.
P.S. Ik geef alvast aan waar ik uiteindelijk op uit wil komen dus als ik een setup samenstel wil ik nu bijvoorbeeld nog geen GPU waterblok uitzoeken. Het is de bedoeling dat de radiator zowel als pomp er geschikt voor zijn als ik zover ben om alles te gaan waterkoelen.
Alvast bedankt en zie de reacties wel verschijnen
Groeten, Oneshotk
Laatst bewerkt: