• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

waterkoeling advies EVGA SR-2 in Lian Li PC-P80 Armorsuite kast

mikymike

New member
hallo allemaal,

Ik ben een aardige leek op het gebied van waterkoeling. Toch wil ik eraan. Ik heb een Lian Li kast PC-P80 en een EVGA SR-2 bord met 2x een XEON 5680 lopend op 3,9 Ghz. De koeling is nu lucht met 2x een Coolermaster V8. Ik wil het systeem echter nog iets verder overclocken naar een 4,3 a 4,4 Ghz. Op 4 Ghz. liep met name CPU-1 te heet naar mijn zin op lucht.

Kunnen jullie mij advies geven voor een set CPU waterblocks en de pomp, slangen, reservoir en weet ik niet wat allemaal? En of en hoe deze kan ingebouwd worden in mijn kast? Het moet een gewoon betrouwbare set zijn, geen top of the bill, en niets is in het zicht (geen window) dus ik maak me niet druk om hoe het eruit ziet. Weten jullie ook of ik met die OC dan ook een chipset koeling nodig heb?

Ik gebruik mijn systeem voor modelen en renderen in 3D, dus tijdens renderpieken staat het systeen onafgebroken voor een maand aan.

alvast bedankt!
 
Aangezien ik dit systeem zo zie, denk ik aan een no budget?

Waar kom je vandaan btw? inbouwen doe ik gewoon voor de fun/gratis dus :surprised:

Maar ik kom dus uit zeeland/terneuzen :)
 
bedankt voor je reactie.

Nah, het budget is toch wel een beetje belangrijk. Je kunt het ook van de andere kant bekijken he, erg duur systeem geweest en nu is de pap wel een beetje op wat betreft het nog aan kosten maken voor dit systeem....

Maar budget en budget is ook relatief natuurlijk. Ik weet totaal niet waar ik aan moet denken? Ik ben wel iemand die het liever dan wel goed doet dan voor een prikkie wat inbouwen dat niet echt naar mijn zin is.

Ik kom uit een dorp naast Wageningen/Arnhem in Gelderland. Maar een eindje rijden is voor mij geen probleem.
 
Aah, pap op :( Maar desondankt kan ik wel wat plug an play spullen aanraden natuurlijk.

Te beginnen met een EK 360 kit waarvan de radiator in de voorkant kan worden gehangen , of je moet 10 schijven hebben steken?
http://www.highflow.nl/watercooling-sets/cpu-sets/ek-kit-h3o-supreme-hf-360.html

2e identieke block
EK-Supreme HF Nickel CPU Block

Om je rad op te hangen in de voorkant
Radiator in 5.25 bay Montage Brackets

Of rad extern plaatsen met een beugel als voet
Radiator Stand 360 - Black

je kan natuurlijk best veel kanten op, maar de basis is zo zeer snel gekozen :)
 
Laatst bewerkt:
ok dat is duidelijk! En wat komt er dan nog bij aan slangen, pompen, nippels en natuurlijk een radiator? Heb je daar ook een goeie (basic) keus in? Hoor ik graag van je!

Ik vraag me overigens af of er uberhaupt een radiator binnen in de kast gaat passen. In de 5,25 inch bay zit een dvd rom, en in de 3,5" bays zitten 6 harde schijven, die zit dus helemaal volgepropt.

Ik zag ergens op youtube een gast die een radiator aan de achterkant van zijn kast (ook een Lian Li Pc-P80) had hangen. Is dat ook een mogelijkheid dan?
 
Als je goedkijk is die EK 360 kit zeeer compleet!

Alles op een rij voor bv een complete bestelling:

basis set
EK-KIT H3O - Supreme HF 360

2e waterblock
EK-Supreme HF Nickel CPU Block

Radiator achter je case? geen probleem
Bitspower RAD Support I BR-RADS1-BK

Extra slang? altijd handig vooral aanbevolen om 2M bij te bestellen ivm 2e block en radiator extern
Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

2 extra fittingen voor op het 2e cpu block niet te vergeten
EK-10MM (3/8) High Flow Fitting, schroefdraad G1/4

Vloeistof naar keuze natuurlijk, een kleine 2 liter(2 flessen) is wel aangenaam
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - Koelvloeistof :: Kant en Klaar

Dat is dus een complete set voor 2cpu's te koelen!
 
helemaal duidelijk, en dat valt ook nog wel binnen mijn budget denk ik. Ik heb een vraag over het koelwater: moet dat (vaak) vervangen worden? En wat is de anti-corrosie vloeistof die er eigenlijk nog bij moet?

Ik zou wel als de dood zijn als de boel gaat lekken, zal mijn systeem en mijn Quadro 5000 niet blij mee zijn :-(
 
Wil je onderhouds vrij?

Neem dan dit :
Feser Aqua - Ultra Pure Water

En daarbij een beetje silver:
Silver KillCoils by iandh

Dan hoef je er niet eens naar om te kijken voor 1 jaar! behalve je waterniveau in de gaten houden om de 2a 3 maanden :) dat spreekt voor zich denk ik :)

Nadeel van kleurvloeistoffen is onderhoudsgevoellig, dus dit (hierboven aangegeven) is dan het ultieme voor jouw, das aanzetten en renderen.!

En zoals ik zei, inbouwen is geen punt, als je het laat inbouwen door een liefhebber, die zal gelijk alles persoonlijk ook nog is aan het lichtbrengen.

Wil je het toch wel zelf inbouwen? blijf vooral forums lezen en overige topics! vooral buildlogs zijn topics waarvan je veeel kan leren!
 
Wil je onderhouds vrij?

Neem dan dit :
Feser Aqua - Ultra Pure Water

En daarbij een beetje silver:
Silver KillCoils by iandh

Dan hoef je er niet eens naar om te kijken voor 1 jaar! behalve je waterniveau in de gaten houden om de 2a 3 maanden :) dat spreekt voor zich denk ik :)

Nadeel van kleurvloeistoffen is onderhoudsgevoellig, dus dit (hierboven aangegeven) is dan het ultieme voor jouw, das aanzetten en renderen.!

En zoals ik zei, inbouwen is geen punt, als je het laat inbouwen door een liefhebber, die zal gelijk alles persoonlijk ook nog is aan het lichtbrengen.

Wil je het toch wel zelf inbouwen? blijf vooral forums lezen en overige topics! vooral buildlogs zijn topics waarvan je veeel kan leren!

moet daar niet nog een corrosion-blocker bij ?
 
bedankt voor jullie reacties. Dat zelf inbouwen durf ik eigenlijk nog niet helemaal aan, als ik het een keer gezien heb dan gaat het wel.
@ Dark-night: het zou mooi zijn als je een keer de gelegenheid hebt om te helpen inbouwen! Ik zit hier vlakbij Nijmegen dus een 30 km naar het zuiden is voor mij geen probleem. Ik moet effe checken wanneer ik de set ga bestellen, maar ik kom er nog op terug als het goed is t.z.t.

@K3nny: hoe kan het dat het niveau minder wordt dan, het is toch een gesloten systeem neem ik aan?
 
Gezien ik werkloos ben heb ik vrijwel altijd tijd.

Over het dalen van het water niveau, dit is omdat water verdampt, al gebeurt het heel langzaam en heeft warmer weer er wel wat invloed op, ook gedurende eerste week kan je het water niveau zien dalen, maar dit komt meer doordat langzaam aan de kleine luchtbellen verdwijnen uit de waterloop en in het reservoir terecht komen.

Mocht je de spullen besteld en binnen hebben, stuur me een PM en dan bespreken we wanneer en hoelaat.
 
Waarom zou je een corrosie blocker willen? Ik zie echt geen nut daarvoor, tenzij je met bijvoorbeeld aluminium of staal in je loop werkt, wat vrijwel niemand tegenwoordig meer doet. De enige aluminium onderdelen die Freddy op het moment in z'n shop heeft zijn de XPSC reservoirs.

Om eerlijk te zijn zou ik gewoon naar een tankstation lopen, daar een fles gedemineraliseerd water halen en dat in je loop gooien. Het is kwalitatief vergelijkbaar met gedestilleerd water, en in mijn ogen in ieder geval beter dan welke pre-made vloeistof dan ook (al is het alleen maar vanwege het feit dat het een stuk goedkoper is).

Ik weet dat er veel verschillende meningen over pre-made vloeistoffen zijn, en dat sommige nooit problemen er mee gehad hebben, alleen ken ik te veel horror-verhalen van mensen wiens loop bijna vernietigd is door dat soort vloeistoffen.

Ik weet dat het niet per se met jouw systeem hoeft te gebeuren, maar het feit dat de kans er is, is voor mij reden genoeg je in ieder geval te waarschuwen voor de risico's:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=226632
Ik weet dat het een erg geval is, maar dan krijg je tenminste een idee van wat er mis zou kunnen gaan met pre-made vloeistoffen als je het niet goed aanpakt.

Voor de rest ben ik het helemaal met de anderen eens. Dat EK kitje is echt een perfecte keuze. Alle onderdelen zijn van goede kwaliteit, en presteren ook nog een zeer goed.
 
Nou we zijn net ff aan de gang geweest, ik heb de cpu blokken geinstalleerd en de pomp mounted in de drive bays, maar verder kunnen we niet omdat er in de bodem van de kast 3 fan holes moeten komen voor de radiator en ik heb er niet de goede tools voor.

Ohjah dit moet je nog even bestellen voor de pomp

Bitspower G1/4" Black Sparkle Rotary Angle 3/8" Fitting BP-BSLRII

Slang knipper

Slangknipper (10-40MM)

En denk eraan, de (bijbestelde) barb fitting op het reservoir is voor de return vanaf de cpu.
 
Hey jo, nogmaals bedankt he, je hebt me al geweldig op weg geholpen vandaag! Ik ben nu bezig de 3 gaten te zagen in de onderkant, gaat al aardig lukken, nu effe kijken of het past :p

Zou je ook eens voor mij kunnen kijken in de shop welke 3 fans er nu in de EK kit zitten, zodat ik 3 losse dezelfde erbij kan bestellen voor de pull op de bovenkant?!

Dan bestel ik dat allemaal met nog een metertje slang direct, kan ik weer snel aan de gang.
 
ehm dat weet ik zo niet, zou je ff een fan uit het doosje moete halen en kijken wat erop staan, specs enzo, stom da ik daar eigelijk niet naar gekeken heb.

Afijn het was wel even heel erg vet om de SR2 in me handen te hebben gehad en vond het zeker wel gezellig, met 2 man brainstormen over het inbouwen is altijd goed :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan