• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ik heb ook weer advies nodig

Antyrael

Senior Member
Ik ga mijn setup dus uitbreiden met een 2e GTX-295.

Nu vraag ik mij in eerste instantie af of mijn 750W (Corsair) voeding dit gaat trekken, of dat ik toch naar 850W of misschien meer moet?
Korte opsomming van wat ik denk dat de grootste vreters zijn:
- i7 920 @ 3.8 GHz
- 2x GTX-295, zeer waarschijnlijk gaan die ook overgeklokt worden
- RAID0 configuratie (2x 10k RPM SAS)

Ten tweede vraag ik mij af of de TFC Xchanger 240 Double voldoende koelingsuitbreiding is naast mijn bestaande Blackice Stealth 360, of is nog een 2e 360 rad echt aan te raden?

Als laatste zou ik ook graag willen weten of mijn Laing DDC-1Plus MCP355 voldoende kracht heeft om de vloeistof overal goed genoeg doorheen te blijven pompen.
 
je pomp zal het wel trekken (met een aftermarket pomp top iets beter) maar kan altijd beter natuurlijk ;)
en in die loop zit dus al je cpu en je gtx 295?? dan zou een double het wel trekken (ligt uiteraard aan het fan rpm) maar weer het kan altijd beter (een 360) van teveel rad "oppervlakte" is nog nooit wat slechts gekomen :D

verder zul je met je voeding op het randje zitten, en als je dan toch besluit een nieuwe te kopen koop dan meteen een 1000W (scheelt je ook nog eens stroom want rond de ik geloof 50% gebruik zijn voedingen het zuinigst denk aan een auto met een erg kleine of grote motor)
 
Bedankt dopestuff :023:

Ik heb er inderdaad een andere top opzitten (zie signature), dus dat zit wel goed!

In mijn loop heb ik mijn cpu, de mosfets, de NB/SB en de GTX-295, met deze warme dagen zie ik dat mijn cpu onbelast al zo'n 42 graden is...
Op de TFC 240 double ben ik van plan om 2 Noctua's te zetten, vanwege lage geluid en toch hele goeie airflow. Betere suggesties zijn van harte welkom natuurlijk ;)
De 2e rad komt in ieder geval buiten mijn kast te hangen.

Ik denk dat ik het met de voeding eerst maar eens probeer dan, mocht toch blijken dat het niet voldoende is moet ik toch maar een nieuwe halen.
Doe ik wel gelijk een modulaire voeding, al die ongebruikte kabels zijn rete-irritant altijd.
 
2x GTX295 trekt je psu dus echt niet. het minimum aanbevolen is alleen al 680W en de peak wattage voor die kaarten is bijna 300W, dus je moet al in de 1000W zoeken. ook omdat je je 920 is overgeclocked.
 
Ik was daar al een klein beetje bang voor, iets te impulsief geweest...
Nu ben ik uiteindelijk toch meer geld kwijt dan ik eigenlijk wou en kon uitgeven, als dat maar goed gaat!

Heeft iemand nog een (modulaire?) 1000W voeding over toevallig? ;)
 
Goed plan St1ng, bedankt! Daar had ik nooit naar gezocht :D
Kerensky, bedankt voor de tip, ik doe de modular cable pack erbij, heb ik zeker genoeg en voor € 20,- extra is dat wel de moeite waard.

Totaal € 134,95 voor een 1000W voeding, daar doe ik het voor! :023:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Ook ik heb mijn weg gevonden........ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
paco Heb ik een goede 4670k of een zeer goede??????????? Overclocking 8
C Welke router heb ik nodig? Problemen & Oplossingen 2
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
Thierry Welke cpu heb je nu echt nodig??!! Hardware & Software 1
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
alain-s Beste Case Mod van een Silverstone FT-02 dat ik ooit heb gezien Cases en Modding 3
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3
DeKentering Beste setup met de producten die ik heb?? Waterkoeling 3
Sw333t Sleeve, welke maten heb ik nodig Cases en Modding 1
Sw333t Monteren van plexiglas window: Welke kit heb ik nodig? Cases en Modding 8
M hallo ik heb sinds vandaag mn desktop een ssd ingebouwd Problemen & Oplossingen 2
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Cygnitr0n De "Ik heb van Sinterklaas gekregen..." topic Algemene Discussies 21
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
Wally1987 [IN-ACTIVE] Alles wat ik heb Verkocht 20
Freddy Welke bureaustoel heb je? (Pics aub) :) Algemene Discussies 33
D Welke block heb ik nodig voor mijn GTX 470 Advies Waterkoeling Setup 10
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
F Welke Bitspower SLI stukken/Crystal tubes heb ik nodig? Waterkoeling 1
Marcel2102 heb ik zo een beetje alles ? Advies Waterkoeling Setup 8
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
fasster welke fittingen heb ik nodig om deze bocht te maken? Waterkoeling 6
Sw333t Fillport benodigheden. Wat heb ik nodig? Waterkoeling 9
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
J Wat heb ik allemaal nodig?? Waterkoeling 6
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
ShockRaver D5 + reservoir? wat heb ik allemaal nodig? Waterkoeling 26
M Aquastream XT ultra aangesloten, maar het pompt niet? Heb ik het goed aangesloten? Waterkoeling 18
D Welke Consoles en Games heb jij nog liggen Gaming 29

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan