Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Er zitten dus geen in en uitlaat fitting in/bij ?
Moet ik dan die 2 nemen die bij "Gerelateerde producten" staan : Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra
Klopt, er zitten geen standaard aansluitingen voor G1/4 op de pomp, dus eerst een verloopfitting monteren waar je de G1/4 fitting in kunt draaien.
2e vraag:
leveromvang / specs : 1x ATX-startstekker voor het starten van de voeding. Is dat een stekker waarmee je de pomp kan laten lopen zonder spanning op Mobo ? of heeft dat daar nix mee te maken
Hier ben ik wat minder bekent mee, ik wil zelf met de D5 gaan werken en Freddy zei mij dat dat met de 3/8 of 1/2 slangen gewoon kan en dat het niet veel verschil maakt in koeling.
D5 kan inderdaad met highflow slangen (de grotere diameters dus) maar omdat die pomp minder stil is dan de aqua ... en stilte voor mij bovenaan staat, kies ik voor de aqua pomp. Plus de aqua pomp levert nagenoeg zelfde prestaties omdat ie krachtiger is qua opvoerhoogte dan een D5 en daarom ook qua l/h nauwelijks verschilt.
(deel even deze info waarvan ik zelf nog maar net weet van heb )
heb deze pomp ook, de ultra, zalige pomp, beter heb k nog nooit gehad, maar inderdaad geen fittings erbij, voor de outlet kun je kiezen tssn twee verschillende.
Ofwel een met onmiddelijk fitting op, of een tussenstuk waarmee je alle bestaande fittings op kunt schroeven ( die hier in de shop te koop zijn).
Maar wat voor mij verwarrend is , is dat bij die gerelateerde producten staat dat het voor de EHEIM pomp is terwijl het om de aqua pomp gaat. Maar ik neem aan dat de Eheim identiek is aan de Aqua qua aansluiting ?
Ik zie niet het tussenstuk in de shop waar meteen de fitting op zit, heb je die ergens anders vandaan , Chiller ?
En dit zijn de fittings voor die pomp, die k vroeger had voor k Tygon gebruikte,
waar de fitting voor de leiding rechtstreeks erop zit (zonder eigenlijk de bovengenoemde tussenstukken te gebruiken,
let wel hierop gaan alleen de 8/10mm leidingen op en niet de Tygon 8/11mm )
Yep, gewoon de Eheim adapters nemen ... en 3/8" is absoluut geen probleem hoor. Een vriend van mij gebruikt die pomp zelfs op 1/2" en dan draait die nog super. Vergeet trouwens niet dat heel wat blokken sowieso 1/4" fittings hebben (om nog maar te zwijgen van de vernauwing binnen een blok) dus vergeet die 'vernauwing' aan de pomp zelf maar.