• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies nodig: Moederbord in case isoleren tegen condens

tammo007

New member
Hallo,

Binnenkort wil ik overstappen naar Phase change of waterchiller koeling.
Nu heb ik al verschillende dingen gelezen op het web hoe te isoleren tegen condens.
Zoals hier:
Workshop: Moederbord prepareren voor droogijs of LN2 | Hardware.Info Nederland

Maar nu vroeg ik me af hoe je dit nu het beste kunt doen als je een moderbord in een case wil gebruiken.
Zelf heb ik een Silverstone TJ-07, dus mijn MB staat rechtop.
Als ik hem zo zou isoleren als op het web omschreven staat, dan lijkt me dat het goed mis kan gaan.
Door zwaartekracht kunnen druppels natuurlijk naar beneden rollen zo op mijn GTX670.
Eigenlijk moet ik een soort van dakje onder mijn socket hebben.

Wie kan mij advies geven.

Alvast bedankt,

Tammo

Thierry

perfectly imperfect
Als ik een vapo gebruik doe ik het net zo als in de workshop in de link die liet zien, ik heb nog nooit ijs vorming of condens op de isolatie of mobo gezien

obiwan768

New member
isoleren is van groot belang zelf koel ik min processor met peltierelementen en het koelwater wat ik naar de processor stuur kan ik tot onder 0 graden celcius sturen.

Alle leidingen heb ik geisoleerd met radiator folie deze folie is makkelijk op maat te snijden en goed te verwerken.
De processor heb ik helemaal met een kapje ingebouwd tot op de printplaat de uiteinde van de radiatorfolie naar de print met isolatietape afgeplakt. Het princiepe is simpel zodra er geen lucht aan de leidingen kan komen heb je ook geen kans op vocht.Bekijk bijlage 10138 Hier een helaas wazig voorbeeld
Bekijk bijlage 10139 En hier de temperatuur van mijn koelwater en afvoer warm water naar de rad.

En hier nog de temperatuur van mijn processor en moederbord
Bekijk bijlage 10140

Bovenaan